{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.483 visninger | Oprettet:

Audyssey .. Er i tvivl {{forumTopicSubject}}

Hej forum..

Er lidt på skideren..

Igår pillede jeg min rørbuffer fra, og kørte en ny audyssey indstilling..
Efter det er det som om at al klarhed i musikken er gået fløjten.. Som om musikken er blevet mat.. Nogle bud på hvad jeg har gjort forkert, eller hvad jeg skal gøre for at få min luksus lyd tilbage? :0)

Ved tv/film er centeren os blevet fesen.. Synes ikke jeg har gjort noget anderledes denne gang, frem for de andre gange jeg har kørt audyssey..

Musikken plejer at lyde super, også uden rørbuffer!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audyssey .. Er i tvivl
  • #1   25. feb 2013 Tror det ved at være slidt op desværre:-)

• #2   25. feb 2013 Haha Tommy ;0)

Nope tossen.. Det spillede også super godt og med super detalje og klarhed uden buffer.. Men de selv samme numre er nu "døde" og kedelige uden dynamik..

Må lige køre en ny indstilling imorgen..

Når jeg sætter audyssey mic i marantz'en, så starter den selv programmet op. Så der er vel ikke ting jeg kan gøre anderledes før test?

• #4   26. feb 2013 Hej jesper..

Det spørger den om ved afslutning. Har prøvet begge dele.. Uden dynamisk volume er den meget lav i center.. Altså man skal op på -30 før der ligner noget.. Med dynamisk volume har jeg den normalt på -43

Men kan vi ik blive enige om at jeg ikke skal "forberede" / slå ting til eller fra før audyssey køres? Den gør vel det der skal gøres?
    Det plejer at være lige ud af landevejen..

• #6   26. feb 2013 Jeg har ikke brugt 8 punkter.. Men det gør jeg i dag.. jeg havde heller ikke brugt 8 punkter forrige gang.. Derfor undren..

Nægter at tro en loftlampe og et koskind kan ændre så meget, for den er vel eneste forskel på gammel audyssey og den jeg lavede igår.. Vildt nok hvis det kan gøre det..
    Jeg vender lige tilbage med en melding efter ny test..

• #7   26. feb 2013 Brug ALTID alle punkter ,

• #8   26. feb 2013 Der nogen folk der syntes at god akustik og få refleksioner får lyden til og lyde kedelig og fesent. Deriblandt mig selv hvis rummet er alt for dæmpet. Tager en del liv/dynamik ud af musikken, og fjerner live fornemmelsen.

Men lyder underligt hvis dit ko-tæppe kan gøre så stor forskel.

• #10   26. feb 2013 Okay..

Jamen så burde de jo tydeligere beskrive hvor man skal sætte sin mic? Jeg har ikke 8 sidde pladser.. Og så burde audyssey heller ikke give muligheden for at gå videre med bare 3-4 målinger.. Altså hvis det er så vitalt for resultatet.. Bare en tanke..

Er lige blevt færdig med måling af 5 sofapladser, samt 3 ekstra på stole.. Så nu sku den være der.. Håber jeg..

• #11   26. feb 2013 Satte lige Andrea boselli på med sogno, og må konstatere at gåsehuden er tilbage..
    Så alarmen er afblæst.. :0)

Så ko'en kan forblive på sin plads.. (Her menes ikke konen) ja hun bliver os..

Jeg har på intet tidspunkt brugt alle 8 målepunkter, så jeg tror altså ikke den er SÅ vital endda.. Men nu er alle målinger udført, og jeg er tilfreds :0)

• #13   26. feb 2013 Bør jeg rette ind på den målte afstand af højttalere, eller skal jeg lade den være som den er? Fronterne er ca 2,5m fra min position og centeren er 2,3 og Sub står lige ved siden af den sofa jeg sidder i.. Ca 1m

profilbillede
  • #15   26. feb 2013 Ok..

Ja jeg læste godt at især subben ville "stå længere væk" end den i virkeligheden gør.. Der er os et 8meter kabel på, så forståeligt nok..

Men jeg er fint tilfreds nu..

Hvaa Morten.. Er det dit legetøj der er på billedet? Så er du os en af dem der tæller ned ;0)

• #19   26. feb 2013 Har svaret inde i mit fotoalbum, så vi ikke spamer audyssey emnet ;0)

Kommentér på:
Audyssey .. Er i tvivl

Annonce