Udskiftning af højtaller.. Hvad vil du gøre? {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation at jeg gerne vil prøve noget nyt Som alle andre hifi folk, så vil man jo gerne skifte ud engang imellem.
Lige nu lyder min opsætning på:
Højtaller: Cerwin Vega E-712
Forforstærker: Denon DAP-2500A
Effektforstærker: Denon POA-2400
Equalizer: Denon DE-70
Radio: Denon TU-560
Kabler: Fra højtaller til forstærker er der brugt noname 2*2,5mm. Mellem for og effekt er der brugt clicktronic, samt digital kabel fra computer til forstærkeren.
Jeg synes egentligt det spiller meget godt, men Cerwin Vega er jo ikke ligefrem kendt for at spille rent og klart og da jeg mest hører musik på menneskeligt volume, så er de ikke optimale
Mit værelse er ikke særlig stort og da jeg mest sidder ved min computer, så er de svære at placere da computeren og anlægget står op af samme væg.
Det som jeg egentligt søger er en god allround højtaller som ikke er kræsen med hvordan den står. Der skulle være rigeligt kræfter i min denon til mit behov, så det må godt være en tung højtaller.
Jeg har kigget på noget dali bla. 870. Jeg frygter dog den er ret kræsen ang. placering.
Jeg hører mest rock og her kan nævnes Nickelback, Volbeat, Nephew osv. Så bassen skal helst være til stede i en ny højtaller, men jeg skal heller ikke smadrer hele hytten
Budgettet ligger omkring 2500-4500kr. Der er sikkert mange der tænker at jeg skal søge på nettet, men det har jeg gjort i lang tid nu og jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde noget der passer bedre end mine vegaer
Ser helst at det er brugt, da jeg har en ide om at Hi-Fi ikke kan gå på dato og pengene rækker længst her.
Hvad skal jeg kigge på? Skal jeg over i en stander med tilhørende subwoofer eller skal jeg finde en gulvhøjtaller. Jeg kan jo altid tage ud og hører på en masse setups, men der vil altid mangle nogen, så hvad anbefaler i til mit behov?
aug 2009
Følger: 16 Følgere: 25 AV-enheder: 1 Emner: 33 Svar: 1.283
jan 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
aug 2009
Følger: 16 Følgere: 25 AV-enheder: 1 Emner: 33 Svar: 1.283
Udskiftning af højtaller.. Hvad vil du gøre?