1.747 visninger
|
Oprettet:
Blu ray afspiller... {{forumTopicSubject}}
Står og mangler en blu ray afspiller, men kan ikke finde ud af hvad jeg skal vælge håber i kan hjælpe. hvilken ville i vælge??? kender i nogle gode mærker og modeller.
apr 2007
Følger: 1 AV-enheder: 3 Emner: 50 Svar: 335
mar 2007
Følger: 1 Emner: 34 Svar: 117
mar 2007
nov 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
mar 2007
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 10 AV-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 499
mar 2007
mar 2007
det er denne her.
okt 2005
Følger: 16 Følgere: 15 AV-enheder: 4 Emner: 86 Svar: 1.003
men prøv at snakke med andy her. han har den
http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4970
mar 2007
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 AV-enheder: 3 Emner: 70 Svar: 405
http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36166
@PR!
Mht. lyden - mener du bare musik (altså cd)? Fordi du har tydeligvis ikke hørt PS3'eren fyre et TrueHD eller uncompressed 5.1 af med en BD-film på et optimeret anlæg.
Som sagt så har opsætningen af PS3'en kombineret med fintuning af anlægget en masse at sige - den ER temmelig avanceret sådan PS'er og kræver man bruger noget tid på det. Men det er det værd.
Prismæssigt koster de fleste BD-afspillere stadig ca. det samme som en PS3 så vil personligt mene det er den bedste mulighed.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 9 AV-enheder: 2 Emner: 11 Svar: 131
jeg har svaret dig mht. Samsung'en pr. PM. Der skulle jo komme en ny Samsung BD-P1500 måske allerede i april. Den bliver en Profil 1.1 afspiller.
Jeg vil også tilslutte mig PS3'eren som Blu-ray afspiller. Det eneste den mangler er dekodning af DTS-HD Master, da den ikke kan streame lyden.
okt 2005
okt 2005
On November 1, 2007, the Grace Period Profile was superseded by Bonus View as the minimum profile for new players released to the market.[52] With the exception of the PlayStation 3, Profile 1.0 players cannot be upgraded to be Bonus View compliant.[53] On December 17, 2007, the PlayStation 3 became Bonus View 1.1 compliant through PlayStation 3 System Software version 2.10.[54]
When software authored with interactive features dependent on Bonus View hardware capabilities are played on profile 1.0 players, some features may not be available or may offer limited capability. Profile 1.0 players will still be able to play the main feature of the disc, however.[55]
The first BD Live titles (War and Saw IV) were released by Lionsgate in January 2008, despite the fact that no players existed to play the web-enhanced content.[56] The PlayStation 3 will become Blu-ray Profile 2.0 compliant as early as March, taking full advantage of the system's Ethernet and WiFi connectivity and hard drive storage space.[57]
Over time, many titles are likely to be re-released with advanced profile 1.1/2.0 features and updates such as PiP, H.264/MPEG-4 AVC or VC-1 efficient codecs over MPEG-2, HD bonus content (1080i/p) as opposed to SD (480i/p), advanced gaming options, cleaner HD transfers, web-enhanced content and advanced menu systems. The first title to be re-released will be the 20th Century Fox film Alien vs. Predator due for release alongside sequel Alien vs. Predator: Requiem.[58]
kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc#Player_profiles
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Det kommer vist helt an på, hvordan man bruger den, for hvis man bruger den digitale udgang, så er det jo stort set op til ens receiver osv. hvordan det skal lyde...
Men PS3'en er i mine øjne den bedste investering du kan gøre når det kommer til blu-ray. Sammenlignet med de deciderede blu-ray maskiner jeg har set (inkl. Sonys topmodeller) Så er PS3 faktisk bedre på billede siden... Og som det også skrives længere oppe, så er PS3 jo konstrueret op omkring hardware platform i lighed med et pc system, og så kommer det ellers helt an på hvilket software man fodre den med. Og netop det af den har netværks stik osv. gør den jo potentiel kompatibel med bd-live, selvom understøttelsen ikke er der endnu...
Med hensyn til HD lyd formaterne, så er det self. en svaghed, og et eller andet sted så kunne jeg ikke forestille mig at Sony vil lave en firmware der kan understøtte det (også selvom hardwaren skulle kunne håndtere det?) For det er jo praktisk talt det sidste salgs grundlag for at købe en af deres "rigtige" blu-ray maskiner
Men du skal heller ikke fortvivle helt, for du skal nok få en eller anden form for lyd ud af den, uanset hvad! Og den kan self. også sagtens klare alm. PCM som er 2 kanals lyd i samme kvalitet som HD formaterne.
aug 2005
Det er den største skrøne at der ikke er forskel på digitale udgange på dvdafspillere (samt cd) og at det stort set er op til ens receiver som du skriver.
