Drive {{forumTopicSubject}}
Synes det er længe siden der har været nogen aktivitet herinde? :o)
Nå.. Men jeg har lige fået set Drive, en film der ligger i genren "Drama".
IMDB:
http://www.imdb.com/title/tt0780504/
Egentlig har jeg lidt blandede meninger om den, da den er meget anderledes end de film jeg normalvis plejer at se. Men sidder tilbage med et ret fint helhedsindtryk af den.
Lyden i selve filmen er dog lidt stille. Det er ikke i alle scener der er musik eller anden form for lydeffekter - men derimod absolut stilhed.
Så man skal ikke se den for spændende lydscener og bruge den som reference til lydtest af systemer - men indholdet af filmen taler lidt for sig selv, og gør slet ikke al lyden nødvendig for at filmen bliver god.
Synes bestemt den er se-værdig, og det er nok heller ikke sidste gang jeg ser den.
nov 2007
Følger: 48 Følgere: 46 AV-enheder: 1 Emner: 78 Svar: 300
nov 2007
Følger: 48 Følgere: 46 AV-enheder: 1 Emner: 78 Svar: 300
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 50 AV-enheder: 2 Emner: 98 Svar: 1.895
Den går trods alt ind under "drama" og ikke under "action/thriller"
nov 2010
Følger: 15 Følgere: 25 AV-enheder: 4 Emner: 9 Svar: 33
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 2 Emner: 47 Svar: 166
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 AV-enheder: 3 Emner: 70 Svar: 405
Handlingen er jo i bund og grund ret simpel - et heist gone wrong - men synes alligevel der er så mange småting indblandet. Emner som utroskab, venskaber, en lille beslutning med kæmpe konsekvenser, rodløshed, etc.
90% af alle de vigtige emner i filmen ligger mellem linierne og er usagte. Det er blikke, stilhed og let koversation. Og det er formidabelt udført efter min mening.
Klart en af de bedre film jeg har set.
Men havde jeg set den som 16 årig ville de eneste fede ved filmen for mig også bare være scenen hvor kvinden får blæst skallen ud af et jagtgevær...
Mht. lyden så ja, filmen har mange stille scener, men jeg synes når der så endelig sker noget (biljagt, skudscener, etc) så der det bare det mere intenst. Jeg synes det er lidt samme princip Heat er filmet efter.
Anyway - jeg synes den er rigtig god!
Drive
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside