958 visninger
|
Oprettet:
mobil telefoner!!! {{forumTopicSubject}}
hey hg.
jeg er devære kommet til at smadre min mobil.. en nokia n73. klappen til mit kamera er faldet af og de to fjedre som skal holde det på plads er selvfølgelig også røget ud.. kan ikk for det til at virke igen....
ville høre om det kan betale sig at få det lavet hos en forhandler eller om man skulle købe en ny anden mobil..
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Svar: 9
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 20
jun 2008
apr 2007
jun 2008
apr 2007
jun 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 32
jun 2008
Ny pris på mobilen uden abonement: 3500 kr (er den set til) herfra trækkes 10% i afskrivning = 3150... herfra trækkes selvrisikoen på normalt 1800 kr = 1350 til at købe ny mobil for MED abonement
jun 2008
Han har sikkert købt den med abb. så får han det han har givet, og ikke en krone mere. Under alle omstændigheder, så kan det overhoved ikke betale sig.
jun 2008
Om han har købt det med abonement eller ej får man ALTID erstattet mobiltelefoner til den pris de koster UDEN abonement - sådan er forsikringsreglerne nu en gang.... Når du køber en mobiltelefon inkl. et abonement får du TILSKUD fra teleselskabet til at købe telefonen.... telefonens dagsværdi er fx 3000 kr for nemhedens skyld.. teleselskabet giver dig et tilskud på 2999 kr.. dvs. du betaler 1 kr.. telefonen har stadig en dagsværdi på 3000 kr i ren handel og det er DAGSVÆRDIEN man regner med, minus evt. afskrivning - i dette tilfælde 10%....
GAVER som man fx slet intet har givet noget for, erstattes naturligvis også til dagsværdi og ikke det beløb man (i dette tilfælde ikke..) har haft op af lommen ved anskaffelsen.
Skadeslidte må ikke stilles ringere efter en skade end han var før skaden... dvs. skadeslidte IKKE må straffes for, fx at have gjort en god handel... Hvis skadeslidte fx har præsset prisen på et B&O anlæg ned med 5000 kr pga dennes gode handelsevner, så har forsikringsselskabet i tilfælde af en skade pligt til at erstatte TINGEN ikke PRISEN - uanset hvad det måtte koste.. Hvis skadeslidte fx har købet et maleri der i mellemtiden er steget i værdi, er situationen den samme.. forsikringsselskabet skal erstatte tingen og ikke prisen... så selv om maleriet fx har kostet 10.000 kr da skadeslidte købte det, så skal forsikringsselskabet stadig udbetale den fulde dagsværdi - også selv om det er 50.000 eller mere.
jun 2008
Pris uden abb. 1600. Ergo det kan ikke betale sig.
God weekend.
jun 2008
jun 2008
Jeg skal fandme altid bøvle med forsikringen når, der er indbrud, ting bliver smadret osv. - Så du må meget undskylde min yderst negative holdning om de skide forsikringsselskaber.
apr 2007
jun 2008
Det selskab jeg arbejder for, tror på at gode dækninger, god service og fair behandlign er vejen frem - Andre tror kun den lave pris tæller.. Forstå det ikke sådan, at vi dækker ALT - vi følger vores (gode) betingelser retfærdigt.. og er der en kunde der føler sig uretfærdigt behandlet opfordrer vi altid kunden til at anke sagen hos forsikringsankenævnet, så de kan være sikre på det ikke er os der behandler dem skidt..
Jeg kan kun sige, at du hurtigst muligt bør skifte selskab hvis det er som du beskriver... alle forsikringsselskaber er ens.. så længe der ikke sker skader.. det er i nøden man skal kende sit forsikringsselskab...
Vi har mange kunder der er flyttet til andre selskaber der kommer løbende tilbage efter en skade - hvorfor? fordi service betyder langt mere end prisen.
Naturligvis skal du heller ikke bare tage den dyreste og derved tro alt er vel... forsikringer skal man virkelig sætte sig ind i eller kontakte et mæglerfirma og betale sig fra at de undersøger tingene for en... alternativt kan man spørge familie og venner hvilke erfaringer de har ved skade hos andre selskaber... det sidste man skal spørge til er prisen, for så er man igen på jagt efter det billige discount!
Hvad angår din negative holdning, så kan jeg ISÆR godt forstå den når jeg kender branchen indefra - den er sq berettiget!
jun 2008
Jeg har Topdanmark, og jeg synes jeg rigeligt for mine forsikringer.
jun 2008
mobil telefoner!!!