2.924 visninger
|
Oprettet:
Hvad er THX {{forumTopicSubject}}
Ja, overkriften siger sig selv..
jeg fik afvide af min fysik lære at THX er sådan så
ens anlæg får biograf lyd..
men så simpel kan det da ikk være..
det er da noget med man skal have 7.1 surround..?
jan 2007
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 67
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Men THX varemærket bliver brugt som et garanti stempel, for en række minimums krav, men har egentlig ikke noget med kvalitets stempel at gøre selvom mange gerne vil have det til at lyde sådan... Desuden er der ikke meget i THX betegnelsen mere, efter Creative labs. har overtaget det, så er kravene til at få certificeringen dalet og dalet. Så det der i gamle dage var THX certificeret, det vidste man også at det var noget det kunne noget!
I dag kan du jo fandme finde pc højtalere og alt muligt andet med stemplet på
Med andre ord, så er der ikke meget mere i det, end noget salgs argument, men som sagt ikke direkte noget med lyd kvalitet at gøre!
Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.481
THX's formål er at få den samme lyd som da Mr. Lucas sad i lyd studiet da filmen blev lavet, han ville have at lyden var den samme i de biograffer der skulel vise hans film, samme lydtryk, samme lydnieveauer i højtalere, så alle fik den samme oplevelse..
i dag som sagt tidligere kan man finde THX stempel mange steder... men ved at man køber et produkt med THX logo på, er man sikret nogle miniums krav, som produktet skal leve op til.
se ëvt. http://www.thx.com/products/index.html
men kort og godt, hvis du fx skal se en star wars film, og din forstærker kan afspilel THX, kan din forstærkere levere den lyd, som Mr. lucas synes at være til den film....
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.481
har jeg heller ikke sagt noet om
nov 2006
Følger: 1 Følgere: 1 AV-enheder: 5 Emner: 39 Svar: 122
mange tak for alle de svar..
Hvad er THX