{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.975 visninger | Oprettet:

Morten C
Morten C
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Hjælp til nye højtaler {{forumTopicSubject}}

hej

jeg har være ude og kikke og høj på lidt højtaler og kan ikke finde ud af hvad det skal være. Har hørte B&W DM685 og DALI Lektor 3 of DALI Ikon 1 Mk 2 og Ikon 2 Mk 2 og kan ikke finde ud af hvad det skal være...

er der nogen her inden der har nogle ider til hvad der eller er.. har ca 5000kr til højtaler.. '

Skal lige siges at jeg er lidt ny inden for der her HIFI !!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til nye højtaler
  • #1   3. feb 2011 Syntes du skal tage et lyt til dem her også:
    (link fjernet)

• #2   3. feb 2011 Af dem du har hørt, vil jeg tage DM685, har selv stået i samme situation som dig.
    Og lyttede til de samme som du har, og valget faldt på DM685, der mangler lige en sub. så er alt som det skal være.

Men kan sige så meget at det bud Thomas er kommet med er i hvert fald også værd at give et lyt.

• #3   4. feb 2011 Det gode ved Dali er at de ikke kræver så vanvittigt meget af en forstærker smiley
    Mk2'en har kun fået ros med fra sidelinjen smiley

Men om man er til B&W eller Dali er helt op til dig selv at finde ud af..

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    maj 2010

#6   4. feb 2011 tak for hjælpen vil tag ind og kikke og høj de rega i morgen

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    maj 2010

#7   6. feb 2011 Så har jeg være inden høre de Rega. og det var ikke lige mig .. Så jeg har købt mig et Dali Ikon 2 MK 2 som jeg for på tirsdag..

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    maj 2010

#8   7. feb 2011 ja det var jeg men jeg sys at de Dalier var dem der havde den beste lyd ..
    jeg får dem i morgen ..

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    maj 2010

#9   7. feb 2011 det kan så godt skrive under på .. smiley

• #10   7. feb 2011 Ja mk2 serien er klart pengene værd smiley
    Men der findes self. meget andet i den prisklasse som er mindst lige så godt, men man går i hvertfald ikke galt med mk2 serien synes jeg..

• #11   7. feb 2011 Hvordan lyder MK2 mere behagelig end MK1? Er det ikke nøjagtig de samme diskanter de har?

• #12   7. feb 2011 Diskanterne er de samme men alle basser og mellemtoner/basser har fået en kraftig overhaling og så har udseendet fået et hiv op smiley

Ikon mk1 blev kritiseret for at være for skarp og mangle for lidt bund, men mk2 mangler absolut ingen bund smiley
    Og pga. det er diskanten ikke så dominerende mere ...

• #13   7. feb 2011 Ok, hvis Mk1 mangler bund er det nok dumt hvis jeg begynder og "opgradere" min Lektor bio med billige/brugte Mk1 stumber. Lektor mangler jo heller ikke ligefrem bund, så Mk1´ere vil nok lyde lidt tyndt i forhold.

Var bare inde og høre Ikon 5 Mk2 her forleden, og blev ret vild med dem. Men skal det være må jeg hellere holde mig til Mk2 så.

• #14   8. feb 2011 Ja lektor har en fin bass ift. ikon mk1.
    Skfitede du dem ud med ikon mk1 vil jeg vove at påstå at du vil få en mere tam bass og en meget mere skinger diskant..
    Synes du skal holde dig til ikon 6 mk2, synes 5'erne er for små smiley

• #15   8. feb 2011 Ok. Men det bliver ikke før engang når der er nogle flere på brugtmarkedet. Nyprisen er lige lovlig pebret til mig smiley Men havde tænkt bare og bruge 5´erne som sidehøjttalere, det ville de sagtens kunne klare. Mine Lektor 3´ere gør det da ihvertfald ganske udmærket der nu. Men som fronter vil jeg minimum op i noget Ikon 7.

• #16   8. feb 2011 Hmm ja, vent nogle år eller hvor længe det nu tager før folk vil skifte det ud med noget større eller mindre efter behovet..
    Jeg vil selv gerne have:
    ikon 7
    ikon vokal
    ikon on-wall
    ikon sub
    alt sammen i mk2.
    Men det koster jo omkring 28k for det hele så der går nok liige et år eller to for mit vedkommende smiley

Kommentér på:
Hjælp til nye højtaler

Annonce