2.163 visninger
|
Oprettet:
plasma vs led {{forumTopicSubject}}
er plasma tv bedre en led tv og på hvilke punkter og hvilke punkter er led bedre en plasma
feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
LED er for folk der skal ha et billigere all-round tv som de kan udskifte hvert 2-3 år, hvis det lever så længe. (Samsung)
Hvilken prisklasse kigger du i?
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
Plasma: Plasma vælges ofte af de mennesker der ser meget film, årsagen er at billedet helt generelt er mere natur tro og behageligere for øjnene. Samtidig er der generelt et bedre sort niveau. Down sites er selvfølgelig genskin fra f.eks. Vinduer, et højere strømforbrug og mindre lys gengivelse.
Led: Hvilket jo altså stadig er et LCD tv. Vil de fleste danskere foretrække til almindeligt tv kiggeri. Det bruger mindre strøm, er mere lys stærk (Fordel i almindelige stuer) Også er det også her alt fokus fra producenterne ligger. Går vi et par år tilbage, ville alle der vidste lidt om tv-teknik vælge plasma fremfor lcd. Sådan behøver det ikke længere være. LCD skærmene er ved at være fornuftigt med hvad angår sort niveau og de før meget stærke farver er efterhånden ved at være væk, dog kræver dette en smule indstilling, men enhver med lidt teknisk snilde, vil uanset panel vælge selv at kalibrere tv'et.
Jeg kunne skrive op og ned omkring specifikationer, men umildbart lyder det ikke til, at det vil være specielt forståeligt for dig. Så dette har jeg undladt.
Kigger vi på priser ligger plasma og led tv, efterhånden ret lige.
feb 2013
Og min 65" ZT60 plasma bruger lige under 200 w i timen.
Så synes ikke jeg overdrev. Det kommer også lidt an på indstillinger. Min er dæmpet lidt i lysstyrke. En god plasma kan sagtens være lys i et lyst rum..
feb 2013
Og så er der forskel på om det er en ST, GT, VT eller ZT
65vt60 er sat til 320w pr time i gennemsnit.
Min 65zt60 er sat til 327w i timen.
En 65" ST bruger kun 255w i timen.
Oplyst af panasonic. Men der kan selvfølgelig trækkes noget fra.
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 4 AV-enheder: 2 Emner: 22 Svar: 60
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXP50X60E/panasonic-50-plasma-tv-tx-p50x60e
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/fladskaerm?navn=lg-42-tommer-led-tv-42ln575v&id=0-0600910740
https://www.komplett.dk/samsung-46-3d-led-smart-tv-ue46f8005/777100
feb 2013
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/fladskaerm?navn=panasonic-50-tommer-3d-plasma-tv-tx-p50st60y&id=0-0600041410
apr 2013
feb 2013
Nogen siger 1 m pr 10". Men det er helt hen i vejret.
apr 2013
feb 2013
apr 2013
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 21 Svar: 376
feb 2013
Prisen på panasonics plasma er helt i bund nu, fordi de er ved at udgå.
Og det skal man benytte sig af, fordi der går lang til før man får et så godt tv til så lav pris.
En VT60 har jo flottere og behagligere billede end de nye 4K der koster det dobbelte.
apr 2013
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/fladskaerm?navn=panasonic-50-tommer-3d-plasma-tv-tx-p50st60y&id=0-0600041410
feb 2013
Når du ha købt det går du ind på flatpanels.DK og finder guiden til indstillinger og hvordan du bruger fjernsynet de første par uger
apr 2013
nov 2012
apr 2013
nov 2012
feb 2013
Han skal få det med hjem og prøve det i 14 dage.
En ST60 vil han helt sikkert ikke aflevere tilbage
Og klodset? En ST60 er 1 cm tykkere end din Samsung. Og prøv lige at se hvor langt ude fra væggen dit står. Så gør 1 cm ingenting.
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Min personlige mening er helt klar, at jeg ikke kan holde ud at se på plasma, alene af den grund at det flimrer (multiplexer pixels). Sagt på dansk, så er der ikke lys på alle pixels på en gang. Mener de mest avancerede plasma modeller kunne prale af 100hz. opdaterings frekvens, og typisk kun 50 / 60hz. Og så er vi altså tilbage i billedrørs hastighed
Der ud over, så ha man i årevis kunnet få LED modeller, der har betydelige højere kontrast og sort niveau end plasma.
Hvis du har lys i din stue, så er panelets farve i slukket tilstand, jo den absolutte mørkeste nuance du nogensinde kan få ud af det. Og de fleste plasma modeller har et naturlig gråt farvet panel, og i nogle tilfælde er der lagt et mørkere filterpanel over, så det fremstår sortere. Men i disse tilfælde veksles det jo direkte til en lavere maksimal nuance, da det i princippet bare er en solbrille
LCD kan have problemer med gennemskær, men det er noget der er arbejdet hårdt på, at forbedre. Og dynamisk backlight, og ikke mindst modeller med local dimming, kan mere eller mindre eliminere det.
Og så skal man også lige overveje, om man vil gøre brug af forskellige former for kompenserende teknologier. Det er typisk producenter af LCD, der har været mest teknologi drevet, og derfor er disse teknologier nok mest udbredt og forfinet af disse producenter. (i hvert fald i de dyrere prisklasser)
apr 2013
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
Ultra lækkert tv, brugervenlig, fornuftig smart-tv del, flot design, ok. App til smartphone og sidst men ikke mindst. Et noget renere billede, end hvad st60 formår.
Men jeg må nok indrømme at jeg ikke helt forstår det voldsomme prishop? Du hopper fra omkring 4500 til 8000, i et huk. Er pris ligegyldigt? For så vil jeg da klart anbefale dig at vente et par måneder, der kommer nye modeller og især LG forventes at forbedre deres remote og smart del betydeligt.
feb 2013
apr 2013
nov 2012
Nu købte jeg mit LED-tv hos Hifiklubben, og synes nu de gav en fin fremstillet af tv'et, nuvel er det ikke indstillet korrekt, men man kan stadig få sig en fornemmelse af tv'et og hvordan det fungere. Selvfølgelig kan man jo også hovedkulds købe det tv du nævner, det virker jo som om det er det eneste rigtige - men husk det er en smagssag hvad man er til. By the way, er der ikke mange der lader dig tage et tv med for at afprøve det.
Som sagt, så synes jeg at du skal tage ud og se på et Plasmaskærm og et LED tv. Men hvis du vælger et Plasma tv, vil jeg foreslå du kigger på Panasonic.
apr 2013
plasma vs led