{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

OMFG en nice oplevelse :) {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg de sidste kabler hjem igår til center og baghøjttaler smiley

Så i dag var første gang jeg fik lov til at høre det komplet sæt i surround...

Startede ud med at kalibrer med den mic der følger med til min Yamaha, det gik pæn stærkt og smerte frit. Der var nogle enkelte fin justeringer efterfølgende smiley

Jeg fik set nogle scener fra Transformers i Dolby digital, kæft det lyder godt, så meget mere detaljeret i forhold til hvad jeg hidtil har hørt.

Så fik jeg set nogle scener fra Hancock på Blu-Ray i Dolby TrueHD, og jeg troede Dolby Digital lød godt, OMG nej nej OMFG !!!! mere ren, endnu flere detaljer og hold da lige kæft et billede i 1080P 24 !!!!

Sluttede af med et brag af en Linkin Park koncert på DVD i Dolby Digital smiley

Denne investering har været alle penge værd, hold da kæft det sparker røv, jeg havde forventet at det lød godt, også bedre end hvad jeg hidtil har været vant til før! Men dette slår alle mine forventninger, det var simpelthen så meget bedre end hvad jeg havde forstillet mig smiley

Så kan kun sige NICE NICE NICE NICE smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OMFG en nice oplevelse :)
  • #1   7. mar 2009 jamen det lyder da godt smiley jeg har nu aldrig gået op i surround, men ser dog heller aldrig film. ser kun hva der er i tv'et en gang i mellem, så har faktisk ikke engang en dvd-afspiller smiley

• #2   7. mar 2009 Hvad er det for nogle kabler du har fået?

• #3   7. mar 2009 Jamen til front bruger jeg Audioquest Rocket 44, og til center og baghøjttaler bruger jeg Audioquest type 4...

• #4   7. mar 2009 Dejligt at høre! jeg er fuldstændig enig med at blu-ray gør det fantastisk! hvis din forstærker og blu-ray afspiller har muligheden for det, så gå ind og sæt dem til at der skal være meget forskel på høje og lave lyde.. for normalt så bliver der skruet ned for aktion scener med brag, for at gøre det mere behageligt at lytte til.. Men hvis du fjerner den funktion så lyder det endnu bedre (meget mere realistisk)! smiley håber du kan forstå hvad jeg mener hehe.

Ps. Jeg så transformers på blu-ray igår.. damn den lød fedt! Meget federe end dvd udgaven.

Jesper.

• #5   7. mar 2009 Jesper, hvad skulle sådan en mulighed hedde ?

• #7   7. mar 2009 På min Denon forstærker kunne jeg indstille dynamic range compression. Jeg ved ikke om man kan det på din yamaha forstærker? men det medførte virkelig en virkelig positiv lydmæssig forandring.

• #8   7. mar 2009 Jeg har en denon 2808 forstærker.

• #9   8. mar 2009 Gid mit anlæg hade True-HD - Gad godt prøve og se hvor godt det er iforhold til DTS-

• #10   8. mar 2009 Jesper: jeg har tjekket op på det, og min Yamaha har noget der hed Dynamic Range under sound indstillinger, og man kan vælge mellem low, standard og max.

Den stod til at være Max som standard, det er vel rigtig nok ?

Det lyder i hvert fald godt, vi har lige set Batman - The Dark Knight og Zohan på blu-ray her til aften smiley

• #12   8. mar 2009 Puha, nu glæder jeg mig blot endnu mere til at få sat mine egne baghøjtalere til! smiley
    Tror godt nok ikke det er samme kvalitet som dine, Sune, men glæder mig stadig til oplevelsen! smiley

Problemet er bare de 15 meter kabel der skal trækkes til hver højtaler smiley
    Og sådan noget Supra PLY kabel er sgu ikke let at bøje! smiley

Men glæder mig sgu alligevel! smiley

• #14   8. mar 2009 Sune T: Okay, ja det lyder meget rigtig smiley

Jesper S: Hmm.. jeg har ikke selv 7.1. Men når nu jeg husker efter, så tror jeg kun man kan med dts hd? prøv at kig i din manual, det står derinde smiley

Kommentér på:
OMFG en nice oplevelse :)

Annonce