1.456 visninger
|
Oprettet:
blue-ray total forvirret!! {{forumTopicSubject}}
hej folks!
jeg trænger til en opdatering i hjemmebiografen, nærme sagt en blue-ray afspiller, men men:
hvordan for jeg bedst mulig lyd fra den her blue-ray fra sony:
http://www.sony.dk/product/blu-ray-disc-player/bdp-s350/tab/technicalspecs/type/video#pageType=Overview
til min sony reciever:
http://www.sony.dk/product/hcs-home-cinema-receiver/str-db798
nogen der kan hjælpe her!?
på forhånd tak
maj 2009
Følger: 21 Følgere: 23 AV-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 1.040
Efter som du ikke har HDMI indgang på din forstærker ( som ville være den bedste måde at få lyden fra BD afspilleren over i din forstærker ) - så er din anden mulighed er, at du bruger en digital udgang enten coax eller optisk.
Mvh. Dennis
jun 2007
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 4 Svar: 9
maj 2009
jun 2007
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 4 Svar: 9
hvorfor kan jeg ikke det, ? skal lyden gå igennem hdmi eller dvi for at få blue-ray lyd kvalitet?
maj 2009
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 364
Der findes to lydspor inden for HD formaterne. Dolby True HD og DTS Master HD. Typisk har en blurayskive enten Dolby eller DTS.
Din blurayafspiller kan afvikle lyd på to måder.
PCM = Afspilleren afkoder selv lyden. Den kan dog kun afkode Dolby True HD. DTS master HD skal afkodes via bitstream.
Bitstream = Afspilleren sender lyden uberørt videre til en receiver der afkoder signalerne.
Hvis du vil have optimalt udbytte af din blurayafpiller, skal du anskaffe dig en receiver der kan afkode HD formaterne. Fx. en Onkyo 607.
Du kan så sætte din blurayafspiller til Bitstream, og får udbytte af begge HD lydkilder.
Håber det gav lidt overblik. :o)
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 107 Svar: 676
Det er den bedste løsning, i sidste ende alligevel.
Prøv evt. her. Der er en hel del penge at spare.
Jeg har købt alt mit grej hos dem.
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 107 Svar: 676
(link fjernet)
blue-ray total forvirret!!