1.110 visninger
|
Oprettet:
Ny projektor - men hvilken? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Sidder her på mit arbejde på søen og har en forfærdelig mængde fritid, og er begyndt at kigge efter ny projektor, havde en førhen som jeg havde købt brugt og satte mig derfor ikke det store ind i de forskellige parametre og tal..
Derfor er det lidt en jungle nu..
Jeg har kig på denne http://www.computersalg.dk/produkt/568001/benq-mx518-#
Da jeg synes den ser rimelig fornuftig ud, men er der nogle bedre alternativer? Prisgrænsen er 4000.
Hvad er bedst, DLP eller LCD?
Kom glad med gode bud og ting jeg skal være opmærksom på inden handel!
Mvh Morten Blom
jun 2008
Følger: 27 Følgere: 28 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 1.360
www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektor/benq_benq-w700_video-projektor.htm
Du spørger om hvad der er bedst - hvad er bedst æbler eller pærer ; ) Du er nødt til at se en projektor i brug, før du køber.
Forskellen i billedet mellem de 2, er ret stor, selvom både DLP og LCD kan levere et fremragende billede.
Begge teknologier har deres stærke og svage sider.
sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Kent, har du kendskab til nogen butikker på fyn hvor det er muligt at se projektorer i brug?
Ved du hvilken der som regel leverer det bedste billede, mit udgangspunkt er nethandel da jeg synes listepriser i butikkerne er lidt for dyre i forhold til tallene..
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 24 Svar: 107
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 24 Svar: 107
sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
I løbet af aftenen har jeg kigget lidt videre, hvad synes folket om denne model?
http://www.computersalg.dk/produkt/541204?varenummer=541204&utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 4 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 196
LCD til billige penge har svært ved at få et godt sort niveau, men det kan dog rettes op på med et lærred med en grå dug. Dog har de billige LCD'er tendens til screendoor effekten som er ligesom et myggenet hen over lærredet (ikke fedt at se på)
Så derfor foreslår jeg at du køber brugt og ser den i brug først. Husk at hos en brugt skal du regne med at du skal bruge penge på en ny pære (ca 1200-3000kr) og aldrig stol fuldt ud på sælger der siger pæren har kørt få hundrede timer. Det er meget let at nulstille så det ser nyt ud.
Som en nævner så skal du som minimum have en 16:9 og helst 1080p men 720p går også... måske:-) 4:3 format er total skod.
Har du ikke mere end 4000 kr skulle du måske overveje en stor fladskærm.
Pris og kvalitet hænger meget sammen i projektor afdelingen.
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 4 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 196
Lærredet skal også helst passe til projektoren.
Men spørg løs hvis du har spørgsmål.
Ps: er ikke prof på området, men har været igennem stort set alle faldgrupper selv så har en del erfaringer. Gode som dårlige:-)
Ny projektor - men hvilken?