2.434 visninger
|
Oprettet:
Ny receiver - Onkyo eller Pioneer {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg har desværre brændt min receiver af. Så nu skal jeg desværre ud og inventere i en ny. Shit happens I guess. Så jeg kan virkelig bruge jeres hjælp.
Mit prisleje ligger på 10.000kr ca. Og jeg vil rigtig gerne have enten en Onkyo igen eller prøve en Pioneer. Men jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gå efter.
Jeg har set på Pioneer SC-LX87 eller en Pioneer SC-LX77
Og så har jeg set på en Onkyo TX-NR 929. Håber virkelig i vil hjælpe mig, for savner virkelig noget musik.
Hilsen Lasse.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 86 Svar: 570
Mit valg var først Pioneer, kan ikke huske modellen. Den stod til 6.000 kr og det var en kæmpe skuffelse.
Ja, men som jeg tidligere har brændt nallerne lidt på i dette forum, vil jeg IKKE udtale mig om Pionner tunge endeaf receivere. Men hvis deres kvalitets kontrol er den samme for alle modeller, vil jeg aldrig røre Pionner igen hvad angår hjemme hifi
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 111
(link fjernet)
maj 2009
Følger: 21 Følgere: 23 AV-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 1.040
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 21 Svar: 376
Jesper S:
På hvilken måde var det en skuffelse?
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 49 Svar: 864
Når det nu er av-connection kunne det måske være en god idé at lytte på
Yamaha
nov 2012
Har aldrig rigtig hørt om Yamaha
Jo der er vel lidt forskel på lyden mellem Onkyo og Pioneer.
Men tænkte der måske var nogen der kunne fortælle mig lidt om dem.
nov 2012
Men kan du fortælle mig lidt om Integra? Noget du kender til?
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
(link fjernet)
nov 2012
Men desværre ligger den jo helt på sjælland.
nov 2012
Hvordan kan det være du synes jeg skal blive ved XT32 rumkorrektion?
maj 2009
http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=267570
Dog skal jeg lige fortælle at den har 6 HDMI ind og 3 ud, sælgeren har byttet rundt i hans annonce
og måske anskaffe sig en effektforstærker til at trække fronterne, hvis det er nogle tunge fronter???
nov 2012
Hvordan kan det være du synes jeg skal blive ved XT32 rumkorrektion?
nov 2012
Jeg kan prøve og spørge om han vil sende den. Men det er sjældent folk vil det pga det med penge. Nu spørger jeg lige om han måske kommer til Jylland hvilket nok er tvivlsomt.
Mit budget er lidt skarpt. Jeg vil helst ikke over de 10.000kr da jeg skal hente nogle højttalere i weekenden. Det var ikke lige planlagt at min kære receiver pludselig valgte at dø.
nov 2012
nov 2012
Så vil jeg vende tilbage.
feb 2010
nov 2012
feb 2007
Modtager den første forstærker med en kæmpe bule i siden, intet at se på indpakningen, så den er sendt ud af fabrikken med denne. Så kvalitets kontrollen er ikke Ok.
Nå, jeg modtager en ny, den har så problemer med at skifte imellem HDMI indgangene, udover dette har jeg Pionne trådløs sender tilkoblet og den virker bare slet ikke, Får byttet forstærkeren, men nu er jeg efterhånden godt utilfreds med den. Så Av connection anbefaler mig at benytte retur retten og det gør jeg så.
KÆMPE stor service af Av, men har nu et noget negativt syn på Pioneer og deres billigere receivere.
nov 2012
Det er fandme surt.
Men hvad blev der egentlig af den? Har du den stadig?
dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 65
Betjeningen er noget af det bedste, hvis du bruger din remote til alt anlæg og tv.
Marantz er noget skrammel i den henseende, og du vil blive træt af det meget hurtigt.
Pioneer er ikke så ringe i den tunge afdeling, som 77 og 87 modellerne, men rent betjeningsmæssigt ved jeg det ikke.
Og nu kommer der nok en masse der hyler op ang. Marantz og deres betjening. Men det er fordi de ikke har prøvet en premium Onkyo.
dec 2009
dec 2009
nov 2012
dec 2009
Designet er andeledes på de 2.
Onkyo's tidligere stereomodeller hed også Integra, men det er bare mere hipt med en Integra kan jeg forstå. Diagrammer er ens for Onkyo og Integra.
nov 2012
maj 2009
nov 2012
Men det er rart at høre nogle meninger.
Og synes det lyder meget spændende med den Integra DTR-70.2
nov 2012
Men det er rart at høre nogle meninger.
Og synes det lyder meget spændende med den Integra DTR-70.2
nov 2012
Åh okay på den måde.