For som du skriver det burde der jo ikke være forskel på lyden mellem diverse afspillere........ Nu har jeg så prøvet Denon 1930/ 2930, Primare DVD26/ 30, Arcam Diva 137 og PS3 samt en eller anden Philips og der er KÆMPE forskel i den digitale udgang og PS3 er den som er klart ringest. PT. har jeg Denon 1930 som jeg altid har syntes var ringe på lydsiden, men ikke iforhold til PS3.
Dog som jeg skriver er PS3 glimmerende på bilede siden.
jun 2006
Ja, men du har fuldstændig ret. Men der var også en grund til at jeg skriver "stort set"
Men PS3 er nu ikke specielt ringe på det område, eller min er ihvertfald ikke...?
Jeg har til tider da brugt min som cd afspiller, og brugt dens upsamplings funktion med glimrene resultat.
nov 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
mar 2007
okt 2005
aug 2005
(link fjernet)
PS3 får rigtige gode anmeldelser på Blu-ray billede siden,lidt hug på Dvd siden og nok noget som ligner tæsk på lydsiden.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 9 AV-enheder: 2 Emner: 11 Svar: 131
De bruger blandt andet samme laser optik.
jun 2006
Det kunne jo være lidt spændende at høre under hvilke forhold de forskellige ting er testet, for det er slet ikke min erfaring med PS3. Jeg kan forstå det, hvis de har benyttet DAC delen i selve afspilleren. Men hvis man vel og mærke benytter både HDMI og s/pdif, for så er det reelt set ikke i selve PS3, fortolkningen af hverken billede eller lyd bliver foretaget. Heller ikke selvom der kan være nogle clock og jitter problematikker omkring de digitale kilder også. Men hvis der kommer et signal igennem, så vil jeg mene at 90% af kvalitets indtrykket stadig er afhængigt af signakbehandling og DAC i modtager enden, både for billede og lyd.
Har for sjov skyld lige prøvet at tage et foto af et dvd billede på ps3, og jeg vil mene at det bestemt er set værre! Læg mærke til farve overgangene der er helt trinløse, og der mangler umiddelbart heller ikke noget detalje i hans hud, man kan sagtens se alle pigment fejl osv. Håret er også relativt pænt opløst, det er trods alt SD (og foto gør det jo heller ikke ligefrem bedre)
jun 2006
sep 2006
Jeg har også en Denon 1930 og er slet ikke enig med dig i at PS'eren er mærkbart dårligere på lydsiden. Enten har du en forkert opsætning af dit anlæg, eller også har vi bare vidt forskellig mening om hvad god lyd er. Så er det selvfølgelig fair nok.
aug 2005
Min opsætning af PS3 er skam god nok der hjemme og det har den også været når den har været koblet på Lexicon opsætning, som nok er noget af det mest seriøse hjemme bio forstærkere som kan får.
Det er sjovt at i ikke mener/ høre at der er forskel i lyden, når alle anmeldelser osv siger det samme (læs linket i tidligere post).
Jeg kender ikke en i min hifi omgangs kreds som ikke siger det samme om PS3. Men øre er forskellige og det er anlæg også ?
sep 2006
PR!
Ja jeg kan godt se at når ALLE anmeldelser giver den bundkarakterer i lyd så er det jo svært at argumentere imod. Eller... nånej den får jo ikke bundkarakterer på lyd - den får en middel karakter primært pga. sin cd-lyd. Men jeg forstår - overdrivelse fremmer forståelsen
Vil nok mene at PS3'en ikke er bygget til at afspille cd'ere - et medie som iøvrigt ikke har meget levetid endnu pga den begrænsede lagringskapacitet og high-def lydmuligheder. Det er bare en funktion den tilbyder i sit brede selektion af funktioner.
Iøvrigt vinder PS3'en klar som bedste køb i den test du henviser til
Men selvfølgelig - hvis man er musik entusiast som jeg synes jeg kan lugte du er - så skal man jo under ingen omstændigheder købe et "alt-i-en"-produkt. Så skal man jo holde sig enkeltenheder som er bygget til netop hver sin niche. Ingen modstand fra mig der!
Men faktum er at som Blu-Ray afspiller er PS3'eren en af de bedste på markedet - ikke mindst pga. sin fremtidssikring ifb. med opgraderingsmulighederne.
aug 2005
PS3 er helt sikkert det bedste som fås pt., når der bliver snakket pris/ kvalitet. Som jeg skrev i mit første indlæg så gør den det rigtitg godt billede mæsigt, det eneste jeg har at plante af negative ting på PS3 er lyden. Der er SÅ langt til andre afspillere, både BR og DVD. Men vist ens referanceer er billede så, jo så er PS3 rigitig god. Samt det er nok den hurtigste afspiller på markede lige nu,med hensyn til opstart osv.
Prøv næste gang i er i klubben og få dem til at vise en musik dvd på samme anlæg (i den "pæne" ende) men med 2 forskellige dvd afspillere (gerne forskellige mærker), begget tilsluttet via coax lyd. Så vil i med garenti opleve en stor forskel i lyden
Blu ray afspiller...