{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.448 visninger | Oprettet:

Stefan M
Stefan M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Nyt lyd i stuen. valget imellem? {{forumTopicSubject}}

Har fået kigget lidt på hififreaks hjemmeside. Har kigget på Boston XS 5.1 SE + Marantz NR1403
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_104&products_id=890
Og så Mordaunt Short Alumni 5.1
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_104&products_id=866..
Min stue er vel ca 25 kvm. skal bruges til lidt af det hele film, musik osv.
Ved godt at jeg skal ud at ofre på en forstærker til Mordaunt højttalerne, men er det ikke at foretrække? Bliver Boston lyden ikke i underkanten? er ikke den store nørd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt lyd i stuen. valget imellem?
  • Stefan M
    Stefan M Tilmeldt:
    aug 2010

#2   24. okt 2012 Nej overhovedet ikke.. Men prisen havde jeg regnet med skulle være omkring de 5-6000.. vil rigtig gerne have at de 2 front er gulvhøjttalere..

• #4   24. okt 2012 Hvis du skal vælge mellem de to sæt ville jeg tage Mordaunt Short Alumni 5.1

Det burde sagtens kunne spille 25m2 fornuftigt op. Jeg startede selv op med et Logitech sæt, i sin tid, med 8" subwoofer i en 30m2 stue. Og almindelige ikke hifi nørdede mennesker var vildt imponeret over lyden kan jeg huske. Så små sattelit sæt kan sagtens give dig en fed surround lyd der overgår lyden fra fladskærmen med flere længder!

Og så evt denne forstærker:
    http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/VSX827K/pioneer-7-1-surround-receiver-vsx-827-k?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK

• #6   24. okt 2012 Nu er det jo heller ikke alle mennesker der er hifinørder. Det jo kun en brøkdel af befolkningen der udvikler den interesse for lydkvalitet som vi f.eks. har.
    Og dengang jeg havde det Logitech sæt havde jeg sku masser af smil på læben hver gang den subwoofer fik hele sofaen til og vibrere. Dengang lyttede jeg heller ikke analytisk til musikken, som jeg gør i dag, hvilket 9/10 almindelige folk heller ikke gør. For dem er musikken bare "hygge baggrunds musik", hvor de slet ikke lægger mærke til alt det som vi hifi nørder gør.

• #7   24. okt 2012 Men ja, hvis Stefan har potentiale til og udvikle den uheldige interesse som vi har, som gør at man ikke kan leve med et anlæg til under 50.000kr, så bør han nok overveje og investere i lidt bedre grej.

• Stefan M
    Stefan M Tilmeldt:
    aug 2010

#8   24. okt 2012 Ja har skam godt tænkt på det med de 2 goe fronthøjttalere til at starte med.. men derefter er det vel fint nok med 2 goe satellitter til bag? Og hvad er 2 ordentlige højttalere når man stadigvæk er nede i den ende? Har forresten forstærker der fint kan bruges indtil videre. så 5-6000, 2 højttalere, bum.?

• #9   24. okt 2012 Så kan du kigge efter Dali Evidence 470 eller 870. Dem siger næsten alle de spiller godt. Og de ligger indenfor dit budget.

• #10   22. mar 2013 Lidt at vælge i mellem smiley
    (link fjernet)

Kommentér på:
Nyt lyd i stuen. valget imellem?

Annonce