968 visninger
|
Oprettet:
Clicktronic DVI-HDMI 10m og 1080p ?? {{forumTopicSubject}}
jeg skal snart ud og købe et Philips 37" FullHD tv. og skal så ha sat min HTPC til, men jeg skal så bruge et 10 m DVI-HDMI kabel. og i den sammenhæng har jeg kigget på et clicktronic kabel. men kan det overføre et 1080p signal. uden at lave fejl ?
jeg leder efter nogen som har et sådan kabel, og køre med et 1080p signal. (det kan sagtens køre 720p, men jeg skal bruge det til 1080p)
dette kabel.
http://av-connection.dk/?Cpage=PDetails&PNo=CT270-1000&ML=304
et alternativ vil være supras kabler. og de koster det dobbelte.
http://av-connection.dk/?PGr=590&ML=304
på forhånd tak
nov 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
okt 2005
Følger: 16 Følgere: 15 AV-enheder: 4 Emner: 86 Svar: 1.003
nov 2007
Kommer jo også an på hvilken type netværkskabel det er, STP eller UTP, men det er højst sansynligt et UTP kabel.
okt 2005
nov 2007
okt 2005
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 9 AV-enheder: 2 Emner: 11 Svar: 131
okt 2005
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 9 AV-enheder: 2 Emner: 11 Svar: 131
Forbrugeren skal levere varen tilbage i væsentlig samme stand og mængde.
Det betyder normalt, at varen kan pakkes ud og prøves, medmindre det betyder, at den ikke kan leveres tilbage i væsentlig samme stand.
Varen skal kunne sælges igen som ny.
Sælger kan i visse tilfælde stille krav om at en vare er ubrugt.
Hvad er væsentlig samme stand
Eksempel 1
En kjole kan fx prøves, men den må ikke bruges til en fest eller vaskes.
Eksempel 2
En forbruger havde lavet ekstra huller i et bælte købt på postordre. Fortrydelsesretten var tabt, da bæltet ikke kunne leveres tilbage i væsentlig samme stand.
Eksempel 3
En forbruger havde afprøvet et digital-kamera købt ved fjernsalg. Fortrydelsesretten var ikke tabt, da afprøvning af kameraet ikke formindskede salgsværdien. I dette tilfælde kan eventuelle optagelser slettes og fedtfingre tørres af.
Beskadigede og forsvundne varer
Hvis varen under transporten er blevet beskadiget eller forsvundet, og det ikke er forbrugerens skyld, vil man bevare sin fortrydelsesret. Det gælder både for transporten til forbrugeren og retur til sælgeren, hvis forbrugeren fortryder.
Emballage
Sælgeren må normalt ikke forlange, at emballagen er ubrudt, eller at den returneres sammen med varen. Kun hvis emballagen må opfattes som en del af varen, eller den har en ikke ubetydelig værdi for sælger, kan sælger forlange at få emballagen retur.
Hvis sælger stiller krav om at få emballagen retur, skal det gøres tydeligt på et ”varigt medium” som omtalt nedenfor.
Det er dog altid en god idé at gemme emballagen. Det gør det muligt for dig, at returnere varen i samme stand, som du modtog den i. Hvis du har kasseret emballagen, må du selv sørge for, at den er forsvarligt pakket ind.
Sælger kan i visse tilfælde stille krav om at forseglinger er ubrudte. Se nedenfor.
Sælgers krav om ubrugte varer
Sælger kan godt stille et krav om at en vare er ubrugt, hvis det er åbenbart, at ibrugtagning vil forringe varens salgsværdi.
Hvis ibrugtagning ikke kan siges at forringe varens salgsværdi, kan sælger ikke kræve, at varen er ubrugt. Han kan fx ikke stille krav om, at et jakkesæt eller en kjole ikke må prøves, hvorimod det vil være mere rimeligt, når det drejer sig om underbukser. Hvis sælger stiller et sådan krav, skal det gøres meget tydeligt på et ”varigt medium”.
Sælgers krav om ubrudte forseglinger
Sælger kan stille krav om, at forseglinger på lyd- eller billedoptagelser og på edb-programmer er ubrudte.
Hvis sælger stiller et sådan krav, skal det gøres meget tydeligt på et ”varigt medium”.
Det skal du være opmærksom på
Det er en betingelse for fortrydelsesretten, at varen kan leveres tilbage i væsentlig samme stand og mængde som ved modtagelsen.
Hvis du udtrykkeligt er blevet gjort opmærksom på det, gælder fortrydelsesretten ikke for:
varer der er taget i brug, hvis det er åbenbart, at brugen vil forringe salgsværdien
forseglede lyd- og billedoptagelser og edb-programmer, hvis forbrugeren har brudt forseglingen.
Publiceret: 11-12-2005
Clicktronic DVI-HDMI 10m og 1080p ??