{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Airplay problemer {{forumTopicSubject}}

Hej Hg-Hjemmebiograf brugere.

Jeg er rendt ind i et ret så mystisk problem, med mit anlæg derhjemme.
Jeg har købt et Phillips 55" LED TV hvor jeg oplever mærkelige problemer ifbm. med mit apple tv. Når jeg sidder og ser podcast - youtube osv. direkte på apple tv'et så går lyden uden igennem Digital coax - ind i min DAC Magic, og ud af højtalerne. MEN airplay'er jeg fra min ipad/iphone/ipod så kommer lyden ikke ud af højtalerne, kun i fjernsynet.

Bruger jeg fjernsynet til generelt brug, altså til tv kanaler så kommer lyden også ud af de eksterne højtaler.

Hvad gør jeg forkert, hvad gør fjernsynet forkert ? smiley

Det er kablet således.
Fra Apple TV'et - Phillips - 1. Stk hdmi kabel
Fra Phillips til - Dacmacgic - Coax kabel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Airplay problemer
  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #1   8. sep 2014 Træk et optisk kabel mellem Apple TV og Dac-Magic, problem solved smiley

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

#2   8. sep 2014 Det giver dig højst sandsynligt også en del lavere jitter, end når signalet først skal igennem fjernsynet.

• #3   8. sep 2014 Jamen hvad hvis jeg ikke gider det smiley ?

Magter ikke at jeg skal trække kabler fra hver enkelt enhed smiley

Men er du sikker på at det er problemløsningen ? Og ligger der nogen grund til hvorfor det sker ?

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

#4   8. sep 2014 Fjernsynet er det problematiske led i kæden, så du kan være stenstikker på at det hjælper at køre uden om fjernsynet. Jeg har i længere tid brugt optisk mellem Apple TV og DAC og der er ingen problemer i den sammenhæng, selvom Airplay i sig selv godt kan være lidt ustabilt.

Hvorfor du overhovedet vil være tvunget til at have TV'et tændt, for at høre musik, forstår jeg ikke. Men prøv at rode lyd-indstillingerne i fjernsynet, mere specifikt hvilke formater det æder. Nu kan jeg se du kører stereo så prøv at tvinge både dit Apple TV og dit fjernsyn til at udsende PCM 2.0 så burde der ikke være nogen problemer.

• #5   8. sep 2014 Jeg hører ikke musik via airplay, det er jeg simpelthen for kritisk til, men det er en helt anden snak :)..
    Men sys sku bare det er mystisk at den opføre sig som den gør, men jeg må ned og hente et optisk kabel for film uden anlæg er som hot dog uden pølse ??..

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

#6   9. sep 2014 Hehe ja det er lidt trist. Nu var det bare fordi du skrev Airplay, så gik jeg ud fra det var til musik smiley

• #7   9. sep 2014 Hehe.. Airplay bliver kun brugt til film smiley

Men legede med det i går, og fandt ud af at hvis jeg bruger airplay af spotify og youtube, så kommer det også ud af højtalerne til anlægget. Det er kun ved streaming af film at den ikke gør. Men henter et optisk kabel i dag, it makes no fuckin sense smiley

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

#8   9. sep 2014 Så har det sku nok at gøre med formatet af lydsporet, som dit TV ikke vil æde smiley

• #9   9. sep 2014 Ja eller delvist æde, for det kommer jo ud af fjernsynshøjtalerne smiley

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

#10   9. sep 2014 Ja det er selvfølgelig rigtigt, meget mærkeligt..

• #11   9. sep 2014 Skriver lige hvad den gør når apple tv får det optiske kabel i sig smiley

Kommentér på:
Airplay problemer

Annonce