{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.737 visninger | Oprettet:

Køb af nyt anlæg! {{forumTopicSubject}}

Hey alle HIFI entusiaster.

Jeg har brug for lidt hjælp og håber i kan være mig behjælpelig. Jeg ved ikk så meget om anlæg så i må bære lidt over med mig smiley

Jeg skal ud og have mig et nyt anlæg, eller det vil sige jeg har allerede fået mig et par DALI Concept 10. Men jeg vil gerne ha bygget det til et komplet DALI Concept surround set. Jeg bruger både mit anlæg til film og musik hvis det er relevant at vide. Mit værelse er på 25m2.

Min indkøbslist ser sådan ud endtil videre:

- Receiver: DENON AVR-3806
- Fronthøjttalere: DALI Concept 10 (har jeg købt)
- Baghøjttalere: DALI Concept 8
- Center: DALI Concept Center
- Subwoofer: DALI Concept Sub
- Kabel til højttalere: DALI Red Wave kabel
- Kabel fra reciever til computer: BANDRIDGE PGA3402
- Kabel fra reciever til DVD: BANDRIDGE PGD561
- Kabel fra DVD til TV: ARGON 5002 scart kabel
- Lydkort i min computer: Creative Sound Blaster X-FI Xtrememusic
- Lidt info om lydkortet: http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=14066&nav=0

Jeg kunne meget godt tænke mig at høre om i synes det ser fornuftigt ud? I må oss meget gerne komme med lidt ændringer i indkøbslisten hvis i vil!

Mit 1. spørgsmål er om det er smart nok at købe DALI Concept 10 som baghøjttalere eller om det sådan set er spild af penge?

Mit 2. spørgsmål er at før i tiden brugte jeg meget min computer til musik, og det har jeg tænkt mig at forsætte med! Men kan man få lydkvalitet højt op når man bruger sin computer til musik? Som i kan se har jeg valgt et kabel i min indkøbsliste som jeg selv synes ser fornuftig ud jeg har oss valgt et lydkort til min computer som jeg synes ser fornuftig ud. Men som sagt så har jeg ikk så meget forstand på det haløj. Men ved køb af disse ting vil jeg så opnå en høj lydkvalitet?

Jeg takker på forhånd!

Mads H

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af nyt anlæg!
  • #1   14. dec 2005 Lige en rettelse hehe!

I mit 1. spørgsmål har jeg ved en fejl skrevet Dali Concept 10. Der skal stå Dali Concept 8 istedet for smiley

Sorry!!!

• #2   14. dec 2005 Hey Jesper og tak for dit huritge svar!

Jeg tilføjede lige en rettelse, men det har du sikkert ikk set! Der er ikk Concept 10 jeg vil bruge som baghøjttalere men Concept 8. Og ja mit spørgsmål må vel være om det vil være mere fornuftigt at købe Concept 6 eller Concept 2 end Concept 8?

• #3   14. dec 2005 Jeg ville ikke stille en så stor højttaler bagved, måske concept 6 men concept 8 ville efter min mening være spild, da det meste foregår oppe foran.

• #4   14. dec 2005 Hey Aleksander of tak for svaret

Har oss godt nok overvejet en Concept 6 istedet for. Men blev anbefalet af en ven at kobe Concept 8. Men ja så vidt jeg kan forså på svarende herinde så vil Concept 6 være det bedste bud!

• #6   15. dec 2005 tja.. Det kommer jo an på herren her. Concept har mere råstyrke end Ikon og efter min mening har concept også en bedre mellemtonedel, men Ikon har en dejlig klang og skæn diskant. Jeg synes at du skal sammenligne de to højttalere og se hvad du synes for i dette tlifælde vil jeg ikke fortælle dig hvad du skal købe, du skal simpelthen lytte til en masse højttalere. Du kan evt. få dem til at give dig en rundtur eftersom du jo køber for et stort beløb og så høre en masse højttalere og finde din helt egen smag.

• #7   15. dec 2005 Hey Anders og tak for dit svar!Jjeg har flere grunde til jeg har valgt en Denon receiver sammen med Dali Concept! Jeg har allerede investeret i et par Concept 10 da en ven ville sælge dem pga han manglede plads! Jeg synes Concept spiller genialt, men som jeg har givet udtryk for så har jeg ikk så meget forstand på det. Grunden til jeg har valgt den (lækre) Denon reciever er nok oss at jeg gerne vil være sikret et god stykke tid i fremtiden. Og det skulle jeg mene jeg er med sådan en Denon AVR-3806?

Aleksander det lyder som en god idé at tage ud og høre lidt forskelligt! Men ja man kan jo ligeså godt gøre nytte af forummet på denne side inden jeg smutter ned i butikken smiley

• #8   17. dec 2005 Andy P:
    "Lige en personlig besked til Aleksander: Det er sgu ikke for at provokere smiley Men hvis du synes mellemtonen i en Concept er bedre end i en IKON, så har du vist hørt for meget højt musik."

