2.230 visninger
|
Oprettet:
Tilslutning af NAD C372 til NAD C272 {{forumTopicSubject}}
På min C372 er der sat to metalbøjler meller PRE-OUT 1
og MAIN IN, men i manualen er der vist et billede, hvor metalbøjlerne sidder mellem MAIN-IN og PRE-OUT 2.
Hvad er rigtigt og hvad skal jeg forholde mig til ?
Jeg har hørt at lydkvaliteten kan forbedres ved at fjerne disse bøjler og i stedet bruge to Y-stik.
Men hvordan skal disse Y-stik monteres så det virker korrekt ?
Som det er monteret nu er der tilsluttet et signalkabel mellem PRE-OUT 1/ hvid udgang på C372 som går til FIXED-INN / hvid indgang på C 272.
Er denne tilslutning rigtig ?
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 15 AV-enheder: 4 Emner: 134 Svar: 919
spørg her
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
For at bruge dem synkront, så skal du udvælge én af dem til at være din master forstærker, altså den der skal fungere som kontrol. (volumen kontrol / indgangsvælger)
På den forstærker montere du Y stik der går fra pre-out til main-in på begge forstærkere. Så har du i princippet to stereo trin styret af en enkelt kontrol forstærker.
Med hensyn til de jupere der sidder bag på forstærkerne, er der nok ikke meget tvivl omkring at det bare er nogle billige messing bøjler. Men om et lakrids Y stik er bedre, det må komme an på en prøve... Der findes dyre forkromede løsninger der ude, men set lidt bagvendt er der ingen tvivl om at de originale bøjler høre til de mest simple, og signalvejsmedsigt korteste... Men igen, materialerne er nok ret sparsomme, så et missinglink lignende kabel, kan have sin berettigelse!
Tilslutning af NAD C372 til NAD C272