{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 50

Surround hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at investere i et Surround sæt men min stue er sådan at sofaen står op af en væg hvor der ikk er plads ved siderne til et par stander højtalere og jeg biver derfor nødt til at montere dem i loftet

Nu er spørgsmål så om det er spild af penge for man kommer faktisk til at sidde lige under højtalerene altså de bagerste højtalere...

Skal jeg købe eller lade være....???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surround hjælp
  • #1   17. maj 2008 det vil der sikkert være delte meninger om herinde.Jeg vil sige at det er fint,for jeg har læst mig frem til at det rent faktisk giver den bedste surround lyd at lyden er difus,det vil sige at evt hænge dem i loftet er bedre end at de står og peger direkte i hovedet... jeg mener det optimale er 2 meters højde hvis de skal monteres på væggen.
    jeg har selv tænkt mig at lofthænge mine baghøjtalere pegende nedad mod lyttepositionen,og jeg har set andre gøre det.

Så det kan du roligt gøre!

• #2   17. maj 2008 du kan godt gøre det på den måde men har du ikke muligheden for at montere dem på bagvæggen bag sofaen?

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 50
    #3   17. maj 2008 Sofaen står desværre op mod vægen og på den ene side af sofaen er der et vindue og på den anden en dør..

Hvis det skulle være skal højtalerne monteres i loftet men jeg ved endnu ikke om de kan vendes sådan at de pejer ned af eller om jeg bare skal lade dem spille ud i rummet..!!

• #4   18. maj 2008 Hæng du dem bare op i loftet, men lad den pege ned mod din sideplads i sofaen.

• #5   18. maj 2008 At hænge dem så de spiller ned mod dig lyder umiddelbart også som en bedre løsning, end at lade dem spille ud i rummet... Hvis de bare spiller "forbi" det sted hvor du sidder, mister du ufattelig meget af surroundeffekterne er risikere at få mange "huller" i lydbilledet... Og DET bliver du altså MEGET træt af hurtigt smiley

Jonas Bork

Kommentér på:
Surround hjælp

Annonce