Hjælp til Hjemmebiograf... {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
jeg har brug for lidt hjælp. Er lige flyttet i ny lejlighed sammen med damen og nu er vores nuværende fjernsyn alt for lille. Jeg har altid godt kunne tænke mig en projektor og stuen er perfekt til det.
Jeg kan dog ikke lige finde ud af hvad jeg skal gøre, vil jo gerne have en full HD projektor og kan også godt ofre pengene på det. Den egner sig selvfølgelig bedst til film, fodboldkampe osv. men problemet er bare at vi ser rimelig meget fjernsyn. Ved ikke hvor godt, og økonomisk det er at den måske står tændt 4 timer om dagen.
Derfor er jeg kommet på den ide at købe et nyt fjernsyn, har set på et Philips LCD-fjernsyn 42PFL7403H til 5700 kr. og så købe en INFOCUS X9 ved siden af. Så kan vi bruge fjernsynet hvis man bare ser alm fjernsyn og så tænde for projektoren hvis man ser en film, fodboldkamp eller spiller xbox.
Hvis jeg vælger løsningen med begge dele så er prisen ca 12k incl. lærrede fra pixmania.com.
Nogen der kan fortælle mig om det er helt tåbeligt og så komme med nogle andre forslag istedet??
Mvh. Niclas
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 9 AV-enheder: 3 Emner: 46 Svar: 246
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 364
X9'eren er en rigtig fin projektor. Den laver relativt stort billede på kort afstand, og den har et ret godt lys output, hvilket vil sige, at du også kan bruge den, selvom stuen ikke er 100 % mørklagt. Tilgengæld er kontrasten forringet, men det kan man korrigere for med et gråt lærred. Og du har vel tænkt dig at få et lærred, ikke?
Hvad er dit budget? Er det de 12.000 kr, eller hvordan?
Jeg undrer mig iøvrigt over at du hellere vil have Full HD tv, end Full HD projektor? Er det bevidst valgt, og i så fald, hvad er årsagen til det?
Uddyb lidt mere, hvad planen er. Du er iøvrigt velkomment til PM mig, hvis du har flere spørgsmål. :o)
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 39 Svar: 418
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 364
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 39 Svar: 418
aug 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
Grunden til jeg fravælger en full HD projektor er prisen. Dem jeg har set fra Infocus og Optoma koster ca 12000 og det har jeg egentligt også råd til at ofre på en, men da fjernsynet køre meget hos os så er det måske bedre med et større fjernsyn og så nøjes med en projektor i x9 klassen.
Projektoren vil primært blive brugt til film og fodbold hvilket jeg også ser meget af. Derudover så er jeg begyndt at spille meget xbox og det kunne også være meget fedt at smide den derop en gang imellem.
Jeg skal selvfølgelig have et lærrede men ved ikke lige hvordan kvaliteterne er. Planen var at fjernsynet sidder på væggen og lærrede så kan trækkes ned foran når man skal bruge projektoren. Vores stue er desværre meget lys, men jeg får nok købt nogle mørklægningsgardiner. Dette er også en grund at jeg ville købe et fjernsyn som kunne bruges i dagstimerne når rummet nu er så lyst.
Udover de ting som der er omtalt her så har jeg også planer om at der skal lidt lyd til, og der tænker jeg jo sorround receviver med 2 HDMI udgange, en til projekotor og en til fjernsyn. Vores fjernsyn signal kommer fra TDC home trio så den boks er der jo.
Alt i alt er jeg nok villig til at ofre 20.000 for det helt så siger det lidt om budget.
Niclas
Hjælp til Hjemmebiograf...