{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.871 visninger | Oprettet:

Div subwoofer tilslutning spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hey..
Jeg er nødt til at bede om råd, da jeg er ved at miste tålmodigheden. Jeg har en 1 pre out til subwoofer.
MEN - jeg har købt et y-split kabel, således at jeg kan tilslutte 2 ens subwoofere.

Begge subwoofere kan tilsluttes mono eller stereo, men da jeg kun har den ene pre out, vil jeg stadig kunne tilslutte begge subwoofere i stereo på subwoofer - mens der i den anden ende af kablet kun er 1 rca stik som sættes i det førnævnte y-split stik.?

Giver det mening? På den ene sub kan jeg dog vælge om input´et skal være norm eller LFE og Jeg vælger vel LFE, hvis det er mono right?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Div subwoofer tilslutning spørgsmål
  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    nov 2006

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #2   20. nov 2012 Din sub kører i mono. Det kan du ikke lave om på. Ved at tilslutte 2 subs til din forstæker, vil de spille det samme. Hvis ikke dine subwoofere er ens, kan det ikke tilrådes...

• #3   20. nov 2012 Ok ok.. Det er to ens:-)

• #5   20. nov 2012 Hmmmm ok -Jeg har nu købt kabler og tilsluttet således.
    En y-split bag i til pre out. I hvert sit split har jeg sat sådan et her:

http://www.av-connection.dk/?PGr=5219&ML=851 i 2 meter. Der har jeg så tilsluttet subwooferne på stereo indgangen eller rød/hvid ingang..

På den ene subwoofer kan jeg via en knap ændre om input skal være LFE eller normal. Hvad skal den stå på når de er tilsluttet som beskrevet?

• #7   21. nov 2012 Jeg har kun 1 pre out. Den er splittet med et y-split. Her har jeg tilkøbt sådan 2 her:
    http://www.av-connection.dk/?PGr=5219&ML=851

De to phonostik har jeg så sat i stereo indgangen på subwooferne.

Men får de et rigtigt LFE signal så når de er tilsluttet stereo?
    Den ene sub har en knap så jeg via en knap kan vælge LFE eller normal.
    Den anden har bare en LFE indgang(mono) som så skulle have været brugt.
    Får jeg ikke det helt rigtige bas-signal med nuværende setup?
    Grunden til jeg har sat det sådan op er, at det skulle give lidt mere power på sub'ne.
    Men vil jo også gerne have det signal der er det rigtige ift film. Måske flueknepperi, men drejer sig lige så meget om forståelse for mig:-)

• #9   22. nov 2012 BDS 570 receicer og Sub´en er hkts 200 og den anden er hkts 210. Som begge skulle være identiske, blot mulighed for ændring af inputtet (LFE - Normal).

Subwoofer 200:

profilbillede
  • #10   22. nov 2012 Subwoofer 210:

profilbillede
  • #11   22. nov 2012 De 2 subwoofere er så tilsluttet i sådan en fætter her:

http://www.av-connection.dk/?PNo=HQ-ADAP013

I det ene pre out der er på receiveren.

• #12   22. nov 2012 Til film ville det rigtige være og tilslutte via LFE, og så styre crossover i receiveren. Så der er ingen grund til og bruge split kabler.

• #13   22. nov 2012 min receiver har ikke den mulighed. Eller det kan jeg ikke finde i såfald. Men er næsten sikker:)

• #15   22. nov 2012 Den har auto-EQ, men jeg syntes ikke om den indstilling den giver. Baghøjtalerne afgiver ingen lyd nærmest.

Via menu kan jeg jeg styre volume styken på subwoofer, men det er også det.
    Forsøger ikke at gøre ting mere besværlige, jeg er blot nysgerrig på det der nu engang er at rode med. "audio Out", kan ikke justeres i volumen.

Jeg har fin lyd nu, men ville egentlig bare vide om jeg kan sætte nuværende setup med at spille LFE og/eller om der i det hele taget er en forskel på LFE er Stereo tilslutning.
    Sælger fortalte mig at subene har dele filter, så med en stereo tilslutning i sub´s og "mono" i receiver afspiller det LFE nu??

Altså det er tilsluttet og alt virker, men som skrevet før er det nysgerrighed og lyst til at lære, der skaber spørgsmål.

• #17   22. nov 2012 Det lyder meget sandsynligt:-). Men da mine højtalere ikke afspiller det meget bas er det så at foretrække direkte? Måske en af hver? Hvis jeg kan bruge min audio out udgang alligevel?

• #20   22. nov 2012 Ja der er ikke så mange indstillings muligheder. Sådan må det være med et kompakt system.
    Det er dog kun 2, 8" subwoofere jeg har;-), men ja jeg kunne nu godt lige sætte dB ned på bassen engang:-).
    Tak for alle dine gode svar

Kommentér på:
Div subwoofer tilslutning spørgsmål

Annonce