{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Kenneth M
Kenneth M
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 127

Ny hjemmebio {{forumTopicSubject}}

Jeg har i modsætning til andre trodset finanskirken og købt mig et nyt hus.

Da det er meget stort har jeg mulighed for at lave en 55 kvm stor hjemmebio.

Lydsystemet osv er klar og bliver leveret inden for en uge men er i tvivl mht akoustiken. Er der nogle med erfaring der ved om der er noget specielt man skal være opmærksom på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hjemmebio
  • #1   15. dec 2009 heey har selv fået afvide at møbler og tæpper og gardiner hjælper meget

og så nogle anbefaler man kan købet sådan noget skumgummi og sætte rundt omkring

• Kenneth M
    Kenneth M Tilmeldt:
    maj 2008

#2   15. dec 2009 Mike det siger ligesom sig selv. Jeg tænker her mere på om der er visse ting man skal være specielt opmærksom på.

Jeg kommer til at have 6 stk 15" subber stående så det skal jo helst ikke ende op i bulder det hele.

• #3   15. dec 2009 oki glæder mig til se billeder af det

hmm jeg ved ikke noget ellers kun at når tætter på vægen når mere bulder

mange gange undskyld vis det ik kan bruges til noget

• Kenneth M
    Kenneth M Tilmeldt:
    maj 2008

#4   15. dec 2009 Hehe det skal du da ikke undskylde. Vi kan jo alle dele ud af vores vidende. :o)

• #5   15. dec 2009 hehe tak da

tager skam selv imod råd da jeg døjer meget med den

• #6   15. dec 2009 fedt, tillykke med din ny hytte.
    jeg glæder mig selv for vildt til at mit hus bvliver solgt,
    så skal jeg nemlig også til at finde en hytte med plads til hjemme bio.

jeg har kigget lidt på de her sider, ved selvfølgelig ik om det er for meget for dig,
    men inspiration skader vel ikke, og der er nogle gode råd ang lyddæmpning og akustikdænpning.

http://www.digitaltrends.com/home-theater/diy-home-theater-tips/
    (link fjernet)

glæder mig til at se billeder af det hele, opsætning og det færdige resultat.

go arbejdslyst.

• #7   15. dec 2009 en god ide, vil være en enhed til at styre dine subs en af de nye på stammen er eventuelt en SVS AS-EQ1 eller en Velodyne SMS 1
    der findes også andre muligheder bland andet Behringer. det vil være en RIGTIG god ide især når du har 6stk

• #8   15. dec 2009 Det lyder noget spændende, det projekt.

Jeg ville i hvert fald sørge for noget seriøst lydisolering i form af skald af vægge hele vejen rundt, samt flydende loft og gulv (der røre ved hinanden så lidt som muligt. Giv 10 cm. hulrum imellem eksisterende væg og forskalling. Så lyd-ISOLERE du bedst.
    http://www.bolius.dk/viden-om/indeklima/artikel/stoejgener-i-etageboliger-og-raekkehus/

Dertil skal du supplere med nogle lyd-ABSOBERENDE paneler i forskellige dB klasser. Skal det være rigtig prof kan du ringe til en akkustikker... De ved helt sikkert hvilke paneler du skal kaste dig over.

Husk at lydisolering og lydabsobering slet ikke er det samme, men komplementere hinanden. Og med 6 subs, tror jeg nok det vil være en idé at gøre det rigtig første gang, så huset ikke falder sammen... ;o)

Kommentér på:
Ny hjemmebio

Annonce