{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

nick m
nick m
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

7,1 {{forumTopicSubject}}

hej jeg står og skal lave en lille hjemmebiograf for en af mine venners far og vi er så blevet enige om og at det skal være 7,1 men jeg er lidt kommet itvivl om hvor man får fat i sådanne et anlæg. håber i kan hjælpe mig... det skal være i klasse med b&o , b w og bose ovs mange tak på forhåmd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  7,1
  • #1   29. jun 2009 Prisklasse?
    Rumstørrelse?

• nick m
    nick m Tilmeldt:
    nov 2007

#2   29. jun 2009 rummet er 8x4 meter og projekteren skal lyse op på ende vægen als den der er 4 meter... og pris klassen har jeg ikke rigtig nogen ide om men jeg har lige bygget en stor kasse vi har støbt ned i gulvet hvor sub og forstærker skal stå i så man bare holder knappen inden så køre forstærker og sub op af gulvet og trykker man igen køre den ned igen og på toppen af kasser har jeg lavet samme gulv som resten af gulvet så når den er sænket ned kan man ikke se forstærker og sub pg alle kabler er fræst ind i vægene så det skal være et klasse anlæg.. som han siger må det jo koste det som det koster

• #3   29. jun 2009 Hvis ikke der er nogen prisklasse er buddene uendelig store.
    Nu kan jeg ikke ligefrem foreslå noget specifikt - andet end at du skal ud og høre en helve*** masse højttalere og beslutte dig, før du smider noget jeg kan fornemme min. omkring 50.000 efter højttalerne.

• nick m
    nick m Tilmeldt:
    nov 2007

#4   29. jun 2009 ok så det er bare og tage rundt og høre hvad man bedst sys om... jeg takker mange gange

• #5   29. jun 2009 Ja - Finde ud af hvilke højttalere der falder i din smag af "God lyd".
    Og samtidig ryger designet vist mere eller mindre ind over, når prisklasserne stiger derop af.

• #6   29. jun 2009 de her laves i Middelfart, og giver en lækker lyd fra sig.
    http://www.peak-consult.dk/
    her er en af forhandlerene i dk. absolute et lyt værd hvis man ik lige har fastlagt et billigt budget.
    (link fjernet)

• #7   29. jun 2009 jeg ved ihvertfald at harman kardon laver op til flere 7,1 reciverer.

Tag dig af ikke watt af opgivelserne på dem.
    de slår det meste andet ude på markede med en god råstyrke

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #8   29. jun 2009 Jeg ved ihvertfald at hvis vi snakker de prisklasser der bliver lagt op til her i trådem, så var H/K nok blandt det sidste jeg ville kigge på....

Er det ik lidt som at gi en millionær en rusten fiat 127 ?

• #9   29. jun 2009 morten T

nej det er ik som at gi en mill for en fiat,
    men nok nærmere at købe en ferrari og så køre billige på T-hansen dæk & fælg.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#10   29. jun 2009 Ja okay Dennis... Det beskriver det egentligt også glimrende smiley

Pointen værende, at jeg havde stilet ret meget højere ved de givne budgetrammer smiley

• #11   29. jun 2009 hehe nemlig.

men Nick M
    kan du ik oprette et fotoalbum så folket kan få en lille forsmag på hvad du går og pusler med,
    for det lyder umiddelbart som nogle lidt fede løsninger.

VH DenniS

• #12   29. jun 2009 ja okay nu stod der jo ingen pris.
    så ville bare starte et sted.

Selvfølgelig kan man få meget dyrere /forstærkere/reciver.
    Men tog man fx den største H/k så var det stadig ikke det dårligste udgangspunkt.

ALLE har en max beløbsgrænse.
    det har nick M også.
    Har har bare ikke nævnt den.

• #13   29. jun 2009 jacob L

"Desværre" har alle ikke en maksimal beløbsgrænse - nogle kan bare ikke få underskud på kontoen (:

• nick m
    nick m Tilmeldt:
    nov 2007

#14   29. jun 2009 hehe jo jeg kan godt lige få taget nogle billeder af mine projekter men det er langt fra færdig... jeg er lige blevet færdig med et projet jeg lavede for min søster. min søster og hendes kæreste havede indbrud og fk stjålet en masse blandt andet en sprit ny 50"fladskærm så de spurgt mig om jeg ikke kunne finde på noget. så det er endt med at når man tænder for tvet på fjernbetjæningen rykker to loftbræder sig op og ti siden og fladskærmen kommer så ned oppe fra loftet. det er blevet total fedt og når man så slukker køre det jo selv følgelig op på plads igen og det larmer ikke:-) og så kan tyvende ikke finde tvet hehe:-)det tog mig 4 månder bag tegnebordet og så 1måned på værkstedet og så var det kørende:-)

• #15   29. jun 2009 Hej Nick...

