5.871 visninger
|
Oprettet:
Div subwoofer tilslutning spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hey..
Jeg er nødt til at bede om råd, da jeg er ved at miste tålmodigheden. Jeg har en 1 pre out til subwoofer.
MEN - jeg har købt et y-split kabel, således at jeg kan tilslutte 2 ens subwoofere.
Begge subwoofere kan tilsluttes mono eller stereo, men da jeg kun har den ene pre out, vil jeg stadig kunne tilslutte begge subwoofere i stereo på subwoofer - mens der i den anden ende af kablet kun er 1 rca stik som sættes i det førnævnte y-split stik.?
Giver det mening? På den ene sub kan jeg dog vælge om input´et skal være norm eller LFE og Jeg vælger vel LFE, hvis det er mono right?
nov 2006
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 2 AV-enheder: 2 Emner: 83 Svar: 300
aug 2012
En y-split bag i til pre out. I hvert sit split har jeg sat sådan et her:
http://www.av-connection.dk/?PGr=5219&ML=851 i 2 meter. Der har jeg så tilsluttet subwooferne på stereo indgangen eller rød/hvid ingang..
På den ene subwoofer kan jeg via en knap ændre om input skal være LFE eller normal. Hvad skal den stå på når de er tilsluttet som beskrevet?
aug 2012
http://www.av-connection.dk/?PGr=5219&ML=851
De to phonostik har jeg så sat i stereo indgangen på subwooferne.
Men får de et rigtigt LFE signal så når de er tilsluttet stereo?
Den ene sub har en knap så jeg via en knap kan vælge LFE eller normal.
Den anden har bare en LFE indgang(mono) som så skulle have været brugt.
Får jeg ikke det helt rigtige bas-signal med nuværende setup?
Grunden til jeg har sat det sådan op er, at det skulle give lidt mere power på sub'ne.
Men vil jo også gerne have det signal der er det rigtige ift film. Måske flueknepperi, men drejer sig lige så meget om forståelse for mig:-)
aug 2012
Subwoofer 200:
aug 2012
aug 2012
http://www.av-connection.dk/?PNo=HQ-ADAP013
I det ene pre out der er på receiveren.
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
aug 2012
aug 2012
Via menu kan jeg jeg styre volume styken på subwoofer, men det er også det.
Forsøger ikke at gøre ting mere besværlige, jeg er blot nysgerrig på det der nu engang er at rode med. "audio Out", kan ikke justeres i volumen.
Jeg har fin lyd nu, men ville egentlig bare vide om jeg kan sætte nuværende setup med at spille LFE og/eller om der i det hele taget er en forskel på LFE er Stereo tilslutning.
Sælger fortalte mig at subene har dele filter, så med en stereo tilslutning i sub´s og "mono" i receiver afspiller det LFE nu??
Altså det er tilsluttet og alt virker, men som skrevet før er det nysgerrighed og lyst til at lære, der skaber spørgsmål.
aug 2012
aug 2012
Det er dog kun 2, 8" subwoofere jeg har;-), men ja jeg kunne nu godt lige sætte dB ned på bassen engang:-).
Tak for alle dine gode svar
Div subwoofer tilslutning spørgsmål