{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Valg af ny forstærker pga. nye højttalere {{forumTopicSubject}}

Hey Galleri - længe siden efterhånden.

Jeg har gennem tidens løb erhvervet mig et par nye højttalere, og har endelig færdiggjort mit sæt.
2x B&W CDM7 SE
1x B&W CDMC SE
2x B&W CDM1 SE

Min forstærker er en Denon AVR 1911, og det virker simpelthen som om den bare ikke kan trække dem ordentligt.

Derudover laver den hviselyde hver gang jeg ser film via chromecast (har selvfølgelig prøvet med ny chromecast og med andre HDMI-indgange) men den gør det dog ikke via min TV-boks via Fullrate.

Hvorom alting er - jeg er så småt på udkig efter noget ny forstærker, og jeg faldt over en Marantz 6011 (var på super tilbud) hos Hifi-freaks. Den er dog desværre solgt, så blev ikke lige den.

Så er jeg faldet over Denon AVR-X2400H på tilbud... ja budgettet er nok omkring 5000kr..

Denon'en smider "95 hi-fi-watt" ud.. kan forstå der er forskel på Denon/NAD watt og Pioneer, Onkyo og flere.. I hvert fald iflg. hifiklubben.

På de nye højttalere, står der at 7'erne skal have 150W, 1'erne og C'eren skal have 120W...

Er 95W nok? En uddybende forklaring på Watt og Ohm er nok ikke noget I vil bruge tid på at give mig, men et ja/nej eller eventuelle ideer til forstærkere som kunne foreslås ville da være dejligt.

Takker på forhånd for hjælpen. smiley

Mvh
Thomas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af ny forstærker pga. nye højttalere
Kommentér på:
Valg af ny forstærker pga. nye højttalere

Annonce