Tja.. Jeg hørte Dali Ikon 2 og jeg synes at der manglede noget mellemtone, det var gutten i hifiklubben faktisk også enig med mig i. Det var dog en helt anden snak når vi satte en Ikon 7 på. Jeg tror faktisk jeg kom til at formulere mig lidt for hurtigt, det jeg mener er at jeg synes Concept spiller mere varmt og er en smule mere agrresiv hvilket passer godt ind i min smag. Desuden synes jeg at mellemtonen er mere fremtrædende og jeg kan bedre lide mellemtonen i concept.
    Nu har han godt nok købt concept, men som jeg sagde tidligere bør man høre sig frem og finde sin egen smag, også selvom udbuddet og forskellene ikke er voldsomt store i dette forholdsvis lave prisleje.

• #9   17. dec 2005 Hey Andy min dvdafspiller er en Prosonic 903. Den er efterhånden ved at være gammel så regner med at skifte den ud med en Denon. Tak for det fine svar. Jeg var ude og besøge HIFIKlubben i dag lige for at se de forskellige ting. Så jeg regner med jeg tager der ud igen i næste uge og køber de forskellige ting.

Jeg har valgt at købe:
    Denon 3806
    2x Dali Concept 6
    Dali Sub
    Dali Center
    Dali Red Wave højttalerkabel

• #10   17. dec 2005 Men jeg kan da høre at du nok aldrig kommer til at eje Helicon så, fordi lyden fra IKON er da noget af det tætteste man kommer på dem. Jeg valgte så bare lige at ofre det sidste på Helicon.
    Andy P:
    "Men jeg kan da høre at du nok aldrig kommer til at eje Helicon så, fordi lyden fra IKON er da noget af det tætteste man kommer på dem. Jeg valgte så bare lige at ofre det sidste på Helicon.
    Jeg giver dig også ret i at Concept er lidt mere varm, hvilket også betyder at den er lidt tilbageholdende, og ikke så åben i lyden. Men til prisen er de rigtigt fornuftige. Men tag en sanger som Dido, hendes stemme er meget mere fremtrædende på IKON 6 som Concept 8. (Efter min mening). Og akustiskt musik lyder en hel del mere naturtro."

Jeg tror vi misforstår hinanden, eller også formulerer jeg mig forkert (igen hihi). Jeg synes Ikon er en genial højttaler og hvis jeg havde 10.000,- havde jeg hellere end gerne investeret i et par Ikon 7, men nu har jeg 2 Concept 8 som trods deres ret lave pris stadig overrasker mig når jeg udfordrer dem med alskends musik og film for ikke at nævne xboxspil. Derudover tager du helt fejl når du siger at jeg aldrig kommer til at eje helicon for det er da den bedste højttaler jeg har hørt. Jeg sammenlignede Helicon 300 med en B&W 705 og Helicon var klart min foretrukne højttaler, da den spilede mere varmt og direkte, den afslørede alt og var ikke bange for at kaste sig ud i musikken og spille på livet løs i modsætning til B&W'en. Der er dog ingen tvivl om at Ikon er bedre til akustisk musik end Concept og smukke kvindestemmer virker en smule akavede på Concept, så jeg er helt enig i at Ikon har en fordel på det sted. Hvis jeg skulle sammenligne Ikon 6 med 8 tror jeg stadig jeg ville foretrække 8 da den som sagt er en smule mere agressiv og derfor passer bedre i min smag, jeg synes Ikon 6 virker lidt kedelig og "pæn". Hvis man derimod sammelignede Concept 10 og Ikon 7 ville jeg klart vælge Ikon 7 da den har en meget mere veldefineret og kontrolleret råstryrke end Concept 10. Desuden ville man få meget bedre lyd mht. forstærker og cdafspiller hvis det skulle passe med Ikon 7 da man med Concept 10 skal bruge alt for mange penge på effekt fremfor god lyd og finesser.

• #11   17. dec 2005 Ja lige præcis, bassen virker meget mere kontant og kraftig, mellemtone og diskantområdet virker også mere aflastet og hele de forskellige enheder virker mere fokuserede på deres job. Er det ikke noget med at delefrekvensen er lidt anderledes i Ikon 7 end i de øvrig højttalere i serien??

• #12   17. dec 2005 Hvad med en forstærker som Denon PMA-1500AE, ville den ikke være mere passende? Den koster jo trods alt det samme som en NADC372.

• #13   17. dec 2005 Ja men den er vel også en ulv i fåreklæder, den skulle have en ret mættende strømforsyning på trods af de små tal, og den skulle kunne trække langt de fleste højttalere. Basenhederne i Ikon serien er jo heller ikke så store og massive, så der er grænser for hvor meget effekt de sluger.

Kommentér på:
Køb af nyt anlæg!

Annonce