2.612 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Anbefaling af surround receiver? Anbefaling af surround receiver?

Hey alle sammen!

Står og skal have en ny surround receiver.

Har indtil videre købt nye baghøjttalere: Dali concept 1
Og ny centerhøjttaler: Dali CT

Men indtil jeg får råd til concept 10 fronthøjttalere har jeg et par 6 år gamle jamo 200 watt model?.. Der fungerer okay smiley

Hvad vil i anbefale til et budget på cirka 3000 kr?

Har kigget på denne Yamaha:

http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/forstarker-hojttaler/RXV465B/yamaha-5-1-surround-forstarker

Og denne Denon

(link fjernet)

Evt. andre i samme prisklasse? Håber på en masse input og mange tak for tiden og evt. hjælp og input smiley

Mvh. Anders Bisgaard

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handymand tømre til justering af dørpumpe+dør 1.350 kr.
  • Klip af buske og hæk 2.000 kr.
  • Hjælp til græsslåning 300 kr.
  • Dørhåndtag 650 kr.
  • Billeder og lamper hænges op 1.200 kr.
  • Installere vaskemaskine 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefaling af surround receiver?
  • #1   2. aug 2009 Faldt lige over denne Marantz men kender ikke til mærket?

http://www.av-connection.dk/?PGr=2175&PNo=MZ-SR4003-C&PicGr=2803&ML=579

Godt og/eller dårligt om denne?

• #2   2. aug 2009 det er en rigtigt fed reciver. jeg kan klart anbefalde marantz

• #3   2. aug 2009 Okay smiley men hvad skal jeg kigge efter som det er nu? HD lyd osv. eller hvad skal man "bruge" for at blive en glad hjemmebio kigger smiley

• #4   2. aug 2009 Du skal uden tvivl op i en større forstærker klasse hvis du regner med at købe et sæt concept 10! Synes du skal sætte et større budget for forstærker når du bruger så mange penge på højtaler, ellers vil du fortryde smiley

• #5   2. aug 2009 Jamen fair nok! Hvad skal jeg op i så? Hvad syntes du? smiley Dobbelt så meget?

• #6   2. aug 2009 du skal nok op i en 6000-7000 kr

• #7   2. aug 2009 Jamen du skal nok, ligesom jonas D siger, op og betale 6000-7000kr. Har du nogle mærker du fortrækker frem for andre? Hvis du ser meget film vil jeg forslå at du lytter til Onkyo. En Onkyo 876 ville være ganske fornuftig smiley Kan købes i Tyskland for ca 6500,-. Har selv lige fået en Onkyo 906 (modellen større end 876) - og jeg er RIGTIG glad for den. Den er virkelig kraftig og mangler aldrig noget smiley Har også hørt en Onkyo 875 (den er et nummer ældre end 876) og den gjorde det virkelig overbevisende.

• #8   2. aug 2009 Kan kun give jonas ret i sin betragtning omkring Onkyo recievere. Har haft 2 og har begge gange været meget betaget af lyd, præcision og ikke mindst videohåndtering (for dem af os der også går op i det ;)).
    Har faktisk en 2 ugers gammelt Onkyo 806 med dansk garanti jeg kan tilbyde dig til en fornuftig pris smiley
    Du kan evt smide mig en pb hvis det har interesse!
    Ligemeget hvad er Onkyo ihvertfald super lækkert!

• #9   2. aug 2009 Hmm nu har jeg også googlet lidt onkyo og de ser lækre ud! Men en ting jeg ikke forstår er, at i siger alle man skal op i 6000 kr. og op for at trække dali concept 10, men dem til 3000 kr. er (på papiret) på samme antal watt på alle kanaler så hvad er forskellen?

• #10   2. aug 2009 Har lige købt en Harman Kardon AVR 355. Den spiller helt fint. Så den kan jeg godt anbefalde.

• #11   2. aug 2009 Hvad der står på papir må man ikke gerne sammenligne med hvad receiveren egentlig kan smiley Producenterne har mange måder at måle og opgive effekt på, så det kan du ikke rigtig gå ud fra. Ligesom man heller ikke skal lægge sig så meget i hvor mange watt ens højtalere er... Forskellen på fx en Onkyo 876 og en lille Denon er først og fremmest strømforsyningen... Sådan et par concept 10 vil nyde godt af en kraftig receiver da der jo er fire 10" basser der skal holdes styr på smiley

Kommentér på:
Anbefaling af surround receiver?

Annonce