{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.921 visninger | Oprettet:

cerwin vega cls 12 cls 215. vs dc12 og dc1515 {{forumTopicSubject}}

nu vil jeg gerne høre hvorfor folk syns cls215 er dårligere end dc1515,, altså jeg syns personligt cls215 har meget mere knald i sig end, end dc1515,, de bare svære og drive de kræver end 12/1300 watt før der sker noget, hvor der i mod at dc1515 klare sig fint med end 5/600watt rms,, .. og igen cls12, syns jeg er væsenligt bedere end dc12 ,når det handler om power,, dc12 lyder til dens fordel bedere end cls12, men det os det,,,.., jeg er selv begyndt at skifte alt mit cv ud med den såkaldte kina produceret cls serie, frem for dc serien s serien og at serien,,,,, vil meget gerne høre jer der ude, om det mig der idiot ;D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cerwin vega cls 12 cls 215. vs dc12 og dc1515
  • #1   6. dec 2013 Hvis du synes en model er bedre end en anden, så skal du naturligvis vælge den du synes bedst om, andet er der ikke at sige til det.



  • #2   6. dec 2013 kommer vel and på hvordan man definer ordet dårlig ? vil ik sige cls er en dårlig serie vil heller ik sige det en god serie det nok bare en semi serie ifølge mine øre smiley synes der er lidt for meget bulder bas i dem jeg har hørt hvor bassen er alt for dominerende hvor diskanten og mellem ik rigtig følger med i de høje lydstyrker det bare blot min menning… med hensyn til dc serien så gør folk vel bare den serie bedre en den i virkeligheden er.. men jo det en smags sag.. som kent er inde på så gå efter det du synes det er bedst og længe du er tilfreds så det jo bare super smiley

  • #3   6. dec 2013 Tak for svarene :-). . Men ja jeg syns bestemt dc serien bliver gjordt til mere end den er. Syns ikke den er vildt imponerene... dc10 syns jeg er okay . Men ja altså cls kan jeg give dig ret i det ikke nogen woooow serie med henhold til lyd. Men det fint til mit forbrug er vild med dens power.. jeg har et sæt dali 40 der bliver stilt frem endgang i mellem. Når det skal lyde godt smiley

  • #4   6. dec 2013 det jo godt du er glad for dine cls smiley dali 40 dem har jeg altid gerne ville prøve engang de bare ik så tit til salg..

  • #5   6. dec 2013 De spiller dælme os godt.de dali. det de bedst lydene højttalere jeg har ejet. Og købte dem for en god pris. Er anden ejer dem. :). Har du hørt dem i live nogensinde ?

  • #6   6. dec 2013 nej desværre ik har hørt dali 8 og dali 18 og 850 der var dali 8 klart den bedste af de 3 modeller smiley

  • #7   6. dec 2013 Bruger du nogen af mulighederne for, bag på dine Dali 40, at justere diskant og mellemtone niveau ?




  • #8   6. dec 2013 Kan kun give dig ret. Dali 8 er os en super fed højttalere. Har os haft et sæt af dem. Og vil meget gerne finde et igen :-). . Kent n Jeg sætter bare strøm til dem og syns de spiller fantastisk. Har ikke prøvet at justere noget har jeg ikk så meget forstand på. Kan de komme til at lyde bedere ??

  • #9   6. dec 2013 Da jeg i sin tid fik mine, kigge jeg kun kort på de plug in muligheder der er bag på, og tilsluttede så højttalerne. Syntes de spillede fantastisk, men en smule for mørke i diskanten.
    Da jeg så en dag skulle prøve nogle kabler, jeg havde få i en byttehandel, opdagede jeg at uden plug in ved diskanten, var niveauet - 1db, havde regnet med det ville være 0 db.
    Så er det meget rart, at der er mulighed for 0 db og + 1db.
    Ved mellemtonen er ingen plug in = 0 db, og med plug in + 1db.

    Jeg har skiftet lidt mellem 0 & +1db for diskanten, ved mellemtonen foretrækker jeg 0 db (ingen plug ins)


  • #10   7. dec 2013 Okay der kan man bare se :). Må jeg lige prøve at leje med en af dagene her. For det nogle kanon gode højttaler de ryger aldrig nogen steder. Er super glad for dem

  • #11   7. dec 2013 kent hvad er forskellen på dali 40 og dali 40se ?? er det diskant og mellemtonerne der ik er de samme eller ??

  • #12   8. dec 2013 Diskanten i SE udgaven er en Scan-speak, mellemtone og basenheder er modificerede/videreudviklede udgaver af dem fra Dali 40, der er også et forbedret delefilter i SE udgaven.



  • #13   8. dec 2013 hvilken af de 2 udfaver kan du så bedst lide ?

  • #14   8. dec 2013 Min mening om CLS-215/DC1515

    CLS-215 de kan spille meget højt vis de har en alt for stor effekt Bag sig så de har overskud. Og derved opnåes en langt bedre lyd også. Med alt under 800watt kan de lyde meget skinger når der spilles højt.
    Bassen er meget bulder kan også være kontant kommer and på meget.
    ( vis man er træt af sikringen springer hele tiden som mig så er sølvpapir en dejlig ting ) det gir lige lidt ekstra Hehe.

    DC1515 de kan efter min mening spille en del højere. Især vis de også har massere af effekt. Og slf opnår man en noget bedre lyd. Diskanten kan også virke meget skinger dog ikke på samme niveau. Bassen derimod er meget hård og buldre stort set ikke.


    Mht deres opbygning er begge deres kabinetter ikke noget vildt godt. Begge har afstivninger som efter anden rasler løs vis man spiller som cv nu skal spille "højt"

    Designet er jo en smags sag om man kan lide det eller ej. Begge designs er fede nok efter min mening.


  • #15   8. dec 2013 Cls er bare end fed højttalere. Syns den spiller bedere end de s5 jeg har nu. Rent lyd mæssigt og en smule dyber bund. Men kan jo sagtens bare være det mit rum der spiller en lille rolle der. Aner det ikke. Men er vild med dens power når man gir de cls noget strøm

  • #16   8. dec 2013 er ingen højtaler der spiller ens i 2 rum det handler hvor godt rummet er bygget op og lydisoleret.. bare fordi en dør ryster og man mærke bassen i vægen betyder ik man har et vild anlæg kan ligså godt være et dårligt udført håndværk i rummet smiley

  • #17   8. dec 2013 Ja det jo det. men har beton væge og gips luft og støbt gulv med gulvtæppe. Ca 30km2 . Der okay skrald på. Der er en meget bryst hård bass i rummet uden for meget bulder blæver lyd smiley

  • #19   9. dec 2013 Ja har lige solgt dem idag smiley

  • #21   10. dec 2013 det var da godt du kom af med dine s5 smiley

  • #22   10. dec 2013 Ja meget fik 2 sæt dc-10 og 2500kr oven i hatten. Så jeg er nu godt tilfreds smiley

Kommentér på:
cerwin vega cls 12 cls 215. vs dc12 og dc1515

Annonce