{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.818 visninger | Oprettet:

Mathias A
Mathias A
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23

Hjælp til placering af højttalere {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er lidt i tvivl om hvordan mine baghøjttalere skal vende.

Skal de spille mod hinanden, eller vende ligesom fronthøjtalerne?

Jeg har ret højt til loftet (250cm) - ville det være optimalt at rykke højtalerne lidt ned, så de kun sad f.eks 230cm oppe, af hensyn til at give højtaleren lidt luft?

Baghøjttalerne har basporten på bagsiden, så disse skal vel flyttes lidt ud fra væggen, uanset hvilken vej de vender?

Rummet er ca. 7,5x4.5 meter.

Den sidste skitse er i fotoalbummet:
http://www.hifigalleri.dk/fotoalbum/diverse_hifi/3046-hjaelp_til_hoejtaler_placering

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til placering af højttalere
  • #1   26. dec 2012 Det mest optimale ville være hvis hele din stue blev vendt 90 grader.
    Så du kommer til at spille på langs af rummet istedet for på tværs. Og alle højttalere ville have bedst af at siddeså diskanten sidder i ørehøjde ifht der hvor du sidder.
    Og subben kan jeg komme med en længere forklaring om hvor den burde stå.. smiley

• #2   27. dec 2012 Som Daniel skriver så ville det være fint hvis du kan dreje det hele:-) du ville få en fed hjemmebio med de mål;-)

Sidehøjtt. kan også med fordel sidde ca 60cm over øre højde, men på den anden side, hvis de skal blive siddende så langt væk som de gør på billedet så ville jeg nok også rykke dem ned i øre højde.

• Mathias A
    Mathias A Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #3   28. dec 2012 Det er desværre ikke muligt at placere sofaer eller højtalere anderledes i forhold til hinanden smiley

Daniel K
    Kom gerne med en forklaring på hvor subwooferen skal placeres. Lige pt står den der, fordi det var nemmest. Havde selv tænkt på den kunne stå i hjørnet mellem de 2 sofaer??

Så højtalerne i ca. 100cm højde - chek.

Hvad med afstanden til væggen, skal de lidt ud - og hvor meget? smiley

• #4   30. dec 2012 Når de har port på bagsiden, kan der være stor forskel på hvor langt de skal være ude fra vægen...
    Men ca 15cm er nok ikke helt skævt smiley

Men ang placering af subben:
    Hvis du har mulighed for at stille den på en kasse, i sofaen der hvor du skal sidde, så den har ca samme højde som dit hovede.
    Så hav den til at stå der med noget musik, og imens det hele spiller skal du kravle rundt langs fodlisterne i stuen, for at finde ud af hvor lyden går bedst igennem fra subben.
    Hvis det virker sådan den ene vej, med at lyden går bedst igennem fra sofa og til fodliste, så skal det også virke den anden vej smiley smiley

Kommentér på:
Hjælp til placering af højttalere

Annonce