{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.822 visninger | Oprettet:

Vienna Haydn til Audiovector m3 signature {{forumTopicSubject}}

Overvejer kraftigt at skifte dem ud med et sæt gulvhøjtalere, da jeg har fået mere plads i en ny lejl.
JEg savner lidt dybde i mine nuværende Vienna Haydn, så har kig på audiovector M3/MI3 Singnature.
Hvad siger i til det? Vil jeg gå "ned" på lyd billedet? Måske jeg skulle skaffe en Dvi sub som alternativ?
JEg har ikke umiddelbart haft muligheden for at lytte på disse Audiovector. Kun Advantgarde versionen og der er der jo en KÆMPE forskel, men og kæmpe pris forskel.
Håber nogen måske har en ide om hvad jeg ellers skal se på.
Evt. en vurdering på min total fejlfrie højglas sorte Vienna med org. stander til som også står fejlfri

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vienna Haydn til Audiovector m3 signature
  • #1   23. dec 2011 Okay, så du mener det skal sælges og så investere i et sæt Ausiovector M3/Mi3 signature?

• #2   23. dec 2011 jeg synes i hvert fald du skal lytte dem INDEN du køber den, de er i min smag meget ligepå og in your face, jeg kan ikke holde ud at lytte til audiovector ret lang tid af gangen

hvad søger du af lyd, noget analytisk hvor du kan udpege enhver microdetjale eller søger du bare noget der er musikalsk?

• #3   23. dec 2011 Der bliver lyttet på ALT inden køb! Savner bare den dybde der mangler i mine nuværende Vienna.
    Jeg lytter rigtig meget til rock og hård rock
    Vil ikke sige jeg får alle detaljer med, men kan sagtens høre, når en højtalere spiller meget rent og detaljeret. F.eks. da jeg hørte deres advantgarde modeller. Jeg var fuldstændig målløs over den suveræne lyd der kommer ud af dem, men prisen er jo også derefter. Så har overvejet deres signature istedet fo.
    Så vil mene jeg søger noger musikalsk.

• #4   23. dec 2011 jeg synes audiovector er meget analytisk, faktisk så meget at der bliver glemt det vigtige, at spille musikken så man bliver grebet af den

men igen det er jo smag

hvad er budgettet?

• #5   23. dec 2011 Jamen bugettet ligger på ca. 6000 kr
    har lidt svært ved at vurdere mine nuværende Vienna. Ville satse på ca. 4500-5000 da de har originale stander med.

• #6   23. dec 2011 http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=206830

så mangler du dælme ikke bas i hvert fald

• #8   23. dec 2011 Det er kun vienna Haydn jeg har og jo den mangler dybde. Jeg har haft 1000 forskellige justeringer på dem.
    Jeg blev også gjort opmærksom på det inden køb

• #9   23. dec 2011 Jeg vil lige kigge nærmer på de forslag som er smidt

• #11   23. dec 2011 Hehe
    De spiller bestemt ikke i modfase og bund mangler de en del af i mine øre

• #12   23. dec 2011 Det ser godt nok interesant ud! Specielt det første link.
    Nu vil jeg have mine solgt først, så vil jeg se nærmere på det.

• #13   23. dec 2011 Min fætter har et sæt Dyrholm højtalere til salg, billigt! (4800kr har han sat dem ned til).... Og de er seriøst fede, og hvis jeg havde pengene, havde jeg sku selv købt dem, bare for at ha dem.

De spiller seriøst godt, og de erstattede hans Peak Consult til 60.000kr. Så det siger måske lidt om, hvilken liga de er i.

De spiller super kontant, og har en meget difineret slank dyb bas. Og dens scanspeak revalator diskant, kan bare spille sprød guitar. Og de kan virkelig lave et rum og 3D, hvor selv Peak Consulterne måtte se sig slået på sammenhængen i lydbilledet.

Hvis det kunne have interesse, kan jeg nok godt videreformidle hans tlf.nr. smiley

• #14   23. dec 2011 Lars C
    Vi er alle forskellige, vi skal sgu ikke begynde at ændre på din mening smiley

Lyder spændende med de Dyrholm. Hvorfor sælger han dem?
    Evt. Link

• #15   23. dec 2011 han har købt mit gamle sæt Skaaning, så han har to sæt pt.

Har lagt et billede af dem her: http://www.micma18.dk/temp/dueholmspeaker.jpg

Men du kan nok ikke finde noget på nettet om dem. For det er et rent præstige projekt, og han har vist kun lavet 2 sæt af dem. Hvoraf dette har været hans eget.

• #16   23. dec 2011 De ser fine ud!
    Gad godt give dem et lyt.
    Du siger der kun er lavet 2 sæt. Jeg er sgu lidt bange for det ikke er til at komme af med igen engang.

• #17   23. dec 2011 Så blev mine smidt til salg, så vil jeg vende tilbage når de er solgt

• #19   23. dec 2011 Mit rum er ca. på 20-24 kvm.
    Michael
    Hvilke modeller er på vej. Har du nogen links evt.?

• #20   25. dec 2011 Micma18

Ha fedt, dem hørte jeg dengang jeg var oppe og hente min forstærker hos ham smiley Meget flot håndværk, men de spiller ikke fantastisk... Det anlæg jeg har bikset sammen spiller meget bedre smiley

Der manglede detajler og mellemtone i hans højtalere. Stemmen stod tilgengæld klokke rent smiley

• #21   25. jun 2012 Jeg har lige investeret i et sæt AudioVector M3, og hvorfor skulle man blive træt af at høre rock på dem? Han jeg købte dem ved hørte selv metal, og solgte kun fordi han havde købt et nyere sæt AV...
    Efter min mening spiller de ikke for diskant, og diskanten overdøver ihvertfald ikke resten af lydbilledet, det er da een ting jeg ikke kan tåle i mine meget sarte øre smiley
    Men det er og også et spørgsmål om hvad forstærker de er sat til, jeg har mine til en Harman/Kardon AVR 156.
    Jeg var egentlig på udkig efter nogen B&W højttalere først, fordi de har en virklig dyb bund, og en god mellemtone, men efter at have hørt dette sæt AV M3, så var jeg ikke i tvivl om at B&W var for skarpe i diskanten, og AV M3 var det mere afrundet, og lækker blød. Det endte med at være det som gjorde udfaldet, og nu, 1 måned senere, bliver jeg kun gladere for det sæt AudioVector M3 smiley

• #22   25. jun 2012 Det lyder jo til du har ramt helt rigtig,

Så tillykke med dem
    Vh Tommy

• #23   25. jun 2012 Jo tak smiley Syntes det ville være sjovt hvis min mening kunne have indflydelse på en gammel tråd smiley Syntes ihverfald min vurdering skulle høres, hvis nogen andre rusker op i denne tråd. Jeg høre mange sige at disse M3 spiller for meget diskant, og til dels overdøver resten af lydbilledet, men det er jo også et spørgsmål om forstærker, det er der mange som glemmer, at der er lige så stor forskel på forstærkere og indstilling af disse, som der er forskel på højttalere smiley

Kommentér på:
Vienna Haydn til Audiovector m3 signature

Annonce