{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Blu-Ray {{forumTopicSubject}}

Så er de for få dage siden endelig startet på at optage film på Blu-Ray smiley En ting er helt sikkert, jeg SKAL have en Blu-Ray afspiller... Jeg har haft tjekket markedet for Blu-Ray afspillere, men jeg ville ikke købe en, da der indtil videre kun er udkommet Blu-Ray demoer... Jeg har selv været ude og få en demonstration, og jeg er er mildest talt blevet forelsket i det smiley Billed og lyd kvaliteten, er så gennemført og der er MEGET stor forskel på DVDér og Blu-Ray, så jeg kan kun sige en ting! Glæd jer!

Der er netop nu kommet en lille liste over nogle af de Blu-Ray film der vil komme i 2006 listen kan ses på: (link fjernet)

Jeg har selv lavet en liste på 16 Blu-Ray film jeg bare SKAL have smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blu-Ray
  • #1   7. jan 2006 Afløseren til DVDén... PS3 vil kunne tage Blu-Ray hvor at Xbox vil kunne tage HD DVD... Men jeg tror på at det er Blu-Ray der er afløseren smiley

For at sige det på en simpel måde, så kan der ligge mere på Blu-Ray, så der vil være bedre billede og lyd kvalitet på den...

• #2   7. jan 2006 det lyder som en radioaktiv dildo? "blue-ray"

• #3   7. jan 2006 blue-ray i hvilken form er det så(jeg tænker på størrelse af filmen man puter i eller indlæser eller hva man gør)? ideen med Dvd skiven er jo genial, altså det eneste de ku lave er at lave skiven mindre?

• #4   7. jan 2006 den bliver lidt størere, men der er også meget mere plads på den... her er et billede af den: (link fjernet)

jeg har set et sted, hvor de sammen lignede den med DVD og HD DVD, og der var den her bedst. jeg vil lige se om jeg kan finde det igen smiley

• #5   7. jan 2006 Jeg har ingen idé om størrelses forholdet.. man kan jo ikke se om den er kontainer størrelse eller tændstikæske.

• #6   7. jan 2006 nej okay... den er lidt mindre i diameteren end en DVD/CD så er den firkantet og ca 5mm tyk

• #7   7. jan 2006 i ca. tal vil det være 10x10 cm og 5mm i tykkelsen...

• #8   7. jan 2006 HD-DVD står for High-Definition DVD, og er baseret på teknologien Advanced Optical Disc (AOD). Formatet har en lagringskapacitet på 15 GB - det dobbelte med to lag. Blu-ray eller BD-ROM-diske lagrer 27 GB, eller 54 GB på dobbeltlag.

• #9   7. jan 2006 Så Blu-Ray er den med størst plads, og derfor er der også mulighed for bedre lyd og billede i forhold til HD-DVD.

De vil have følgene antal GB:

Et lag:
    Blu-Ray 27GB
    HD-DVD 15GB

Dobbelt lag:
    Blu-Ray 54GB
    HD-DVD 30GB

Det skal lige siges, at rygtet om at HD-DVD afspillerne vil blive "meget" billigere end Blu-Ray afspillerne, IKKE passer! De kommer til at koste det samme, man får bare bedre lyd og billede på Blu-Ray...

• #10   7. jan 2006 altså de er jo lige begyndt at lave film i Blu-Ray... du kan se på biojensen.dk hvornår der kommer film og nogle af dem der kommer... men de skulle gerne begynde at komme ved marts... og i maj kommer der en masse... af HD-DVD og Blu-Ray er kommer der ind til videre flest film i Blu-Ray format... Blu-Ray kommer også til at sidde i den nye PS3

• #11   8. jan 2006 der kommer også nogle skiver der hedder noget med holografisk disk eller noget i den retning de skulle kunne lger op til 200G

• #12   8. jan 2006 stefan A Sony har for ikke længe siden lavet en Blu-Ray disc med 200GB det er ikke den du tænker på?

• #13   8. jan 2006 Det tror jeg ikke det var en konkurant til blu ray mener jeg

• #14   9. jan 2006 stefan A okay lyder spændende smiley men tror ikke rigtig det får en chanse, mod alle de store mærker smiley

• #15   9. jan 2006 det tror jeg heller ikke tror at det var et 1 til 1 1/2 siden jeg læste om det, men har ikke set eller hørt noget om det siden...........

• #16   9. jan 2006 okay... hmmm de burde ellers ikke snakke om et nyt format til pressen, hvis det ikke er noget de overvejer seriøst :S

Kommentér på:
Blu-Ray

Annonce