DTS neo-x skulle da eftersigende være noget bedre?
nov 2012
Men tror at jeg køber den Integra.
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
Så tag jer ikke af mig
Til trådstarter:
Hvorfor kun Pioneer / Onkyo? Jeg kunne forstå hvis du et Panasonic tv, da receiveren så kunne styres med pana betjeningen.
Jeg forstår godt meningen med at handle et bestemt sted, men det er vel vigtigere at du får noget udstyr du bliver glad for?
Jeg er personligt ikke tosset med lyden i hverken Pioneer eller Onkyo.
Marantz lyden syntes jeg tilgengæld godt om, jeg syntes der er en væsentligt behageligere top og en noget bedre kontroleret bund.
Et helt andet valg kunne være at kigge på brugtmarkedet, Her findes der diamanter til fine priser. Der er blandt andet en 745 fra Harman kardon på dba til 8000. En Primare Spa22 + hd. på hifi4all til 12.000 så vidt jeg husker (Der kan ALTID handles
nov 2012
Jeg var virkelig på bar bund, så et eller andet udgangspunkt måtte jeg have. Men jeg har bestemt mig for at købe en Integra - hvilket menes svarer lidt til Onkyo. Så det bliver lidt spændende når jeg får den på fredag.
Tak for dit svar i øvrigt.
feb 2010
Før man kan lave sådan en udtalelse bliver du sådan set nød til og have hørt samtlige deres modeller i samme rum og med samme udstyr som den Marantz du sammenligner med. Hvilket jeg tvivler hæftigt på at du har
Iøvrigt er der INGEN receivere der yder deres bedste uden en pro-kalibrering, hvis de altså har muligheden for dette.
mar 2013
Jeg har dog hørt onkyo, pioneer og yamaha i samme rum, samme modeller og samme højtalere. Jeg har selv haft både Marantz, yamaha og pioneer og en god kammerart til at bytte lidt rundt med.
Det er da meget fint at du tvivler. Men lidt fordele skal "branchemedlemmerne" vel have. Den ene af disse fordele er at vi bliver inviteret med til lukkede messer, hvor vi i 1-2 dage alt efter hvem afholderen er, får lov at lytte til de produkter der er med. Pioneer, Yamaha og Onkyo er altid med Marantz er desværre aldrig, men det er der jo en god grund til.
mar 2013
feb 2010
dec 2009
Ny kan du så styre dit Pana tv med en Onkyo remote, som jeg skrev tidligere er det en kanon remote, hvor Logitechs virkelig skal stramme sig an med deres multibetjeninger for at hamle op med Onkyo's.
Jeg har haft Marantz's topmodel i recievere SR-14, senere 8007, og testet deres separate sæt. Lyden er ikke noget at råbe hurra for, med mindre man har nogle meget mørkklingene højttalere der mangler pift i toppen.
Jeg har hang til neutral og luftig dynamisk lyd, og intet fra Marantz har kunnet det med de højttalere jeg har og har haft. Og en Marantz multifjernbetjening skal man jo trykke 3 gange for at skifte apparat, og 3 gange igen for at skifte tilbage........det er eddermanemig ringe. Og som tidligere skrevet, så skal man jo prøve for at vide hvor nemt og lækkert det kan gøres. Der styres tv'et bla. direkte på sit eget område på remoten, uden mellemtastning....
dec 2009
maj 2009
dec 2009
Nu er der apparater der bare yder bedre, og gengiver mere korrekt end andre.
Du siger f.eks. en VW Passat ligger skidegodt i kurver......muligt. Men jeg siger at en BMW 3'er serie bare gør det bedre.......Og det kan læses i tests. (eller prøvekøre ved forhandler) Det samme med hifi og surround. Men når man ikke har hørt bedre og ikke opsøger det, så kan man hurtigt blive tilfreds med det middelmådige..
Jeg har hørt stereoanlæg der koster som et hus. Det er ikke så ringe lyd endda (sagt på jysk), men jeg er godt tilfreds med de 150000 kr. jeg har givet ud til mit anlæg, og ved hvor svaghederne er. En bedre forstærker, selvom den jeg har ligger blandt de bedste recievere penge kan købe.
Så jeg vil ikke sige smag og behag, men krav om ydelse og den sum penge man ønsker at investere er punktet.
Men har man ingen øvre reference.........
Synes livet er for kort til rumlende buldrende bas f.eks., hvor subben ikke får stoppet lyden, før næste impuls hamrer på (her tænkes på SVS).
Jeg sidder bla. lige nu og tjekker hvilke sommerdæk jeg skal have købt, da de gamle er nedslidt.
