Valg af surround receiver {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Jeg står og skal have købt mig en ny surround receiver da min egen efterhånden er ud-dateret og den ene af dens indgange er defekt. Jeg har følgende krav: det skal være en 7.2 kanals surround receiver, alle højttaler-indgangene skal være bananstik (er ikke sikker på at det er den korrekte term, men det skal være de indgange hvor man skruer højttalerkablerne fast og ikke de der "klemme"-indgange) og derudover skal der også være airplay og wifi. Valget står i øjeblikket mellem disse fire:
YAMAHA RX-V773
Sony STR DN840
Pioneer VSX-923-k eller VSX-922-k
Hvilken af disse fireforstærkere ville i vælge og hvilke argumenter har i for jeres valg?
På forhånd tak for jeres svar
Med venlig hilsen
Emil Jensen
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 AV-enheder: 6 Emner: 6 Svar: 31
Jeg har selv kig på de Pioneers der!
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?info=p3515_Pioneer-SC-2022-7-2-Kanal-AV-Receiver-mit-AirPlay--schwarz-.html
dec 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
#3 SC-2022 er lige i overkanten af mit budget.
Hvis det hjælper jer herinde til at komme med et kvalificeret svar kan jeg oplyse at de højttalere jeg kører med er 2 stk Jamo s506 som front/gulv højttalere, 2 stk. Jamo e6 reol højttalere, en Jamo e6 aktiv sub og en Klipsch Reference Series RC-42 II center højttaler.
Kunne faktisk også godt tænke mig at vide hvilken tykkelse af højttalerkabler i ville anbefale til mine højttalere, indtil videre overvejer jeg at købe 2,5 mm2 OFC kabler, men ville i gå op i 4mm2 eller lyder det fornuftigt?
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
2.5 mm2 burde være fint. Det bruger jeg på surround kanalerne, og det er på nogle væsentligt større højttalere, og rimelig lange kabeltræk.
dec 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Valg af surround receiver