{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.638 visninger | Oprettet:

JBL MK 1000 diskanter.. {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

Tænkte der mpske var nogen der vidst noget om hvilke diskanter der meget ligner dem der sidder i et par JBL MK 1000 gulvhøjtalere? Mine er nmelig gået i stykker så skal have fundet nogle nye smiley Håber der er noget der kender nogen cirka tilsvarende smiley

Skal lige siges jeg har kigget på disse men ved ikk hvor gode de er:

(link fjernet)

Hilsen Sebastian..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JBL MK 1000 diskanter..
  • #1   7. feb 2010 Nej gir Jeppe S ret.

Hvis du skal udskifte dine diskanter med uoriginale skal delefilteret omkonstrureres da det ellers ikke vil lyde optimalt.

Nu ved jeg ikke om man kan få nye originale diskanter til denne højttaler

• #2   8. feb 2010 Nej det er det der er problemet. det kan man nemlig ikk smiley men hvordan skal man redesigne delefilteret? er det noget der er svært? smiley

• #3   8. feb 2010 Jeg ville kigge her http://www.cadaudio.dk/audaxenheder.htm
    Selvføllgelig kan du sætte anden diskant i uden at ændrer i dit filter. men det er optimalt.

• #4   8. feb 2010 Allan J: Har du nogle erfaringer med nogle derindefra? til rimelig priser smiley

• #5   8. feb 2010 Ja det har jeg. jeg har skiftet mine diskanter til en stører og bedre model.Det er super at handle med dem og varen er næsten sendt, inden at i er færdige med at snakke.
    Hvis jeg skal prøve at råde dig, bliver du lige nødt til at skrive hvad din diskant hedder..

• #6   8. feb 2010 Allan J: Hvis du prøver at kigge under min profil under fortoalbum kan du prøve at se om det hjælper :d Lige hvad jeg kunne finde i hvert fald...:)

• #7   8. feb 2010 kan ikke se hvad det er den hedder...twd et eller andet

• #8   8. feb 2010 Okay. Så du har ikk sådan en decideret bud på hvad jeg skal kigge efter til den? smiley

• #9   8. feb 2010 Jamen kig nu lige for oven i hojre side på det i dit fotoalbum... der hvor der står tweeter, hvad hedder den????

• #10   8. feb 2010 Der står TW010MR BLK.. Men syntes jeg har kigget på hjemmesiden, men har ikk kunne finde nogle med præcis det samme navn....?

• #11   9. feb 2010 Kan ikke finde en skid over disse diskanter. har dog fundet konstruktioner i både 4 og 8 ohm, så kan du ikke tage den ud, og se om der står nået bag på den overhovedet.
    Hvad med lyden?? det er jo en titaniums diskant og de har det med at blive lidt "skarpe" i lyden. skal det fortsat være det, eller kan andet bruges??

• #12   9. feb 2010 okay.. Jeg har taget diskanten ud og der står intet brugbart på bagsiiden af den. Ja okay, men jeg tror jeg har fundet en derinde, men hver gang jeg ringer bliver telefonen ikk taget så ved ikk lige?

Problemet er også bar at je gikk har nået at høre hvordan de spiller inden de var gået i stykker, men prøv at se disse... tror de er gode nok smiley

http://www.cadaudio.dk/tw010i1.pdf

Men hvad skal man ned i hvis de ikk skal være helt skinger? smiley

• #13   9. feb 2010 Okay. smiley

• #14   9. feb 2010 Jeppe s< vi snakker her en billig højtaler med et alm 12db/okt parelelt filter UDEN nogen form for korigeringer!!!!!
    En næsten identisk diskant og et fabrikat som er opkøbt af JBL fordi at det har stortset samme lyd og som selv bruger Audax i egne jbl konstruktioner....
    Hvad er det som ikke dur??????Klart er der nogle parametre der skal passe , men i forhold til en højtaler uden, tror jeg nu nok at det går.

• #15   10. feb 2010 Allan J: tænkte på omm du har en måde man kan komme i kontakt med dem over telefonen for har ringet i to dage nu og de tager den bar ikk? er de gået nedom og hjem eller fungere de stadigvæk som et firma.?

Men ja hvis det er samme diskant er det bar den der skal i igen, for så skulle det gerne passe smiley

• #16   10. feb 2010 Jamen ved ikke om det er helt samme og ser ud til at plastic fronten ikke er helt ens. men det er vigtigt om dine er 4ohm ( skrives som en hestesko ) eller 8ohm.
    Har ikke hørt at de er lukket, så det tvivler jeg på, du må bare forsøge igen:-)

• #17   10. feb 2010 Ja det rgitgt nok, men hvis jeg finder nogle der kan srues ud kan jeg vel bar skrue dem i den originale holder der sidder i mine højtaler smiley Jeg mener stærkt at det er 8 Ohm, det såtr der bagpå i hvert fald, men ved ikk om det er forhel højtaleren eller kun for nogle af enhederne? smiley men ja jeg må prøve at undersøge det smiley

• #18   10. feb 2010 Står der 8ohm, er det det du skal bruge og så er det en ok enhed du har fundet til prisen.

• #19   28. feb 2010 OKay.. Mange tak for hjælpen smiley

• #20   1. mar 2010 Nej du..Så let går det ikke smiley vi skal da lige vide hvad du endte op med!!

• #21   1. mar 2010 Jeg stjal et par Pioneer diskanter fra nogle gamle højtalere og smed i smiley Tog den nemme løsning smiley

Kommentér på:
JBL MK 1000 diskanter..

Annonce