{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.485 visninger | Oprettet:

Lyd {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har en samsung hjemmebiograf, som spiller helt upåklageligt til at det er mindst 5 år gammelt. Mit fjernsyn er ikke et smart tv, jeg har derfor købt mig en Chromcast, så jeg kan slå lyden fra min hjemmebiograf til fjernsynet og høre musik på Spotify via. Chromcasten. Problemet er bare, at mit fjernsyn skal drejes på en MEGET bestemt måde før det vil spille, ellers kan man se sangen spiller videre bare uden lyd. Har tjekket alle ledninger for om de sidder i klemme eller om de sidder forkert i, men det ser ikke sådan ud. Jeg har ingen anelse om hvad problemet er - er det er en løs forbindelse i hjemmebiografen, er det mit fjernsyn eller noget helt tredje.

Håber jeg kan få hjælp herinde for vil helst ikke skaffe mig af med noget af det, hvis det er en bagatel det handler om. Håber nogen kan hjælpe mig. smiley

De bedste hilsner fra Cecilie Rosenlund

Min hjemmebiograf hedder Digitalt hjemmebiografsystem HT-C450N med to søjler og 3 små højtalere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd
  • #1   2. feb 2018 lyder som en dårlig forbindelse. prøv at skifte ledningen ud og se om den stadig gør det, ellers er det desværre nok stikket i tv'et

• #3   2. feb 2018 Hvilken ledning? smiley

• Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 257
    #4   2. feb 2018 Hvordan er tingene forbundet? går chromecast'en ind i tv'et som så er forbundet med dit samsung anlæg? og er det via et optisk kabel?

• #5   2. feb 2018 Chromcasten sidder i som et almindeligt HDMI-stik i mit fjernsyn - det sidder ikke i mit anlæg. Jeg tilslutter Spotify ved at gå ind i Spotify appen på min mobil og caster til Chromecasten den vej. Jeg kan så tilslutte mine højtalere til fjernsynet, så lyden fra anlægget spiller den vej. Håber det her giver mening!

Det eneste der forbinder mit anlæg og fjernsyn er faktisk et HDMI-stik og det var en teknikker som satte det op, går derfor udfra det hele er i orden. Men der kommer ingen lyd ud medmindre jeg drejer helt åndssvagt på mit fjernsyn, indtil jeg finder “det rette sted” også kan jeg høre musik.
    Derfor ved jeg ikke om det er mit fjernsyn eller om det er anlægget der er noget galt med. smiley

• Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

#6   3. feb 2018 Det er svært at sige hvor fejlen kan være, men hvis du har mulighed for det så lån et andet hdmi kabel til at sætte mellem tv og anlæg og se om det gør en forskel.

• #7   3. feb 2018 Det har jeg prøvet uden held. Har også prøvet at gå over på mine tv-kanaler, hvor lyden fra højtalerne stadigvæk var koblet til fjernsynet og det virker slet ikke. Men skifter jeg til højtalerne i mit fjernsyn har jeg lyd. Tror desværre det er mine højtalere der er noget galt med. Mener jeg købte systemet for 5-6 år siden, så garantien er udløbet. Hvis det skal laves kan jeg ligeså godt købe noget nyt, ikke? Altså ikke til 5.000,- men omkring de 3.000,-. Tror det bliver en dyr fornøjelse, også er de 3.000,- til et nyt system vel lagt godt ud i sidste ende tænker jeg smiley

• Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

#8   3. feb 2018 Ja det vil ikke kunne svare sig at reparere - du må investere i nyt smiley

• #9   4. feb 2018 Hvis du har en ledig HDMI indgang i dit anlæg, vil jeg sætte chromecasten til der, og forbinde et HDMI kabel fra din HDMI ud på dit samsung anlæg til dit TV. Håber det gir mening smiley

• #10   5. feb 2018 Jeg er lidt forvirret smiley
    Der er én HDMI indgang i dvd-afspilleren til anlægget. Min chromecast er et HDMI-stik i sig selv og er sat til strøm i en stikkontakt. Forstår ikke helt, hvordan jeg skal kunne caste, hvis chromcasten sidder i anlægget. Kan du prøve at uddybe det lidt? Måske du har fat i noget, jeg skal bare være helt med smiley

• #11   8. feb 2018 Hehe du stopper musikken på den mobil telefon smiley

• #12   8. feb 2018 Såå, jeg skal helt præcis hvad? Det skal skæres ud i pap, da jeg ikke er specielt erfaren på det punkt her smiley

• #13   8. feb 2018 Det er kun Chromecast audio, man kan sætte direkte i anlægget.

• #14   9. feb 2018 Må lige tjekke hvilken Chromecast jeg har så. Men hvis det så er en Chromecast audio jeg ejer, kan den så sættes i mit anlæg så jeg kan caste derfra? smiley

• #15   9. feb 2018 Det tror jeg desværre ikke smiley

• #16   9. feb 2018 TROLL smiley hahaha

• #17   9. feb 2018 Hvad?

• #18   9. feb 2018 Jeg er helt forvirret nu. Tror bare jeg affinder mig med, at jeg skal have noget nyt. smiley

• #19   9. feb 2018 Det tror jeg desværre også smiley

Kommentér på:
Lyd

Annonce