{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Anders H
Anders H
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 13

HD master sound vs TrueHD {{forumTopicSubject}}

Hej Har sidet og set transformers 1 og 2 idag.Så først etteren med Truehd Virkelig god lyd og billede må jeg sige.!!
Så to´ern med HD master sound.Synes godt nok der er rigelig gang i bassen med det lydspor igennem hele filmen synes genneralt det er sådan med HD master sound film.

Er truehd det bedste lydspor af dem?

Synes helt klart lyden i truehd er klare end master sound Der er mere spild mellem bassen og de høje toner.Hvor det andet på en måde flader ud..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD master sound vs TrueHD
  • #1   5. dec 2009 for at kunne lave en entelig sammenligning skal man se den samme film med først det ene, og så det andet lydspor.. den måde du har sammenlignet dem på er ikke brugbar, da lydsporene på begge film kan være vidt forskellige..

• #3   6. dec 2009 Jeg synes at DTS Master er det bedste sammen med PCM... DTS master er, efter min mening, "hårdere" i lyden end Dolby True HD, men samtidig også mere hårdtslående. På samme måde synes jeg det er med DTS vs dolby digital på DVD... Er uenig med Jesper og synes personligt at lydsporet på Transformers 2 er noget af det bedste lydmix jeg indtil nu har hørt på Blu ray! Filmen tester konstant dit system, specielt subwooferen og det er bare lækkert!

• #4   7. dec 2009 Hm... Underlig debat. Jeg tror det er svært at sige, at det ene er bedre end det andet... Det kommer jo an på filmen, og som Jesper rigtigt siger, hvad producenterne har fokuseret på. Og enig... Transformers 2 er ikke det bedste jeg har hørt.
    Tager man fx. Master & Commander med DTS Master HD... DET er noget af det bedste man kan få i lydspor. Der er kræset for detaljerne i en helt anden grad. Cloverfield er et andet eksempel med rigtig god lyd, men her med True HD fra Dolby.

PCM er jo grundstammen til begge lydformater, idet det er det lydspor man bygger de andre på. PCM skulle være det bedse lydspor man kan få, men jeg synes personligt at det kan virke lidt "kedeligt" i nogle film.

Snakker vi afviklet bitrate, vil TrueHD have en gennemsnitlig bitrate på omkring 3 mbps. hvor Master HD ligger på det dobbelte. PCM ligger typisk på 4,6 eller 6,9 mbps. Det kan jo også være en forklaring på, hvorfor jeg finder PCM kedeligt til tider.

Kommentér på:
HD master sound vs TrueHD

Annonce