{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvbyg Sub
  • #1   21. jun 2006 Lige en lille tilføjelse til debatten. Lad være med at bruge monster enheder på 15". De er alt for langsomme, og du vil blive træt af lyden inden længe. Det absolutte maksimale er efter min mening 12", hvis det vel og mærke skal spille godt. Ønsker du derimod bulder og ødelagte glas, skal du bare finde en stoooooor enhed. Pøj pøj med projektet.

• #2   21. jun 2006 Jeg har en 12" .. syntes den er ret langsom i forhold til mine stativ højtalere med 6½ bas/mellem tone! selv om min 12" er hængt op i meget blødt gummi og er lavet af en række lag af papir, er den stadig for langsom! Så jeg vil MAX sige 12" !!! ikke højere! 10 og 8 må være et godt valg! smiley

Bil højtalere plejer også at være meget tunge. Det er min fornemelse. Held og lykke med projektet her fra! smiley

• #3   21. jun 2006 Jeg siger mange tak til jer allesammen! jeg har også overvejet at bruge en Peerless sls 12" og så en hypex sub amp på 120 Watt! Er det okai eller hvordan?

• #4   21. jun 2006 den sub jeg har lavet, er med en 8" enhed... den spiller kanont...
    den har også samme størrelse som mine front(ikke mine eltax).
    jeg valgte den "lille" enhed, af to grunde... 1 mit værelse er ikke specielt stort, og derfor synes jeg at en "lille" enhed ville passe bedere end en 12"-15"...
    den anden var at jeg hellere ville have en enhed der ver noget hurtiger og mere dyb, istedet for stor langsom og buldrende...

• #6   21. jun 2006 Svedigt nok! Må prøve mig frem:) Med hensyn til kabinet ? Hva laver man sådan en af? Krydsfiner evt? Hva isolerer man kabinettet med? Og til sidst kunne i ikk skrive en list over alt hva jeg ska bruge altså ledninger foring finer osv?

• #7   21. jun 2006 De har sls 12 " inde på den hjemmeside der (link fjernet) og en 200 Watt forstærker til subben! Hva ska det koste i fragt til Danmark? For sls`eren og sub forst løber op i 1440 kr ca imod ca 2000 i dk med en 120 Watt forstærker! ?????

• #8   21. jun 2006 Jeg ka se at jeg ikk ska ha forstærkeren derovre fra for så bliver den for dyr når den ska være 230 Volt! Men kunne dog evt godt finde på at købe enheden..... Den sub forstærker der hypex 1.2 kunne den evt trække 2*10" Peerless istedet for den ene 12"?

• #9   21. jun 2006 NU kiggede jeg ordentligt og den forstærker (link fjernet) er rent faktisk ikk så dyr igen! Kunne den evt trække 2*10" peerless eller måske 2*12"?:D

• #10   21. jun 2006 ALDRIG BRUG ROCKWOOL SOM ISOLERING I EN HØJTALER! Der er glas-fiber i! Når du begynder at spille musik flyver det rundt i kabinettet og kan sætte sig mellem voice-coilen og magneten! Efter 2 år begynder den at sige mærkelige lyde! Jeg vil anbefale at bruge pyramide-skum!! rigtig god isolering i siderne, og så evt. noget vat som du kan ligge nedde i bunden, og lytte dig frem til hvornår det lyder best! smiley Poy Poy! med das Project! smiley

• #11   22. jun 2006 http://www.frequence.dk/

de har nu ellers også nogle hæftige amps da ?

den som hedder 4.0...der er oss massere af gode enheder samt bygge selv tips og sådan..

• #12   22. jun 2006 Ok SÅ tager jeg nok den amp fra USA og evt 2 * sls 10".. Hva ska det mon koste i forsendelse og er der nogen der ved hva dollaren står i:D?

• #13   22. jun 2006 Og hva me told? så blir det jo halvdyrt:/

Kommentér på:
Selvbyg Sub

Annonce