{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

skuffende lyd i biografen :-( {{forumTopicSubject}}

konen og jeg var i biografen i går får at se hellboy 2

da filmen var færdig, gik samtalen på vej hjem ad, næsten kun om hvor dårlig lyd der var i biografen, vi synes slet ikk lyden kom ordenlig om bag ved os, og bassen var slet ikk særlig kraftig.
vi bliv hurtig enig om at det var en skuffende lyd oplevelse at gå i biografen.(det skal lige siges at det ikke var en THX godkend biograf vi var i)

er vi de eneste der har den skuffede følelse af at gå i biografen??????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skuffende lyd i biografen :-(
  • Blah B
    Blah B Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 37
    #1   8. sep 2008 Well... jeg har brugt 2 år i sønderjylland... så nej..du er ikke den eneste.. hehe.. Men jeg er jo vant til at komme i imperial.. og det er trods alt lidt noget andet..

• #2   8. sep 2008 Det er ikke kun lydkvaliteten, den er gal med i mange biografer.

Jeg er 2 gange gået under en film, i imperial, da de enten ikke gider skrue op for airconditionen om sommeren, eller simpelthen ikke har et tilstrækkeligt anlæg.

Jeg bad begge gange (lidt naivt ?) om at få mine penge tilbage, ha ha, jeg fik self ikke en krone.

• Blah B
    Blah B Tilmeldt:
    aug 2008

#3   8. sep 2008 haha ja.. det kunne jeg godt forestille mig kent.. Ville fanme gerne have set dig bede om pengene tilbage i danmarks "bedste" biograf.. smiley ..

Faktisk så jeg cloverfield i kolding bio..det var forbløffende god lyd faktisk

• Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator

Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.481
    #4   8. sep 2008 kendet det alt for godt..

selv biocity thx biosal er skuffende nogle gange, og cinemaxx (begge århus) kan være skuffende..

men nu er danmarks bedste biograf jo også i klov borg.. hehe

• #5   8. sep 2008 >> Holger
    Vil sige Cineciry i århus den er blandt landets bedste, hvad angår lyden, men jo nogle gange så formår de bare ikke at levere tilstrækkeligt lydtryk... smiley
    Men prøv evt. at gå til premiere film e.lign. der får anlægget altså tæsk! smiley

Mener faktisk den første store film med effekter på, som de viste derinde, det var Godzilla, og det er nok det vildeste jeg nogensinde har prøvet i en biograf smiley Men mener også at hifiklubbens dengang blad med artikler, skrev at den ene af anmelderne ligefrem fik ondt i maven smiley
    Så de kan altså godt! Men desværre ikke (altid) til hverdag.

• #6   8. sep 2008 Der står self. Cinecity smiley Eller Biocity hedder den vel nu...

• Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator

Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.481
    #7   8. sep 2008 micma..

snyd, synes aldrig jeg har oplevet det der inde smiley

jeg har nok abre være max uheldig..

• #8   8. sep 2008 Holger

Klovborg, de levere er lækker lyd, eller det gjorde de,
    det er ved at være meget længe siden jeg sidst var der
    så ved ik om de stadig har samme høje standard.
    men sidste gang var det en fantastisk lyd.
    tror faktisk det var Ringens herre 3, så det er da ved at være lidt siden.

men jo, som John Z siger, det er tot og ofte at lyden skuffer i biffen,
    jeg vil da også meget hellere sidde hjemme, og der er da flere grunde.
    1. jeg er sikker på den bedste plads.
    2. de sidste 2 gange jeg har været i biffen, har jeg ik være vildt imponeret,
    3.prisen, jeg er sku for nærrig til at gi 80-90kr for at se en film.
    4. der er altid en kold, gratis, bajer i køleren.
    5. billedet er ik så stort, men det er bedre kvalitet.
    6. skal man på potten, så er der en pauseknap.

så hvorfor biffen?

• #9   8. sep 2008 de skal bare have nogle ordentlige mennesker til at stå inde og styrer filmene, istedet for nogle ældre mennesker som synes at fornuftig tyld er god lyd. når jeg vælger at se en film i biografen er det fordi at den film jeg vælger at se virker til at være virkelig fed i at se i biografen (lydmæssigt) men nogle gange bliver man bare virkelig skuffet når de ikk skruer op for lyden! :(...og så kunne man ligeså godt vente til at kunne se dem der hjemme...jeg prøver altid på at skulle se den ønskede film i "Bio1" (Biocity Aalborg's største sal) fordi at den har større anlæg...men det er nogen gange at medarbejderne ikk rigtig har fattet det? smiley

• #11   8. sep 2008 det er sgu værre her i Randers, der er 6 biograf sale i bygningen, og kun den ene (sal 1) har dolby surround. og alle de 10-20 gange jeg har været i bio har jeg ALDRIG hørt baghøjttaleren. og så giver man ovenikøbet 80kr for det smiley

lyden er ellers udmærket, med bass som kan mærkes en lille lille smule smiley men det er også JBL 15" som front til 100person bio smiley