Godt valg er Continental Sportcontact 5, men de støjer mere end nødvendigt, så Dunlop Sport Bluresponse er mere støjsvagt, har mindre rullemostand (lavere brændstofforbrug) og koster ikke mere. Bedre end mine Michelin Sport 3 i 18".
maj 2009
jeg høre hvad du siger. men når det så er sagt et det ens betydende at jeg er enig med dig, for det kan godt være at BMW 3 serie ligger godt i kurvene, men hvis jeg syns en passat køre bedre, så et det min holding.
Det samme gælder vedr, dit anlæg, der er ingen tvivl om at du syns det lyder godt og ja det er da også mange penge, men derfor betyder det ikke at mine øre enige med dig, nu skal det selvfølgelig lige siges at jeg har aldrig har hørt dit anlæg, men vi har alle sammen forskellige holdninger, meninger til de forskellige ting, det ville sku være noget kedeligt hvis vi alle sammen var ens. Det samme gælder ved billed, nogen syns Samsung er verdens bedste, hvor andre er til B&O og så er der nogen som slet ikke kan lide nogle af de mærker,
Du syns at Marantz lyder utrolig dårligt, jeg syns at min Marantz AV7005 med en Audiolab 8000X7 spiller utrolig godt, men det er min holdning.
dec 2009
Ja, jeg kan godt se hvorfor der vælges Passat frem for 3'er serie......Passat...så er man noget.......
Men det er ok med mig at folk generelt ikke stiller så store krav til ting, så er der mere guf til os andre, og middelmådigheden lever også.
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1880772.ece
maj 2009
dec 2009
At være lidt mere ligeglad og tilfreds med mindre må gøre livet lettere.
maj 2009
nov 2012
feb 2010
feb 2007
Ej, det kan vist være lige meget.
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 49 Svar: 864
Octavia er jo bare en Audi / passat i pæn indpakning
så i mine øjne har du ingen grund til at holde dig tilbage
nov 2012
maj 2009
jepsen det gør vi nemlig utrolig så mange forskellige retter pasta passer til
mar 2013
Gør jer selv en tjeneste og gi den lille 1m fra bmw en chance. For satan den er sjov!
Jeg tror det der skal siges om forskellige mærker er blevet sagt i denne debat.
Thomas, jeg generalisere, fordi at Hi-fi er et område der kan skrives titusindevis af afhandlinger om og uanset hvilken du læser, vil du finde punkter du er uenig.
Lyden ændres måske en smule, men ikke markant, i hvert fald ikke alene på et model år og jeg kan tilfældigvis kan lide den lidt mørke og varme lyd
dec 2009
Du er også velkommen til at læse tests hvor du så kan læse dig til at der er flere af den opfattelse. Thomas
feb 2010
Fuldstændig enig
mar 2013
feb 2010
mar 2013
Jeg er skam enig i at lyden er ændret. Men jeg syntes ikke den er ændret markant.
Jeg syntes stadig Pioneer roder rundt i diskant området, jeg mangler både detaljer og indlevelse. Jeg er udmærket klar over at jeg ikke forvente fantastisk stereo kvalitet i en surround receiver, men uanset hvilke højtalere jeg lytter på sammen med en Pioneer receiver, sidder jeg med lidt en øv fornemmelse bagefter. Det er tydeligt hvor fokus er lagt - Dette gælder såmænd alle disse budget mærker.
Omvendt, kan det da være mig der har for store forventninger, jeg ønsker ikke at lytte til musik på en Pioneer receiver, de er ganske fornuftige til en mindre hjemmebiograf løsning, faktisk kiggede jeg selv på lx73. Da jeg overall syntes man får meget receiver for pengene, men jeg vendte tilbage til Marantz ret hurtigt igen. Da jeg (Og ja, nu generalisere jeg igen) Syntes jeg får en bedre lydgengivelse og en bedre kontrol, jeg kunne sagtens have valgt en løsning hvor jeg købte nogle effekttrin og på den måde skabte den kontrol jeg manglede, men i mit tilfælde (Og jeg gætter på de flestes herinde) Er dette et setup til en dagli stue, en stue hvor jeg gerne vil have det ser ordentligt ud og hvor jeg kan lade min søn rende frit rundt, uden at skulle være bange for at han piller alt for meget
feb 2010
mar 2013
Nå, men det var jo en lille side fortælling. Jeg bør snart smutte en tur til København og høre lidt om det her Xtz og lytte til nogle af deres produkter. De lyder jo spændende, det er bare aldrig en producent jeg har lyttet til, udover en enkelt subwoofer
nov 2012
Og den spiller sgu meget godt. Jeg er i hvert fald glad for den.
Den minder utroligt meget om min gamle Onkyo. Så jeg er rigtig glad.
Jeg har dog været ved at se om jeg kan få fixet den anden til billige penge, ellers må jeg jo skrotte den.
Ny receiver - Onkyo eller Pioneer