1.294 visninger
|
Oprettet:
Hjemmebygget SUB {{forumTopicSubject}}
Hej jeg går og leger med tanken om at bygge en kompakt subwoffer til min stue og jeg vil gerne understrege at den skal være kompakt. Jeg har fundent den her forstærker som jeg sys passer udemærket til mit budget.
(link fjernet)
Hvilken enhed ville passe godt til denne forstærker da kabinettet gerne må være så lille som muligt går jeg ud fra at enheden max skal være 10". Kan man måske løse "pladsproblemet" med en slaveenhed ved siden af. mit budget for enheden er ca en tudse, og hvis der skal slave til så må jeg jo spare en ekstra måned for at få den med. Hvad vil i anbefale? og hvad mener i om forstærkeren?
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 15 AV-enheder: 4 Emner: 134 Svar: 919
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 28 Svar: 822
Ellers et højt kabinet med 8" og stor basreflex eller en 10" i lukket. Når kabinetteterne er lukket behøver de heller ikke nær så meget plads som basreflex for at spille optimalt.
nov 2007
Følger: 1 AV-enheder: 2 Emner: 33 Svar: 66
Hvis man antager at forstærkeren er stabil i 4 ohm og man bruge en enhed på 4 ohm så bliver lydkvaliteten da ikke dårligere end hvis det hele var i 8 ohm... gør det?
nov 2007
Følger: 1 AV-enheder: 2 Emner: 33 Svar: 66
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 28 Svar: 822
Ja og hvis forstærkeren er stabil nok i 4Ohm, skulle jeg ikke kunne se hvorfor en enhed i 8 ohm skulle spille bedre end en i 4 ohm.
www.Monacor.dk har et godt udvalg af enheder i god kvalitet. Hvis du skulle få løst til at prøve at bygge en subwoofer med slave enhed. Så har de gode tilbud inde på www.frequence-shop.dk. Jeg har købt derinde flere gange. De er hurtige til at få pakket tingene og få dem sendt.
Held og lykke med projektet.
Hjemmebygget SUB