{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.462 visninger | Oprettet:

Emil J
Emil J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Valg af surround receiver {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

Jeg står og skal have købt mig en ny surround receiver da min egen efterhånden er ud-dateret og den ene af dens indgange er defekt. Jeg har følgende krav: det skal være en 7.2 kanals surround receiver, alle højttaler-indgangene skal være bananstik (er ikke sikker på at det er den korrekte term, men det skal være de indgange hvor man skruer højttalerkablerne fast og ikke de der "klemme"-indgange) og derudover skal der også være airplay og wifi. Valget står i øjeblikket mellem disse fire:

YAMAHA RX-V773
Sony STR DN840
Pioneer VSX-923-k eller VSX-922-k

Hvilken af disse fireforstærkere ville i vælge og hvilke argumenter har i for jeres valg?
På forhånd tak for jeres svar smiley

Med venlig hilsen
Emil Jensen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af surround receiver
  • #1   15. dec 2013 Jeg følger lige med her smiley

Jeg har selv kig på de Pioneers der!

• #3   16. dec 2013 Ingen af dem. Fordi den her lyder bedre, er meget kraftigere, og bliver ikke varm pga det er en klasse D:

http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?info=p3515_Pioneer-SC-2022-7-2-Kanal-AV-Receiver-mit-AirPlay--schwarz-.html

• Emil J
    Emil J Tilmeldt:
    dec 2013

#4   16. dec 2013 #2 - kan ikke lige se et svar på mit spørgsmål i de emner? smiley

#3 SC-2022 er lige i overkanten af mit budget.

Hvis det hjælper jer herinde til at komme med et kvalificeret svar kan jeg oplyse at de højttalere jeg kører med er 2 stk Jamo s506 som front/gulv højttalere, 2 stk. Jamo e6 reol højttalere, en Jamo e6 aktiv sub og en Klipsch Reference Series RC-42 II center højttaler.

Kunne faktisk også godt tænke mig at vide hvilken tykkelse af højttalerkabler i ville anbefale til mine højttalere, indtil videre overvejer jeg at købe 2,5 mm2 OFC kabler, men ville i gå op i 4mm2 eller lyder det fornuftigt? smiley

• #5   16. dec 2013 Så må du læse nogle test's og stole på dem. Eller låne alle 3 med hjem og teste på dit eget udstyr, i dit eget rum. Og bagefter give os en grundig 10 siders rapport med din konklusion. Mit gæt er alle 3 ligger meget tæt.

2.5 mm2 burde være fint. Det bruger jeg på surround kanalerne, og det er på nogle væsentligt større højttalere, og rimelig lange kabeltræk.

• Emil J
    Emil J Tilmeldt:
    dec 2013

#6   16. dec 2013 #5 Du har nok ret i at de ligger ret tæt, havde bare håbet på at nogen kunne pege på en feature ved en af modellerne der skilte sig ud fra de andre og derfor var mere attraktiv. Men tak for svar.

Kommentér på:
Valg af surround receiver

Annonce