{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et lille mediacenter med windows
  • #1   26. okt 2010 Som feks. som A.C ryans mini udgave. Den størrelse, for dem du har sendt er desværre for store..

A.c ryans PlayonHD mini er desværre ikke med windows.

Det er ligemeget om det er xp, vista eller 7.

• #2   26. okt 2010 Bruger selv en lille første generations atom 230, med 1gb. ram, TV kort med hardware dekoder, winXP og Cyberlink PowerCinema software. Passivt kølet, og står under sengen, så kan på ingen måder høres... Det kører så godt, at jeg pt. ingen planer har, om at skifte det ud smiley

Det eneste der nager mig lidt, er strømforbruget, som godt kunne være endnu lavere.... Den kører 24/7, da den samtidig fungere som fil- og terminal server. Det er stadig kun 1/10 af en normal pc, men Intel har faktisk en smartere løsning, med deres D945GSEJT board, som bare skal forsynes med en lille 12v. adaptor, da strømforsyningen er indbygget på selve boardet! Sammen med en +80% effektiv adaptor, ville det jo lige pludselig blive sjovt... smiley

Men de har også en nyere, og noget kraftigere D525MW board, som nok også kunne være spændende!

Det er desværre næsten umuligt at opdrive en ordentlig fjernbetjenings løsning pt. Men Logitech diNovo Mini, kan godt anbefales, det fungere perfekt sammen med eHome (windows mediecenter) samt resten af windows gui'en, musen er lidt vanskelig, men en trådløs bluetooth mus, kan også sagtens kobles til samme daps i pc'en smiley Når det kører bluetooth, så kan du jo gemme den af vejen i et skab e.lign. og rækkevidden er rimelig stor. Mini'en er desuden opladelig, så den er også praktisk i den anledning!

• #3   26. okt 2010 Der er flere forskellige atom processorer, og de kan nu sagtens multitaske, både for single-core og dual-core modellerne er med HyperThreading, så de henholdsvis kan håndtere 2 og 4 simultane tråde...

Men 525'eren er vist den nyeste, og med ondie grafik (GMA 3150), og en clock på 2 x 1,8Ghz. Og strømforbrug ved 100% load på kun 30w. smiley

Men man skal selvfølgelig heller ikke sætte næsen op efter en spille maskine, når man køber sådan noget. Men atom cpu'er er ikke så langsomme, som de ofte bliver omtalt som. Så skyldes det ofte helt andre ting, som eks. dårlig opsætning osv. Og det kan jo tage livet af selv det hurtigste hardware.

• #4   26. okt 2010 Hvor har du købt den micma, eller samlet den fra.. Og hvor stor er den.. Meningen er at den skal kunne stå på den lille hylde jeg har nedenunder mit fjernsyn i soveværelset (Kig under profil), da min netbook skal sælges..

Andreas H - ja den er lidt for stor med dvd i, og behøves jeg ikke, altså dvd smiley

• #6   26. okt 2010 Den skal have windows, eller bare at man kan gå i en browser generelt set.. Da jeg bruger web tv fra tdc...

• #8   26. okt 2010 >> Stig
    Har selv samlet min. Men du kan bare slå nummeret op på nettet (eks. edbpriser.dk ) så kan du se, hvor det kan købes.
    Men har bare smidt det hele i et gammel kabinet, som er lettere modificeret med en pladesaks smiley Så den kan ligge under sengen.

Har mit infrarøde øje, trukket frem, og bruger ellers bare et trådløs tastatur sæt. så har ikke brug for at kunne se maskinen.

• #9   26. okt 2010 Jeg kan ikke rigtig gemme det nogen steder uden det ser dumt ud, så skal helst være på den lille hylde :)..
    Men hvilket nummer skulle jeg slå op af den info du skrev tidligere.

• #11   26. okt 2010 Carsten M: læs lige forummet inden du smider noget op ;)..

Har kig på en asus Eee Box

• #12   26. okt 2010 jeg ville kigge på Asrock nettop ion, de kører også med atom processore, er små og kan fås i dit prisleje smiley

feks. (link fjernet)

• #13   26. okt 2010 forkert link

(link fjernet)

• #14   26. okt 2010 Men martin kører de med windows ?

• #15   27. okt 2010 nej det skal købes ved siden af,

Iøvrigt, de der små atomer, de kan ikke afspille HD film, .. Min atom kan ikke, og dem vi lavede på arbejdet kunne heller ikke,

men der er lavet mange fine Mediepcer der kan og som ligner et hifi møbel

• #16   27. okt 2010 >> Daller
    Mener dem med ion chipset / grafik, de kan? Men de trækker vist også lidt mere strøm.... Men de nyere Intel onboard/ondie grafik, er nu heller ikke helt stenalder langsomme smiley
    Den gamle GMA950, som eks. sidder på mit atom board, og i langt de fleste netbooks osv. Den er måske lige langsom nok.

• #17   27. okt 2010 det er også mere Cpuen jeg tænker på,

• #18   27. okt 2010 Det er grafik delen, der står for at dekode video, så der skal egentlig ikke meget cpu til, for at spille HD indhold.

• #19   27. okt 2010 jeg har en 2.93ghz Intel, den kan ikke spille HD, den hakker i det ind imellem,

• #20   28. okt 2010 Hvis det er en pentium4, så er det jo også lige et par generationer eller 3 - 4 siden smiley Atom processoren bygger på Dothan strukturen, som hz. for hz. er noget hurtigere end Pentium 4.

http://www.youtube.com/watch?v=WIN6lQhoebY

• #21   30. okt 2010 Altså jeg har set at en intel atom afspille hd film :).. Men ved så ikke om det var en med ion chipset..
    Men tror det bliver sådan en som martin a sendte smiley

• #22   31. okt 2010 Jeg har lige købt en Shuttle XPC Glamor, den fylder ikke ret meget, og man kan nemt opgradere den da man kan skifte grafik kort og Cpu,

Min er med en P4-3.0 Dualcore, og radeon HD2400 og 500gb harddisk, Står mig i knap en 1000kr, fantastisk maskine, til den pris,

Kommentér på:
Et lille mediacenter med windows

Annonce