Scooteranlæg - Hvad er formålet? {{forumTopicSubject}}
Jeg læste en kommentar ved et et scotteranlæg, hvor en bruger skriver at det er mindst lige så fedt som bilanlæg, og at det kan bruges til det samme.
Nu er jeg lige en tand for gammel til at have haft sådan en scooter som der kan bygges anlæg i, men så må jeg jo spørge herinde, hvis jeg vil vide lidt om det.
Set fra mit synspunkt må det være umuligt at få god lyd ud af de typiske scooteranlæg, hvor der er monteret en coax-højttaler eller en bas/mellemtone og en diskant under sadlen. Når man lukker sadlen ned dræber man al diskant, og tilbage er noget mellemtone og lidt bas. Det må kunne sammenlignes lidt med at man tænder anlægget i stuen/på værelset, skruer godt op og går ud og lukker døren. At man tilmed sidder oven på anlægget, når man kører, at man har styrthjelm på og at der er masser af vindstøj må gøre det noget nær umuligt at opfange hvad man spiller. For mig at se må en langt bedre løsning være at få nogle ordentlige hovedtelefoner monteret i styrthjelmen.
Det kan selvfølgelig også være at det skyldes, at jeg ikke er klar over hvordan det bruges i dagligdagen. Jeg går ud fra at det er monteret for at man kan høre musik, når man er ude og køre, men tager jeg fejl? Bliver det kun brugt når scooteren holder stille og man har åbnet ned til anlægget?
Gør mig lidt klogere
Det er forresten meget bevidst, at jeg konsekvent bruger scooteranlæg frem for scooterstereo. Jeg har endnu til gode at se et scooteranlæg der spiller stereo. Alle jeg har set er opbygget så de spiller i mono.
aug 2005
Følger: 10 Følgere: 20 Emner: 77 Svar: 152
jeg brugte hoved sageligt til når vi var på stranden , hang ud i busskuret med vennerne elller hva ved jeg
det var i hvertfald noget lettere at tage sin scooter med ( som man normalt køre på ) med på stranden , end en kæææmpe boomblaster som skal fyldes med 3-4.000 batterier .
DERFOR !
Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 42
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 414
George: Hvor meget af musikken kan du høre, når du drøner derud af med 45 i timen, vinden suser omkring dig og du har styrthjelm på? Mit bud må være ikke ret meget, og du ville helt sikkert kunne høre mere, hvis du havde hovedtelefoner på.
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 28 Svar: 822
Det eneste plus jeg kan se ved det er, som Holger W skriver.
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 42
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 35 AV-enheder: 5 Emner: 154 Svar: 697
Scooteranlæg - Hvad er formålet?