{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Købt ny forstærker- begynderproblemer {{forumTopicSubject}}

ja har som sagt købt en ny surroundforstærker og eftersom det er min første er jeg ikk helt inde i hvordan den fungerer og hvilke muligheder den har..
Forstærkeren er en Yamaha rx-v765

Lige pt har jeg kun nogle ordentlige fronter og kabel dertil, men har så tilkoblet nogle andre "lidt skod" højtalere dertil med almindelig lampeledning, bare for at prøve surroundfornemmelsen..

Et af mine spørgsmål er blandt andet om centeren skal spille når man bare ser fjernsyn?
jeg har en "almindelig" sub i en kasse, men den er ikke aktiv, kan den så kobles til forstærkeren?

Kan det gøres ved hjælp af en stereo forstærker, der skal fungere som effekt til sub'en?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købt ny forstærker- begynderproblemer
  • #1   18. jan 2010 Med hensyn til din subwoofer, så er en aktiv model klart at foretrække til surround & film. Du kan osse investere i et såkaldt subwoofermodul som du kan bygge i kabinettet på din subwoofer. Dog kan dette kun svare sig hvis det er en subwoofer en af fornuftig kvalitet med en god enhed

Og med hensyn til om din center skal spille under tv udsendelser, det kommer helt an på hvilket lydspor som udsendelserne bliver sendt i. Det kan variere meget. De fleste av/recievere har en såkaldt autofunktion så den indstiller sig alt efter tv´ets udsendelser og filmenes lydspor.

• #2   18. jan 2010 Hvis den bliver fødet med stereo signal, så vil den angiveligt danne et Dolby pro logic surround indtryk, ud fra det... Og det fungere på den måde at, alt hvad de to stereo højtalere spiller ens, det sendes til centeren. Alt hvad de to stereo højtalere spiller i modfase, det sendes til baghøjtalerne.

Så center kanalen ender meget vel op med, at spille 90% af lyden! smiley Derfor er det selvfølgelig også vigtig at center kanalen, som anlæggets vigtigste højtaler, også er af en tilsvarende kvalitet.

Det kan bestemt ikke anbefales at, nøjedes med at satse kun på front højtalerne, og så købe billige, sattelit modeller til center og baghøjtalere. Center kanalen bør være mindst lige så fin som fronterne, hvis ikke endnu bedre!

• #3   18. jan 2010 Tak for svarene smiley
    Det med at sætte sub'en til på den måde er også bare til jeg får penge til en aktiv smiley

Jeg kan desværre ikk svare så hurtigt, da jeg er inde ved mili og derfor har begrænset adgang til internet

Kommentér på:
Købt ny forstærker- begynderproblemer

Annonce