{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skumprop til subwoofer
  • #2   19. sep Hej Michael.

    Hvad er det for nogle højtalere du har?
    Har du undersøgt hvordan kablingen i kabinettet er udført? Det hjælper ikke noget hvis dit kabel fra forstærkeren er 4 (mm)2, hvis der inde i kabinetter er benyttet 0,75 (mm)2.
    Hvordan er højtalerens delefilter opbygget?
    Jeg har set delefiltre hvor kobberbanerne på delefilter printet, var farvet mørkelilla, bare fordi der var blevet spillet højt, op til højtalernes maks.
    Højtaleren blev efterfølgende modificeret med 4(mm)2 fra bøsningerne til delefilteret, samt fra delefilteret til bassen. Fra delefilteret til mellemtonen samt til diskanten, blev der monteret 2,5(mm)2.
    På delefilteret blev der monteret 2 parallelle 2,5(mm)2 stiv installations kabel til energitunge forbindelser. De øvrige forbindelser blev forbedret med 2,5(mm)2 stiv installations kabel.

    Efterfølgende kommentar fra højtalernes ejermand. Hvad fanden har du lavet ved mine højtalere? Du har jo hekset! Bassen er blevet meget mere fast, og lydbilledet er blevet absolut bedre!

    Jeg har senere hen modificeret adskillige højtalere, alle med stor tilfredshed til ejerene.

    Hilsen Tommy.


  • #4   20. sep Hej Thomas.

    Først, så er almindelig lysnetledning ikke godkendt til 10Amp, men 9Amp.

    Du ved tilsyneladende en masse omkring bas porte, i forbindelse med højtaler kabinetter.
    Jeg vil derfor blive glad, hvis du kan fortælle mig, hvorfor bas porten på subwooferen bør blokeres helt og aldeles.
    Jeg har hidtil været af den overbevisning, at bas porten er monteret i kabinettet for, at dæmpe selve højtaler enhedens egen resonans, og derfor forbedre forstærkerens mulighed for, at holde bedre styr på opståede resonans udsving, fra selve højtaler membranen.
    Men det kan godt være, at jeg husker forkert, og ikke at forglemme, så bør man jo altid være åben for ny viden.

    At den omtalte subwoofer er billig, det giver jeg dig ret i. Enheden i min egen Subwoofer koster over 3.00kr alene!
    Hilsen Tommy.


  • #7   21. sep Lukket er helt klar at fortrække hvis man vil have en kontrolleret bas samlignet med en højere mere buldre bas

    Så en argon sub 8 (lukket kabinet) på dba, sælger ville ikke sende så det blev en ny sub fra argon, da hifiklubben har har tilbud på argon subs

    De siger at argon skriver følgende

    Malmö sub 6: 50Hz ~ 200Hz hifi klubbens side 45-200hz -3db

    delefrekvenser iffølge klubben 40-120 Hz bagpå står der 50-150


    Malmö sub 8: 42Hz ~ 180Hz hifi klubbens side 40 - 400 hz -3d

    Delefrekvenser ifølge klubben 40 - 120 Hz opgivet bag på til 40-120 hz


    Malmö sub 10: 37Hz ~ 180Hz hifiklubben side 35-400 hz -3db

    Delefrekvenser i følge klubben 35-120 Hz men bag på står der 40-120 hz


    På live chatten sagde de er var en skum prop, foam plug med, men er der ikke (så kunne man eksperimenter med at lukke porten som man har mulighed for med mange front højttalere og dermed få renere bas, mere kontrolleret bas)

    Er stadig interesseret i en en skum prop,foam plug hvis ikke den koster 100kr så jeg kan eksperiemneter med at lukke bassporten

    Subben kunne ikke med første indstillinger li høj volumen med Kiss In Blue yellow og jennifer warens way down deep (vildt meget bas i det nummer) men går bedre nu den er justeret lidt

    Valgte den billigste da jeg synes 1000kr mere for 8" var for dyrt når en argon 8" kan fås til 500kr på dba og man sikkert kan få en klasse bedre sub eller 10" versionen til 2000kr eller under på dba

    https://www.youtube.com/watch?v=oh4Hp93BQ_E

    https://www.youtube.com/watch?v=dbxkbSfOVZc


  • #9   27. sep Er pt tilbage til min gamle sub

    Sugerør i porten ?

    https://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=95822&PN=116&get=last


Kommentér på:
Skumprop til subwoofer

Annonce