Hvad skal man vælge (hjælp - kvinde i nød!) {{forumTopicSubject}}
Hej! :o)
Jeg skal til at lave et projekt med hjemmebiograf i kælderen i sommerferien. Jeg er kvinde og har absolut ingen forstand på noget som helst! Derfor håber jeg, I kan hjælpe mig lidt
Jeg overvejer, om det er bedst med en projektor eller et stort tv. Rummet, jeg skal bruge, måler 4x4 meter, cirka.
Hvad giver det bedste billede?
Hvis man skal vælge en projektor, hvilke modeller larmer så mindst og er bedst?
Jeg er blevet anbefalet et Bose-anlæg til surround - et af de små med fem højtalere. Men er der andre, der har nogle bedre mærker eller løsninger, der er lige så gode. Jeg ønsker at købe det brugt og bruge maks 5.000 på surround, gerne mindre.
Håber at få nogle gode svar!
Mvh,
Christina Cecilie
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 21 Svar: 376
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 21 Svar: 376
http://www.av-connection.dk/?ML=987
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Og tak for svar
jul 2011
Følger: 5 Følgere: 6 AV-enheder: 1 Emner: 18 Svar: 300
Men hvad er dine krav, og skal det kun bruges til film.?
Jeg ville selv hvis jeg var dig kigge efter en brugt onkyo surround forstærker. De gør det pisse godt og de mindre modeller kan fås til billige penge.
Evt denne, søgte kun lige hurtigt men så kan være du kan finde et endnu bedre bud.
http://www.dba.dk/onkyo-tx-sr608-71-kanaler/id-1002061684/
De 3 vigtigste højttalere efter min mening er: front og center. Og ja en god sub. Er aldrig at gå galt i byen med:)
Start med et 5.0 system eller 5.1 system så kan du altid udvide til 7.1. Det er rigtig lækkert at have som dig et dedikeret rum til det for så kan du hente enormt meget god lyd via korrekt akustik..
Hvis der var nogen til salg ville jeg anbefale af højttalere jbl sva 1500 hele vejen rundt. De kommer til salg ny og næ så dem kunne du holde øje med
Og til dit sidste spørgsmål, fastramme lærred og en projektor
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 49 Svar: 864
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Har lige fået lyd i weekenden, en af mine venner har sammensat noget, efter vi har kigget jeres svar.
Men er på bar bund med hensyn til billedet?
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 49 Svar: 864
en projektor ,
min optoma HD65 giver et godt billede på 720p
Den blev købt brugt med ny pære for 1500,- lærrede er hjemmelavet 82"
Og fortrækker til enhver tid at se film på det frem for mit fuld HD fladskærm
Og når det er til et kælderrum, så har du sikkeret mulighed for at mørklægge totalt så en projektor må være det rigtige
dec 2012
Følger: 1 Svar: 15
Hvad skal man vælge (hjælp - kvinde i nød!)