{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Hjemmebiograf og musikanlæg {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg er på udkig efter en ny receiver som skal erstatte en (skod) onkyo tx-nr 509.

Jeg har lige investeret i en NAD C275BEE effektforstærker til at drive mine fronthøjttalere.

Lige nu er fronthøjttalerne 2stk B&W DM600 S3 men forventer at opgradere til B&W CM9 eller lignende. CM9 skal bi-wires.

Jeg har som baghøjttalere 2 stk Dali Concept 1 men forventer at opgradere til B&W CM5
Til CM5 ville jeg købe en NAD C245 effektforstærker. Disse skal også bi-wires.

Jeg ved godt at man aldrig kan få effekt nok men hvilken receiver ville være passende til dette setup?
Og hvad gør jeg med center? Ville gerne have en B&W Center 2 men hvad skal den forstærkes med?

Håber i kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemmebiograf og musikanlæg
  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    nov 2006

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #1   30. nov 2012 Hvis du har effektforstærkere på både dine fronter, samt dine baghøjtalere, skal din reciever jo kun trække din center... Når begge effektforstærkere er NAD, vil det enten være en god ide at købe en NAD reciever eller en effektforstærker udelukkende til din center. Så kan du sådan set købe hvilket som helst reciever med preout, afhængigt af hvor meget den skal kunne af tekniske ting.

Måske du skulle overveje en 4-kanals effekt, som kan sluttes til både dine baghøjtallere, samt din center? Så skal du ikke bruge 3 effektforstærkere...

• #2   30. nov 2012 Hvad er der galt med din onkyo?

• #3   1. dec 2012 Brian K
    Det var selvfølgelig en god ide med en 4-kanals forstærker til baghøjttalere og center.
    Jeg har kigget på NAD T757v2 receiver men jeg ved ikke om den vil klare sig godt nok.
    Når man køber højttalere som "mit" setup vil man jo gerne have noget ordentligt ud af dem smiley

Tommy H
    Mærket onkyo er sikkert godt nok men TX-NR 509 er ikke kraftig nok til at trække større højttalere og så har receiveren kun pre-out til surround back højttalere og sub.
    Det kan jeg ikke bruge til noget når det er mine fronthøjttalere som jeg vil forstærke.
    (Medmindre jeg KUN vil køre all channel stereo)

• #4   1. dec 2012 Okay , det må være at de kan køre som en anden zone

Så må du jo ud og ha en større onkyo , eller en Yamaha som min

• #5   7. dec 2012 Tommy h
    Hvis jeg kører det som en anden zone, så får jeg jo ikke alle funktionere som receiveren kan levere.

Har samtidig en update på emnet.
    Har valgt at investere i en denon AVR-3313.
    Købte den i går så nu skal den lige prøves lidt af smiley

• #6   7. dec 2012 Tror jeg fik det skrevet lidt forkert, det var ikke ment som at du skulle
    bruge effekt på de bagerest kanaler da det netop var tiltænkt zone ..

Tillykke med din nye Denon

Kommentér på:
Hjemmebiograf og musikanlæg

Annonce