Lyder som en lækker løsning! Kig evt. forbi mit slutresultat og også gerne projektet under udvikling på mit fotoalbum:
    http://www.hifigalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=227

Ang. 7.1 forstærkere, levere Pioneer også en god portion or pengene!!! Men det er absolut en smagssag! Slå evt. et smut forbi biojensen.dk som også har en fin side med lidt hjælp og idéer.

Når du er færdig med projektet har Axelmusic.com en fin lille mappe, hvori der kun er Blu-Ray´s med 7.1 lyd smiley
    (link fjernet) Surround Sound Blu-Rays

• nick m
    nick m Tilmeldt:
    nov 2007

#16   29. jun 2009 hvad vil i sige til dette vil det være godt.
    1 stk nad t737 receiver 3999kr
    1 stk samsung bd-p1600 blu-ray 2190kr
    6 stk B&W cwm6260 indbygningshøjteler 1499kr
    1 stk B&W htm62 center højtaler 2999kr
    1 stk B&W asw608 sobwoofer 3399kr
    1 stk infocus x10 video projektor 10990kr
    I alt 32571kr

det hele er fundet ved hifi-klubben.
    vil det kunne spille sammen tror i?
    det er som sagt stadig til mit rum på 8x4meter

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 265
    #17   29. jun 2009 Ja det vil køre fint sammen, men nu sad jeg lige og skrev ned hvad jeg lige har købt, men det ligger ikke i den prisklasse du har valgt der.

Men regnede med du havde flere penge at rode med når du ikke ville skrive max beløb.

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

#18   30. jun 2009 2 stk. - B&W DM683 (Front) 4.500 kr.
    4 stk. - B&W DM685 (Bag) - 2.000 kr.
    1 stk. - B&W HTM61 (Center) - 4.500 kr.
    1 stk. - B&W ASW610XP (Sub) - 6.700 kr.
    1 stk. - DENON AVR-3808A (Reciever) - 10.000 kr.
    1 stk. - DENON DVD-2500BT (DVD/BD) - 6.000 kr.
    1 stk. - INFOCUS X10 (Projekter) - 11.000 kr.

Ialt. - 55.200 kr.

Det er stort set hvad jeg har i stuen, undtagen projektoren og de to sidste baghøjtalere. Det er sgu noget der dur og kan klart anbefales.

• #19   30. jun 2009 altså der bliver foreslået Denon og NAD, og så mener i ikke at H/K er i en klasse der kan nævnes her???

bl.a. kan jeg da nævne H/K AVR 760 og AVR 660, som absolut burde kunne gøre de fleste tilfredse... de kommer i handlen nu her om ikke så længe....

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

#20   30. jun 2009 Nick V >> Til de priser de nye H/K modeller koster så er det helt sikkert at jeg havde taget en Denon AVR-4310 i stedet for.

• #21   30. jun 2009 til gengæld får du så meget mere i H/K's modeller. i mit hoved er de pengene værd...

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2007

#22   30. jun 2009 Hvad er det man får mere?

• #23   30. jun 2009 7.2 system, 2 x 32 bit DSP processore, Faroudja DCDi er nogle af de få ting jeg lige kan huske, det er lang tid siden jeg har været inde at læse om dem...

nårh ja så er der så selvfølgelig også designet som ingen andre efter min mening laver federe, total clean front... LÆKKERT!!!...

• #24   30. jun 2009 prøv at søge på google omkring 760'eren og bare se den bagpå i forhold til 4310'eren, efter min mening oser H/K'en meget mere af kvalitet med forgyldte terminaler og stik over det hele, osv osv...

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#25   30. jun 2009 Nick V: Nu sablede vi H/K dengang prisklassen var uendelig, og før denon og nad overhovedet kom på banen smiley

Naturligvis kan de konkurrere med nævnte mærker, ingen tvivl der..

Mht Designet er det jo 100% en smagssag.. H/K er ikke af det grimmeste, men der er da godt nok lige et mærke eller 5 der har flottere design i min bog smiley

• #26   30. jun 2009 Morten T: kan absolut kun give dig ret i at design er en smagssag, selv er jeg helt vild med det, og mener ikke der er mange der laver det flottere, er vild med "clean stilen" de fleste andre mærker har et virvar af knapper på fronten, og det bryder jeg mig ikke så meget om... men som du selv siger så er det 110% en smagssag smiley

• #27   30. jun 2009 X x YacuzA x X

Du må da have trådt på et kraftigt søm!
    På ingen måde skal Cervin Vega sættet du linker til anbefales, hvis manden har tænkt sig at have noget ordentligt og fornuftig lyd i den kommende biograf.

• #28   30. jun 2009 Casper T: kan absolut kun give dig ret, det er absolut ingen ting man skal bruge penge på hvis man vil have vellyds-surround.

hmm men alt efter størrelsen på pengepungen kan der evt også nævnes JBL Synthesis serierne... de koster som en i helv... men skulle efter sigende også være pengene værd...

• #29   1. jul 2009 morten T: kan du linke de modeller du tænker på vdr. design ?

Kommentér på:
7,1

Annonce