1.895 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Crossover? Crossover?

Hej hifigalleri.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer med crossover og frekvenser i jeres hjemmebiografer.

Som det er nu, har jeg et komplet Dali evidence højttalersæt med dali 470, 370 og c70. Jeg har yderligere bestilt 2 stk. XTZ W99 10.16 subwoofere som kommer i næste uge. Min tanke var så at disse 2 subs. selvfølgelig skulle stå for det meste bas og fronterne skulle skånes en kende på dette punkt. Men ved hvilke frekvenser skal skæringen gå? det har jeg ikke så meget forstand på desværre. Jeg kan tilsyneladende indstille skæringsfrekvensen/crossover på alle mine højttalere, men hvad siger jeres erfaringer jer?

Mvh.

Anders Bisgaard

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af toiletsæde 500 kr.
  • fjerne ukrudt 600 kr.
  • Elektriker skift spot som er faldet ud 350 kr.
  • Samling af 12 ikea reoler med 24 låger 1.999 kr.
  • Tilslutning af strøm til vaskemaskine 500 kr.
  • Samling af Make Up bord 840 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Crossover?
  • #1   13. nov 2010 Jeg har brugt digital crossover, så jeg har koblet subwooferens egen crossover system fra, men i stedet benyttet receiverens crossover til at sende de rigtige signaler. Såvidt jeg erindrer, tager subwooferen over fra 80 hZ.
    Det er noget, jeg prøvede mig frem til og fandt som den bedste løsning herhjemme. (et setup næsten som dit)

• #2   13. nov 2010 He he jamen det er lige præcis også receiverens crossover del jeg tænkte på smiley Men du siger fra 80 hz fra alle højttalere? smiley

og tak smiley

• #3   13. nov 2010 Jeppe S-->

Bare for at forstå det korrekt.

Så skal alt fra 100 hz. og ned køres i mine subs?

Dvs. alle 5 højttalere kommer til at køre fra 100 hz og op?

Jeg håber ikke jeg spørger for dumt!

• #4   13. nov 2010 Jeg kører også 100 hz. Det er iøvrigt producenten af mit systems, eget forslag. Og det er helt fanstastisk godt.

Var det THX, ville Crossover være 80 hz. Men hvad siger producenten for netop dine højtalere?

• #5   13. nov 2010 Thomas J--->

Rigtigt godt spørgsmål? hvilken type information skal jeg søge på google efter?

• #6   13. nov 2010 Jeppe S-->

Jamen mine fronter er med 2*6,5" så helt afkræftede er de nu ikke, men jeg får subwoofere nok til at kunne opfylde mine baskrav så syntes ikke også mine højttalere behøvede at spille så meget bas smiley Men måske jeg skulle prøve en scene eller 2 fra transformers 2 med hhv. 80 hz og 100 hz. Og så på den facon se hvad mit øre syntes bedst om smiley Tusinde tak for det proffe synspunkt smiley

• #7   13. nov 2010 Uha, hvordan ved man de spiller samme phase som mine fronthøjttalere?? smiley He he der er mange ting man skal tage med i sine overvejelser smiley

• #8   14. nov 2010 Det må jeg se nærmere på når jeg får dem her onsdag eller torsdag, hvilket jeg glæder mig meget til smiley

Kommentér på:
Crossover?

Annonce