{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

Placering af sub :) {{forumTopicSubject}}

har fået den her dejlige ASW600 ind i huset, og vil nu gerne have den placeret.

Lige umiddelbart ville jeg godt have den over i et hjørne at stå, bag ved sofaen.
-Har sådan en rund høj sofa, så der er ca 50x50cm fri plads i hjørnet.

Men vil det give for meget, når den står så tæt op af sofaen, eller hva vil i mene ?

Det vil jo være perfekt at få den gemt af vejen på den måde, både når man får gæster og små børn på besøg, så kan de jo ikke pille ved den.
Må ærligt indrømme, at jeg er MEGET følsom overfor mine ting, så beskidte barnefingre skal bare ikke røre ved mit hifi... ALDRIG.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Placering af sub :)
  • #1   13. sep 2010 det er et spørgsmål om opdragelse

• #2   13. sep 2010 Opdragelse... det ved de fleste i min familie ikke hva er !
    Også bare den tanke med, at de kan kaste med ting, lege på gulvet og så uheldigt ramme... uha... så sover jeg ikke i flere måneder efter ;o)

Argj... hva er tommelfingerreglen omkring placering af sub ?

• #3   13. sep 2010 at den lyder af helvede til der hvor du GERNE vil have den skal stå

hvad med bare at placere den ved dine fronter, det er sgu bedst

• #4   13. sep 2010 Så skal jeg hænge den op på væggen smiley smiley
    Hmm.. må se hvor jeg kan få den hen....

• #5   13. sep 2010 ah kan sgu godt lige der ikke er den vilde plads

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #6   13. sep 2010 Kommer an på rummet....

Sæt den i sweetspot og gå en tur.. Der hvor du hører den bedst, placerer du den...

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #7   13. sep 2010 Og børn kommer oftest ifølge med forældre, der dækker hvad de nu end smadrer...

• #8   13. sep 2010 er der ik front på ? (:

min nevø der lige er blevet 2 år lærte at højtaler er forbudt og pille i inden han begyndte og kravle smiley

og han gør det sku heller ik smiley

• #9   13. sep 2010 Altså nu snakker vi jo ikke bare om at pille ved højtaleren.
    Vi snakker om, at babylegetøj, eller andet legetøj tilfældigt rammer højtaleren. Eller de tilfældigt kommer til at lege på gulvet og rammer.

Altså i min verden, så er det eneste der må røre mine højtalere, STØV OG MIG SELV.

Ved godt det er lidt overdrevet, men er der ting som jeg er glade for, så bliver det altså passet på og vogtet over, som galdt det liv eller død !
    Min søster har stadig et lidt skævt øje til mig, da jeg skældte en 4årig unge ud, fordi at han satte sig på min gamle subwoofer.
    Han tissede i bukserne af skræk, men man kunne jo så håbe at han havde lært det, men ca et år efter, gjorde han det samme :S

• #10   13. sep 2010 min nevø holder finger og lege tøj fra højtaler og både mig og min stor bror elsker vores anlæg næsten lige så meget som familie osv smiley vi ka satme blive sure vis der sker noget smiley

feks brandte min forstærker a her den anden dag og jeg blev simpelt hen så sur at jeg trak stikket ud og gik min vej (:

men du ka jo stille den som du vil ha den også vende den om når der komme små børn ? vis jeg havde en pæn sub ville jeg a den til og stå ca 10 cm ved siden a tv bordet (:

• #11   13. sep 2010 Hmm... må lige se hvordan jeg gør imorgen... håber mit nye kabel kommer der, og så skal der testet positioner.

Bliver dejligt.. og ellers må jeg sætte børnegitter op rundt om den, når der kommer gæster smiley
    Dem man sætter om brændeovne smiley

• #12   13. sep 2010 hehe ja smiley men held og lykke smiley

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #13   14. sep 2010 midlertidigt pigtrådshegn var en mulighed smiley

• #14   14. sep 2010 Jakob S N - os fed pynt ? smiley

• #15   14. sep 2010 Det lyder altså ikke helt dumt, med subben placeret det hvor den står nu.

Den står i hjørnet ved sofaen, som planlagt, og den supplere de små 600s3 rigtig godt fra den placering.

• #16   29. sep 2010 Du skal tage din sub og sætte den i sofaen der hvor du plejer og sidde når du høre musik elles ser film. så smider du noget på med lidt bas og sørger for det kun er din sub der spiller. Gå så rundt i rummet og find det sted med mest bas, da det er der du får optimal udnyttelse af bas og stil den efter behov bagefter...

• #17   29. sep 2010 når man spiller med en sub skal man jo ikke kunne høre den kun af der mangler noget når man slukker for den eller tager den fra, men kan ikke forklare hvad så står din sub rigtig... og en bas er ikke retnings bestemt så stilles den rigtig med indstillingerne skal man ikke kunne høre hvor den står i rummet... med mindre det er en billig sub...

• #18   29. sep 2010 Har fundet stedet til den smiley
    Den supplere mine små reolhøjtalere rigtig godt, og når man sidder i sofaen, er man overbevist om, at det KUN er reolhøjtalerne som spiller.

Selvom placeringen var lidt bestemt på forhånd, så virker det helt ideelt.
    I et hjørne bag ved sofaen, hvor der er ca 30cm luft hele vejen rundt om wooferen.

Og nej.. det er ikke bare en billig en....

• #19   30. sep 2010 det var heller ikke for og sige det var det... det var bare for og fortælle det hvis det var... men så har du jo styr på den nu det er også det vigtigste man selv er tilfreds...

Kommentér på:
Placering af sub :)

Annonce