{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.456 visninger | Oprettet:

blue-ray total forvirret!! {{forumTopicSubject}}

hej folks!
jeg trænger til en opdatering i hjemmebiografen, nærme sagt en blue-ray afspiller, men men:

hvordan for jeg bedst mulig lyd fra den her blue-ray fra sony:
http://www.sony.dk/product/blu-ray-disc-player/bdp-s350/tab/technicalspecs/type/video#pageType=Overview

til min sony reciever:
http://www.sony.dk/product/hcs-home-cinema-receiver/str-db798

nogen der kan hjælpe her!?

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blue-ray total forvirret!!
  • #1   17. sep 2009 hey

Efter som du ikke har HDMI indgang på din forstærker ( som ville være den bedste måde at få lyden fra BD afspilleren over i din forstærker ) - så er din anden mulighed er, at du bruger en digital udgang enten coax eller optisk.

Mvh. Dennis

• #2   17. sep 2009 kan man bruge den optiske indgang på recieveren? altså køre et toslink fra BD til recieveren.

• #3   17. sep 2009 brug den digitale udgang som er på din BD afspiller.

• #5   17. sep 2009 Anders A

hvorfor kan jeg ikke det, ? skal lyden gå igennem hdmi eller dvi for at få blue-ray lyd kvalitet?

• #6   17. sep 2009 ja hvis du skal have udnyttelse af HD formaterne, skal du lade lyden køre igennem HDMI kablet, ellers bliver det ikke i HD.

• #7   17. sep 2009 Som udgangspunkt skal du have en receiver med HDMI.

Der findes to lydspor inden for HD formaterne. Dolby True HD og DTS Master HD. Typisk har en blurayskive enten Dolby eller DTS.

Din blurayafspiller kan afvikle lyd på to måder.
    PCM = Afspilleren afkoder selv lyden. Den kan dog kun afkode Dolby True HD. DTS master HD skal afkodes via bitstream.
    Bitstream = Afspilleren sender lyden uberørt videre til en receiver der afkoder signalerne.

Hvis du vil have optimalt udbytte af din blurayafpiller, skal du anskaffe dig en receiver der kan afkode HD formaterne. Fx. en Onkyo 607.
    Du kan så sætte din blurayafspiller til Bitstream, og får udbytte af begge HD lydkilder.

Håber det gav lidt overblik. :o)

• #8   18. sep 2009 Køb en ny receiver nu hvor du er i gang.
    Det er den bedste løsning, i sidste ende alligevel.

Prøv evt. her. Der er en hel del penge at spare.
    Jeg har købt alt mit grej hos dem.

• #10   18. sep 2009 ....ups. Glemte et link smiley
    (link fjernet)

Kommentér på:
blue-ray total forvirret!!

Annonce