Købt ny forstærker- begynderproblemer {{forumTopicSubject}}
ja har som sagt købt en ny surroundforstærker og eftersom det er min første er jeg ikk helt inde i hvordan den fungerer og hvilke muligheder den har..
Forstærkeren er en Yamaha rx-v765
Lige pt har jeg kun nogle ordentlige fronter og kabel dertil, men har så tilkoblet nogle andre "lidt skod" højtalere dertil med almindelig lampeledning, bare for at prøve surroundfornemmelsen..
Et af mine spørgsmål er blandt andet om centeren skal spille når man bare ser fjernsyn?
jeg har en "almindelig" sub i en kasse, men den er ikke aktiv, kan den så kobles til forstærkeren?
Kan det gøres ved hjælp af en stereo forstærker, der skal fungere som effekt til sub'en?
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.569
Og med hensyn til om din center skal spille under tv udsendelser, det kommer helt an på hvilket lydspor som udsendelserne bliver sendt i. Det kan variere meget. De fleste av/recievere har en såkaldt autofunktion så den indstiller sig alt efter tv´ets udsendelser og filmenes lydspor.
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Så center kanalen ender meget vel op med, at spille 90% af lyden! Derfor er det selvfølgelig også vigtig at center kanalen, som anlæggets vigtigste højtaler, også er af en tilsvarende kvalitet.
Det kan bestemt ikke anbefales at, nøjedes med at satse kun på front højtalerne, og så købe billige, sattelit modeller til center og baghøjtalere. Center kanalen bør være mindst lige så fin som fronterne, hvis ikke endnu bedre!
jul 2009
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 29 Svar: 105
Det med at sætte sub'en til på den måde er også bare til jeg får penge til en aktiv
Jeg kan desværre ikk svare så hurtigt, da jeg er inde ved mili og derfor har begrænset adgang til internet
Købt ny forstærker- begynderproblemer