{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Freak1 F
Freak1 F
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 21

Hvor stort lærrede til denne projector {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har købt en BenQ W20000 som skal bruges sammen med et lærrede der kan køres op og ned med en fjernbetjening. da vi også skal kunne se tv på vores 42" sharp LCD tv.

Rummet er 5.2 meter langt det vil sige at projectoren sættes fast i logtet ca. 5 meter væk og sidde afstanden er 4,5-5 meter. Hvor stor lærrede må det max være for ikke at være for stort?

Og har i forslag til et godt rulle lærrede?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor stort lærrede til denne projector
  • Freak1 F
    Freak1 F Tilmeldt:
    dec 2007

#1   20. apr 2009 Hmm kan ikke rette i teksten og fjerne stavefejl det beklager jeg.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #2   20. apr 2009 Et lærred kan ikke blive for stort smiley

Hvor bred og høj er endevæggen du skal bruge ?

flatpanels har en fin lille feature på deres side, hvor du kan lege med siddeafstand og lærredsstørrelse..

• Freak1 F
    Freak1 F Tilmeldt:
    dec 2007

#3   20. apr 2009 Den er 4.2 meter

• Freak1 F
    Freak1 F Tilmeldt:
    dec 2007

#4   20. apr 2009 Syntes jeg ikke lige at kunne se morten har du et direkte link?

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #5   20. apr 2009 Kan sq heller ikke lige hitte den selv.. Den ligger som en del af en af artiklerne ovre i venstre menubjælke ved jeg smiley

• #6   20. apr 2009 Inden nogen for fortalt dig noget, som de ingen forstand har på, så vil jeg guide dig på vej.

Med en BenQ W20000, der sidder i loftet, og hvor afstanden ml. projektor og lærred er 5 m. må lærredet max være 2,7 m. bredt. (Ca. 120") Dette skyldes at projektoren ikke kan levere et større billede på den afstand.

En tommelfingerregel siger at man kan gange lærredts bredde med en faktoren 1,5. Det giver en siddeafstand på 4 meter med et lærred på 2,7 meter. Hos mig er faktoren dog 1,9, og det er jeg rigtig godt tilfreds med. Det kan nemlig godt blive for stort. Fx. hvis man skal sidde og dreje hovedet ved undertekster. Hvis du sidder 4.5 meter fra lærredet har du en faktor på 1,66. Det giver et godt og stort billede. :o)

Du kan med fordel vælge et hvidt lærred med en gain på 1.0.

Hvis du har flere spørgsmål skal du endelig PM mig eller spørge her.

Mvh.
    Thomas
    Betho Hjemmebiografer

• Freak1 F
    Freak1 F Tilmeldt:
    dec 2007

#7   20. apr 2009 Mange tak Thomas det lyder til du har styr på det. Din hjemmebio ser også rigtig cool ud.

Jeg kan jo ikke rigtigt flytte væggen så de 5 meter kan den ikke røres ved. Jeg kan godt se hvad du siger med de 120" har selv regner efter og får det til 122" eller 313cm. Ved så ikke lige hvad det bliver i breden ved 16:9 men det passer jo nok når du skriver 2,7m.

hvidt lærred med en gain på 1.0. Kan du forklare hvorfor det lige skal være det? Og har du evt. et bud på et konkret motor lærrede?

• #8   20. apr 2009 De 2,7 er ved et 16:9 lærred. Hvis det var 4:3 ville du "kun" kunne få et ca. 2 meter bredt lærred.

Alle seriøse lærreder er forsynet med tal for gain. Gain er et udtryk for, hvor meget af lyset fra projektoren, som kastes tilbage af dugen/lærredet. Jo lavere gain, jo mindre lys kastes tilbage.

Oftest er et lav-gain lærred gråt i farven. Dette gør man for at fremhæve kontrasten i billedet. Altså farverne. En W20000 har en forholdsvist høj kontrast. Af den grund er der ingen grund til at kaste sig over et gråt lærred.

Der findes undtagelser til alle regler. Så derfor kan man også få mørkegrå lærreder med en gain på 1,2. Det betyder at lærredet kaster masser af lys tilbage OG fremhæver kontrasten. Men det er i den dyere ende.

en W20000 skal "bare" have et gain 1.0 lærred. Medmindre du selvfølgelig slet ikke kan mørkelægge rummet.

Kommentér på:
Hvor stort lærrede til denne projector

Annonce