1.093 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kan de tolkes sådan? Kan de tolkes sådan?

Jeg har en receiver der angiver at afvikle 5x65 rå watt. Det være sig når der afvikles 1 udgang, stereo eller alle 5 kanaler, ialt 325 watt. Det undrer jeg mig dog noget over (Har debatteret det tidligere herinde).

Da jeg så er på udkig efter en anden receiver med lidt flere watt er jeg blevet lidt mere opmærksom på watt angivelser..

I manualen på receiveren står der den maks forbruger 100 watt og under 1 watt i standby.

Hvis den MAX forbruger 100 watt og jeg har 5 kanaler, kan man omregne det til 5x20 watt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan de tolkes sådan?
  • #2   16. mar 2014 Der står maximum consumption 100 watt

• #4   16. mar 2014 Hmm ok:).. Det er Harman Kardon iøvrigt..

En Marantz NR1604 står der ex:
    Power Consumption in W 180 W

Det ser jo så ud til den har næsten det dobbelte..

• #6   17. mar 2014 Tror ikke man skal gå så meget op i de watt i bund og grund, hør og lyt om det er noget der passer til ens egen mening om hvordan den skal være til ens behov.

• #7   17. mar 2014 Jeg endte med at rykke lidt rundt på tv-møblet og har netop bestilt en
    Yamaha V1073 - den skal være identisk med deres A1020, som jo må siges at høste roser.
    Der skulle også være rigeligt watt til mine små Zensor. Men så er jeg da sikret til udbygning:)

• #8   17. mar 2014 Ja helt perfekt det er nok lige det der skal til , jeg ville bare ønske jeg havde et bedre rum til mit men jeg mangler bare plads, men det kommer nok en dag, jeg ved det der med at flytte rundt på møbler og højtallere kan give en utrolig virkning i lige det rum man har til det, men mit råd er sku flyt rundt på tingene og prøv noget forskelligt ved godt der er også en grænse for hvor mange forstellige måder det kan gøres på, men noget som de ting der er i rummet gør også en indvirkining, og yamaha yes der er sku i orden.

• #9   17. mar 2014 Ja jeg rykker også rundt hele tiden. Min sub yder faktisk bedst ved mine bagkanaler, men har hidtil haft dem ved mine fronter.

Jeg har brugt kravle metoden og havde tidligere sub´en ved fronterne, men her var bassen faktisk svagest.

Jeg kan dog ikke helt affinde mig med en subwoofer bagved sweetspot, så måske den ryger tilbage i møblet

• #10   17. mar 2014 v 1073 hvad udgange er der i den er det 9 kanals eller

• #11   17. mar 2014 Nej det er en 7.2:)

• #12   17. mar 2014 Okay det er også helt fint er jo som det skal være så, hvad havde du nu har du surrand nu, jeg tænker bare har du de højtalere som du skal bruge til det, måske vi skulle ses en dag og snakke lidt om det kunne jo hjælpe hinanden lidt med at få noget fornuftigt ud af det jeg er også igang med at lave noget jeg syntes fungere for mig og lever op til mine forventninger til hvordan det skal lyde og være.

• #13   17. mar 2014 Jeg forstår ikke helt hvad du mener:)..

Ja jeg har ikke pladsen til andet en noget i Zensor 1 stilen, så det forbliver dem noget tid endnu.:)..

Tror jeg skal slå bremsen i her nemlig, dajeg egentlig gerne ville op i en 60" skærm. Meeen den må vente lidt endnu

• #14   17. mar 2014 hvis du har lyst kan du jo skrive til mig på 71704009 hilsen peter

• #15   17. mar 2014 Den Yamaha er jeg rimelig sikker på du bliver glad for , så tillykke med købet

Kommentér på:
Kan de tolkes sådan?

Annonce