1.507 visninger
|
Oprettet:
mine sikringer springer?? hjælp {{forumTopicSubject}}
hvad kan der være galt... i det ene øjeblik spillede det rigtig godt så forsvandt næsten alt musikken og var kun sådan noget meget lavt men stort set ikke kunne høre.. og så kom der røg op fra forstærkeren... så åbnede jeg.. så så jeg der var to sikringer der var røget men kunne ikke se andet galt så skiftede jeg dem.. men så sprang de lige da jeg tændte forstærkeren.. hvad kan der være galt.. hjælp
okt 2006
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 5 Emner: 4 Svar: 13
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 67
Brøv at kig efter igen. Der skal nok være noget se, mørke modstande, kondensatore der er bulet ud, transistere/FETer der er skadet. siger ikke at alle tingene er der, men noget af det skulle du gerne kunne se.
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Er der evt. nogle af kondensatorene der ser bulede eller ødelagte ud?
Eksempel på lækage skader: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1052734326.jpg Men det er ikke altid det er synligt da en kortslutning sagtens kan ske inde i selve kondensatoren uden eksterne tegn på skader.
okt 2006
okt 2006
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
sep 2005
Følger: 8 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 12 Svar: 164
Men tag og besøg din lokale elektronik forretning og se om de kan måle den ud.. og de kan højts sandsyndligvis bestille nye resavedele hjem.
Men de fleste elektronik forretninger gør ikke sådan noget for småpenge så skulle du måske overveje om det kan betale sig og få lavet hvis det er en ældre forstærker..
mine sikringer springer?? hjælp