{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

Ny reciever - men hvilken? {{forumTopicSubject}}

Næste opgradering til mit anlæg skal være en ny receiver - jeg er dog endnu ikke helt sikker på hvilken endnu.
Jeg bruger egentlig kun stereo-setup, og det vil jeg blive ved med - dog vil jeg gerne have muligheden for at koble en subwoofer på engang i fremtiden, for at give den sidste bund i film. I HifiKlubben er jeg blevet foreslået NAD T747 - og det er også den prisklasse vi arbejder i (5-6000 kr.).
Jeg søger kun nyt, for så ved jeg hvad jeg får - om jeg skal købe i DK eller et andet EU-land betyder intet for mig.

Så mine krav til den er:

Pre-out
Min. 3 HDMI inputs
Sub-tilslutning

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny reciever - men hvilken?
  • #1   5. jun 2011 http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=94_95&products_id=622
    ville tage den her i stedet for nad

• #2   5. jun 2011 http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-avr-5596p.html

Den her kunne osse være et fornuftigt bud

• #3   5. jun 2011 Men er SR6005 de sidste 1500 kr. værd i forhold til SR5005? Så vidt jeg kan se, er det eneste brugbare jeg får, for de penge - 10W ekstra, resten har jeg ikke rigtigt noget at bruge til.

• #5   6. jun 2011 SR5005 er også en fin model og vidst du ikke behøver mere så tag den efter min mening

• #6   6. jun 2011 Man kan sige, for jeg har aldrig hørt marantez desværre for mig, at hvis den spiller bare HALVT så godt som den ser ud, så spiller den satamer godt smiley

• #7   6. jun 2011 Jeg havde taget den der Marantz SR6005 smiley
    Den kommer du rigtig langt med.. Den har nemlig lige lidt flere kræfter end 5005 og B&W kræver jo en del strøm så hvis det var mig havde jeg valgt 6005...

747 har jeg hørt om en som havde problemer med den hele tiden..
    6005 kan også trække noget godt surround når du en dag bliver overbevist om at det er vejen frem smiley

• #8   6. jun 2011 jeg vil også helt klart vælge Marantz SR 6005, men ja den er bedre end 5005, du får nogle bedre komponenter og helt klart en bedre stereo del end du gør i 5005.

• #9   6. jun 2011 @Kristian: Nu er det jo så ikke fordi DM680-serien kræver det helt vilde, og surround bliver det aldrig, jeg er fint tilfreds med mit stereo-setup smiley

@Dennis: Ja, det er vel nemt at sige jeg får en bedre stereo-del, men hvor ligger forskellen egentlig? Jeg er nødt til at have lidt facts på bordet før jeg er overbevist om at jeg skal bruge 1500 kr. mere. Jeg kan godt se at HDMI-upscale er forskelligt på de to, men ellers synes jeg ikke jeg kan finde de store forskelle udover nogle ekstra ind/udgange og 10W mere smiley

• #10   6. jun 2011 vidst du ikke skal bruge surround hvorfor ikke en stereo reciver som denne feks
    http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hk-3797p.html den stiller op til de krav du ønsker

• #11   6. jun 2011
    * Brinker *

Nu har jeg jo ikke samlet den, så jeg kan jo heller ikke sidde og sge hvilke komponter der er blevet brugt,
    Hvis du vil have flere facts på bordet, så kontakt hifi-freaks.

Da jeg gik fra min SR6003 til en AV 7005, oplevet jeg helt klart en forbedring i processor delen, og derved fået bedre surround men også en bedre stereo del. jeg ved ikke hvad de har brugt af komponenter, men ved bare at den er bedre, da jeg jo kan høre det-

• #12   6. jun 2011 Den HK 3490 stiller da ikke op til mine krav? Der er ingen HDMI-inputs som jeg skriver den skal have smiley

Men jeg smider en mail afsted til Hifi-Freaks for at få lidt mere dybdegående viden omkring forskellen på de 5005 og 6005.

Og i fortsætter bare med jeres forslag smiley

• #13   6. jun 2011 hvis jeg var dig så ringede jeg til dem de er ved telefonen i tids rummet 10-20

• #14   7. jun 2011 Har netop bestilt en fin sort Marantz SR5005 - så det bliver spændende at høre hvordan den lyder i forhold til min gamle Onkyo TX-SR308 smiley

• #15   7. jun 2011 Super, den er jeg sikker på at du bliver glad for smiley

• #16   7. jun 2011 Blev ringet op af Daniel fra Hifi-Freaks ca 15:30. Han måtte desværre fortælle at SR5005 ikke var på lager i sort, men jeg kunne få den i sølv. Det takkede jeg pænt nej til, og han tilbød mig i stedet en SR6005 i sort, til den endnu mere fordelagtige pris, af kun 5500. Så nu er der en SR6005 i sort på vej til mig i stedet - det er da ren win! smiley

• #18   7. jun 2011 Super, det er da det man kalder for service da smiley

Den bliver du også helt sikkert rigtigt glad for smiley

• #19   7. jun 2011 Ja, det er da i hvert fald rigtigt god service synes jeg også - glæder mig som et lille barn, til den forhåbentligt lander ude på arbejde i morgen tidlig smiley

