Ny Reciever - Onkyo/Pioneer {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har brug for jeres mening og måske erfaring?
Min 16 år gamle forstærker står for udskiftning. Jeg har et budget på 3 - 3.500,-
Mine højtalere som jeg købte for ca. et år siden i hifi klubben er 2stk Dali Zensor 5 gulvhøjtalere, 2stk Zensor 1 som bagkanaler og en Vokal til center.
Jeg har længe kigget meget på Onkyo TX-NR626
http://www.komplett.dk/onkyo-tx-nr626-receiver/781705
Mit alternativ kunne være en Pioneer VSX-923
http://www.komplett.dk/pioneer-vsx-923-k-receiver/783135
Jeg har brug for nogle inputs vedr. mit valg. Er jeg helt gal på den? Kom gerne med et bedre forslag, men mit budget bliver ikke hævet, da jeg ikke har så meget tid til musik og film... det skulle da lige være for Emil fra Lønneberg og Byggemand Bob, men der er go hifi nok underordnet:) DOG... skal det bare fungere når tiden endelig er der!
Håber i kan hjælpe
Dennis
nov 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
(link fjernet)
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?info=p3515_Pioneer-SC-2022-7-2-Kanal-AV-Receiver-mit-AirPlay--schwarz-.html
Du får så meget mere lydkvalitet for pengene. Dog må du undvære 4k. Er 98% magen til SC-LX56 som står til 8500,- i DK.
nov 2012
Men tak for godt input!
aug 2011
Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
jan 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 40
@Dennis, jeg har en pioneer receiver til at trække mine ikoner og det virker fint.
Ud fra sammenligningen er der ikke meget forskel på de to andet end at pioneer har AirPlay så har du en iPhone eller iPad så ville jeg tage pioneer. Ellers ville jeg vælge onkyo
jan 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 40
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
nov 2012
Per T - Tak for go brugbar info. Jeg holder som udgangspunkt fast i disse to modeller. Jeg har bare ikke kunne finde nogle argumenter for at den ene skulle være væsentlig bedre end den anden... bortset fra Airplay.
Thomas A - Jeg er helt med på at jeg kan hive langt mere ud af en større forstærker. Ellers hænger tingene jo ikke sammen.
Men måske der var nogen herinde der havde erfaring med disse modeller eller kunne hjælpe mig i valget i denne prisklasse? Men tak:)
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 49 Svar: 864
Og så har den indbygget wifi , så der skal ikke købes adapter
Ellers er de vel ret ens . Men de lyder sikkeret ikke ens
aug 2008
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 8
Er meget tilfreds med den. Airplay funktionen er super fed og den er iøvrigt også let at betjene når man har sat sig lidt ind i det. Du kan se hvad jeg har tilsluttet på min profil. En helt okay reciever til prisen syntes jeg. Men man skal self ikke forvente verdensklasse til den pris.. Je har ingen dårlige ting at sige om den..
nov 2012
Jeg kigger i din profil i morgen. Tak indtil videre.
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 24 Svar: 107
nov 2012
Men godt at høre at du har god erfaring med dit system:)
Michael B - Det er med i mine overvejelser. Min kollegas 806'er kig amok imens vi så champions League og boksning... herre øv!
Han fik den først repareret og efterfølgende ombyttet med en ny 828'er. Så må sige at Onkyo jo har udvist ret god service. I hvert fald i hans tilfælde!
Lige et par spørgsmål: Umilbart må den store forskel være at wifi og bluetooth er indbygget i Onkyos, mens Airplay er i Pioneers!
- Men hvordan kommunikerer Pioneers "remote app" til recieveren uden bluetooth?
- Og selvom Onkyo ikke har Airplay, så kan jeg vel streame via bluetooth hvis alt andet kikser?
jan 2013
Emner: 6 Svar: 64
@Benny A Har din Pioneer 922 slet ingen problemer med varme? Det overrasker mig at den kan nøjes med så lidt luft omkring sig i dit flotte møbel.
nov 2012
Jeg har en plan om at trække et 10m hdmi kabel over loftet og ned i soveværelset og med min iphone styre recieveren.
Og nu du siger det med varmen... Den gad jeg også godt høre erfaringer med. For jeg har netop samme størrelse hul i mit møbel. Men har alligevel fundet en anden plads hvor den kan stå frit og dermed komme af med varmen. (Ikke til stor glæde for konen... Men det må hun så leve med:)
jan 2013
Emner: 6 Svar: 64
nov 2012
Så taler det ikke for Onkyo... Jeg smider under alle omstændigheder kabel i den!
Men jeg vil gerne høre om i har nogen erfaring med en forstærer der er presset ind i en tv bænk, hvor der ikke er meget plads til varmen kan slippe væk?
dec 2012
nov 2012
Jeg vil have knapt 5mm friluft i siderne og ca. 8mm i toppen. Væsentlig mindre en dit. Tænker det hurtigt kan blive hårdt for elektronikken. Også selvom der er helt frit bagtil?
dec 2012
dec 2012
dec 2012
De snakker også om det herinde. Hvor det også er målt.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=86161
Copy past. Er en rigtig god ting når man skriver fra mobil...
dec 2012
nov 2012
Jeg takker for alle jeres gode svar. Jeg skal nok vende tilbage med en update når jeg har handlet. Hvilket dog først blive i midten af december.
Dennis
aug 2008
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 8
nov 2012
Så har jeg haft min Onkyo TX-NR626 stående et par dage og jeg må sige at den leverer varen ganske udmærket. Lydbilledet har ændret sig helt enormt, selv ved alm. tv udsendelser. Blu-ray og musik er et kapitel for sig selv... det kan slet ikke sammenlignes! Det spillede ganske fornuftigt før, men dybden og klangen er så meget mere afbalanceret nu. Der er sket meget på 16år:)
Tak for jeres inputs. og rigtig glædelig jul.
Mvh Dennis
Ny Reciever - Onkyo/Pioneer