• Blah B
    Blah B Tilmeldt:
    aug 2008

#12   8. sep 2008 Anders > Er det en invitation til Hifiklubben by night? smiley

• #13   8. sep 2008 jeg var inde og se indiana joans i THX biografen i struer, sammen med en anden "hifi nørd" smiley
    der var vi meget positive over lyden, bortset fra at er ikke var nok tryk på i action senerne.
    det eneste der pissede mig voldsomt af den aften, var en der sad bag ved mig, der bliv ved med at sparke ind i min stol.
    når det sker mister jeg total konsentrasionen......

det er også en af grunden til jeg helst ser film der hjemme smiley
    der er der heller ikk nogen der laver unødvendig støj.....
    det kan virkelig også gå mig på nerverne... smiley

• #14   8. sep 2008 Jeg har også prøvet det engang i Bio i helsingør, og det klagede jeg over for det irreterede mig så meget at jeg ikke fik en skid ud af filmen´, og det klagede jeg over, og fik tilsendt to nye billetter.

• Blah B
    Blah B Tilmeldt:
    aug 2008

#15   8. sep 2008 John > ENIG!.. det er meget mere hyggeligt at se dem hjemme... Meeeeen en go biftur skal dog ses i biffen.. Det er der stadig noget magisk over..

For eks.. jeg er fra amager og der har vi en bio der hedder kastrup bio.. Det magreste lort nogensinde.. Altså .. Dårlige sæder og ubehagelig dårlig lyd.. Og høje priser..

Menmen..det er bare nostalgi i allerhøjeste karat.. hehe.. Elsker fanme det sted. Dog .. hvis jeg skal se noget specielt..så ser jeg den i imperial i kbh..

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #16   8. sep 2008 cinema3 i skive er ganske udmærket!

• #18   9. sep 2008 Hej John !

Jeg har det nøjagtigt ligesom dig ! ! Har iøvrigt haft projector siden 1994, så det er ikke meget jeg har brugt på biograf biletter.

Ham tossen der sad bag dig, og sparkede på din stol, synd... der fortæller man vedkommende, at han skal stoppe (og det skal ikke stilles som et spørgsmål)

• #19   9. sep 2008 jeg har kun oplevet det engang.

jeg var inde og se hancock
    i den samme bio som jyden omtaler (middelfart.

men vi kunne kun se filmen i den lille sal
    der var lyden ikke tilfredstillende.

Jeg tror dog bare at det er fordi de har sparet, og så ha givet den store sal mere kraft (det vel også logisk)
    for den fejler tilgengæld INTET!!! smiley virkelig en dejlig oplevelse vær gang.
    og jeg glæder mig til james bond den nye kommer hehe

• #20   9. sep 2008 Jeg er selv film operatør i en biograf i københavns området.. og det er utrolig svært at sætte et lydniveau som gør alle tilfredse, jeg oplever ofte at nogle mennesker brokker sig over lyden er for høj eller den er for lav. og ofte er det de gamle mennesker som vil ha lyden skal være lav, og de unge som vil ha lyden høj.. det godt nok os irriterende når de gamle madammer brokker sig over at lyden er alt for høj, og at de ikke har kunne bruge deres teleslynge osv.. så bliv dog hjemme =)

Ofte er lydniveauet på de forskellige film meget forskellige.. dolby's differense biograf niveau er 7,0.. dog plejer vi aldrig at spille så høj, dog hænder det at jeg fyre den der op af. (6,7-6,9) blandt andet til den nye batman, hvilken os har et sindsygt godt surround spor.. med gode effekter og dyb bass.

og ja der er mange gamle nisser rundt omkring, som film operatøre.. Dog er jeg selv 21, så vil ikke kalde mig desideret gammel =)

• #21   9. sep 2008 kan kune give ret i at lyden kan være skuffende i Sønderborg i Kosmorama har de fået bygget tottlt om men det er kun ingangs partiet der er belvet ordner, hvilket jeg syntes er blevet mega dårligt nu, syntes de skulle ha brugt lidt penge på lyden. De har kun Doldy Digital og intet andet og syntes slet ikke deres højtalere kan klare et ordentligt lydtryk uden at de bliver forpustet eller lyder helt forkert.

• #22   9. sep 2008 Den seneste biograf jeg har anvendt, det var Fotorama i Viborg. Den er hverken specielt god eller dårlig i lyden.

Synes faktisk det er fedt at se hvor mange mennesker herinde, der er enige om, at biograflyd mere elelr mindre er bedst hjemme hos sig selv smiley

• #23   9. sep 2008 i Cinemaxx århus er der forfærdelig dårlig lyd. Men jeg syntes Biocity KUN i de små sale har ordenlig okay god lyd.

• Blah B
    Blah B Tilmeldt:
    aug 2008

#25   9. sep 2008 Jeg er bange for at min kæreste vil gå terminator amok hvis jeg prøver at sløbe mine kæmpe jamo højtalere og sub ind.. så det kunne måske være man skulle finde noget lidt mindre.. men stadig god lyd... fordi de kære små vil jo gerne ha lyden med 42tommer plasmaet.. men de vil ikke ha størrelsen...... altså på højtalerne..

Kommentér på:
skuffende lyd i biografen :-(

Annonce