• #20   7. jun 2011 det er sgu en god handel smiley

og det er åbenbart extra god service at ringe tilbage når man ikke
    kan levere en lovet vare........har desværre været udsat for det modsatte, det skal siges at det ikke er i omtalte butik

og den ansatte i butikken kunne slet ikke forstå at jeg blev gal..
    (han var ret ligeglad)

det var jeg nok heller ikke blevet, hvis det ikke var fordi at jeg skulle tag tidelig fri + en lang køretur på købet/forventet køb , og at det havde været første gang de lavede det nummer med mig ...
    en ting er sikkeret det blev sidste gang, jeg kommer ikke i butikken igen

resultat jeg købte en anden sted

Vh Tommy
    og tillykke med købet

• #21   7. jun 2011 Ja de har altid ydet en fantastisk kundeservice derinde det skal de have. Tror bestemt heller ikke at at du bliver utilfreds med din nye reciever. Marantz er nogle af de bedste man kan få i prisklassen

• #22   8. jun 2011 Så er det hele skudt på plads i mit TV-bord og lyden ruller igen.
    Det har helt bestemt gjort en forskel, bassen virker mere kontrolleret end før, og hele lydbilledet er langt mere dynamisk og sammenhængende - så den bliver jeg helt sikkert glad for smiley

Jeg vil lige få skudt et par billeder, så i kan se hvordan det ser ud nu smiley

Og lige et sidste af de "dumme" spørgsmål. Hvor yder forstærkeren max effekt? Altså ved hvor mange dB? Min gamle Onkyo gik fra 0-80 i volumen, og målte ikke i dB, men gik man efter den gamle "metode" med max effekt v. kl. 1 - leverede den max omkring 58. Men hvad med min fine nye Marantz? Er det bare ved 0dB, eller er det lavere eller højere?

• #23   8. jun 2011 0 db plejer at være det maksimale, hvor det lyder godt. Det er på i hvert fald på harman/kardon

• #24   8. jun 2011 Mener også det er ved 0dB, kan bare ikke huske det.. smiley

Anyways, så er der landet lidt nye billeder nu også smiley

• #25   8. jun 2011 nej nej der er i begge to gal på den. Marantz går op til plus 18 db. Det gjorder min gamle Marantz sr 6003 og min nye processor går også helt op til plus 18 db. Men hvis du skal lave indstilling med måle mikrofon så siger man at 0db er reference punktet på Marantz for så presser man ikke forstærkeren for meget og derved stadig bevare kontrollen over højttalerne.

• #26   8. jun 2011 Jojo, men selvom den går til +18dB, betyder det jo ikke at max effekt ligger der - max effekt ligger som regel aldrig ved max volumen, for når man kommer til et vidst punkt begynder den jo at forvrænge, og det kunne jo nok meget vel være ved 0dB?

Men indtil videre har den været en kort tur oppe på -6dB, det er vidst nok når jeg står bag min sofa - kunne da i hvert fald mærke lufttrykket fra basporten, trods jeg stod 2,5m fra dem smiley

• #27   8. jun 2011 oki. Ja det betyder meget at have en god forstærket bag højttalerne. Men har du mulighed for at bruge bi wire på dine højttaler? Hvis ja så kan du bi amp forstærkeren så får du endnu mere kontrol over højttalerne. Men det gælder kun for front højttalerne.

• #28   8. jun 2011 Der er bi-wire/bi-amp mulighed på mine højtalere ja, men er det ikke rimeligt begrænset hvor meget jeg får ud af det, når det kører på samme forstærker?

• #29   8. jun 2011 Skal da i øvrigt love for at der er godt med varme på Marantz'en i forhold til min Onkyo - kunne godt ske jeg skulle se på at flytte lidt rundt på forstærke, HTPC og BD, for den kan da næppe spille højt særligt længe før den slår fra, med den varme den udvikler ved normal volume :S

• #30   9. jun 2011 Den er nu også en kraftig karl sådan en marantz smiley

• #31   17. jun 2011
    * Brinker *

Du får jo mere kontrol over højttaleren, og en mere præcis og stram bas.

Ja den bliver rimelig varm, men du spiller da også utrolig utrolig højt hvis du har den til at stå omkring 0 vol. eller hvad du nu kalder for normal volume smiley

• #32   17. jun 2011 Den står langt fra 0dB - når jeg spiller normalt ligger den på et sted mellem -50dB og -35dB, der synes jeg stadig den udvikler utroligt meget varme i forhold til min gamle Onkyo.

• #33   17. jun 2011 hvor varm bliver den? Kan du holde din på den uden at flyttet den pga. Varmen?

• #34   17. jun 2011 Sagtens - synes bare det virker af meget, når den ikke som sådan arbejder smiley

• #35   17. jun 2011 Min gamle Marantz SR 6003 blev også meget varm, men blev selvfølgelig varmer jo mere jeg presser den. men ellers er det helt normalt.

Kommentér på:
Ny reciever - men hvilken?

Annonce