{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

Al1002 VS NAD 218THX Brokoblet. {{forumTopicSubject}}

Historien lyder således:

Min lillebror holdt fest igår (Fredag D. 20 Januar 2012). Vi får startet festen op og alt går godt. Jeg har fået stillet anlæg og computer og det hele op. Alt forløber sig fint.

Så vil en af festdeltagerne høre den der Moozer - Malmö Bitch (sådan en dance/techno ligende sang, i kender den nok godt fra radio eller diskoteket som i går på).

Jeg tænker at nu skal jeg lige se hvad Al1002 duer til når der er koblet 2 Stk. 218THX på som er brokoblet. Det hele kørte med biwirings kabler.

Da jeg så skruer op på kl. 11 og kan høre, okay det er rent og klart så jeg ser lige om den kan klare kl. 12, hvor der lige er en "timeout zone" i sangen.

Jeg kører Max. 10 sek. på klokken 12 og pludselig sker der noget, højtalerne spiller anderledes og indelukket.

Jeg tjekker så basserne. Der var intet, så tjekker jeg diskanterne, der var heller ingenting. Har den ene diskant ude, lytter og lugter osv. de fejler intet.

Så trykker jeg på mellemtone og høre en træls skrattelyd på den ene, og herefter gør jeg det samme ved den anden og tænker "what the fuck"!

2 Stk. 8" Mellemtoner i Al1002 der går for at være nogle af de hurtigste og kraftigste mellemtoner i verden, er stået af?!

Jeg fafter det ikke selv ? at de overhovedet kan springe. Der sidder så vidt jeg ved en 100 OZ magnet bagpå. Magneten er 20 oz kraftigere end den der sidder på DC15 og DC1515 Basenheder, som er på 80 oz.

TIL ALLE JER, JEG SKAL BRUGE 2 NYE ORIGINALE MELLEMTONER ELLER HVIS I KENDER EN SOM KAN SMIDE EN NY SPOLE I DEM JEG HAR, SÅ VILLE DET VÆRE ALLETIDERS, FOR HAR KUN HAFT DEM I 3-4 DAGE, OG NU ER DE ALLEREDE DEFEKTE!

HJÆLP!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Al1002 VS NAD 218THX Brokoblet.
  • #1   21. jan 2012 hvad kan du forvente?

du kan jo ikke høre om de lyder overlast!!!!!

og til en fest, der kan du sku slet ikke

• #2   21. jan 2012 Jeg kan altså godt høre om de lyder overlastet eller ej. Lyden er ren nok når man kører med de kabler, og de forstærkere jeg kører med. Og var ikke fuld eller noget. Men undrer mig over at de kan stå af når de er så kraftige.. magneterne bag på er enorme..

Normalvis er det jo diskanterne der ryger først..

• #3   21. jan 2012 jeg har altså også set før CV enheder brændt til ukendelighed

for lidt slår noget ihjel, for meget slår noget andet ihjel

men idioti slår ALT ihjel

så du har 1000% sikkert presset dem over evne

• #4   21. jan 2012 (link fjernet)

dette er et sole eksempel på at man har en spole med et effektproblem. tråden er simpelthen for lille i tråddiameter til at håndtere den effekt der bliver afsat i spolens egen modstand

• #5   21. jan 2012 Jeg lavede et filter om for en gut herinde til en DALI 7A

der var en spole som havde varmet varmlim op så det var smeltet helt fra hinanden

så jeg pillede spolen ud og målte den i spoleværdi, samt hvad indre modstand spolen var

spolen var på 0,300mH og havde en RI på 0,24 ohm. med en tråd diameter på 0,4mm

så købte jeg en spole 0,7mm i tråden på 0,330mH og viklede af så den var på 0,300mH og målte RI igen, her var den faldt til 0,13ohm, altså det NÆSTEN det halve i modstand

så verdens kraftigste svingspole er KUN så holdbar, du har simpelthen voldtaget den

• #6   21. jan 2012 Jeg har gennem årene, set mange annoncer på dba, hvor AL1000/1002 mellemtonerne, var stået af.

Det er en kraftig mellemtone enhed, men langt fra den hurtigste dertil er membranen for tung.

• #7   22. jan 2012 Og hvis den tone fra CDen er i mellemtoneområdet, så er det jo den der står af.

• #8   23. jan 2012 Tak alle sammen for jeres uddybende og præcise svar. Nu er jeg blevet en erfaring klogere og en erfaring rigere. Men ikke nok med det, fik jeg også lidt teknisk viden ind med flasken i denne tråd. Så hatten af for det.

Jeg har snakket med Glenn fra Basrep og sat ham på sagen om de kan laves eller ej. Og det koster mig self. lidt for den erfaring men det er der jo så ikke noget at gøre ved.

Sådanne ting kan ske for alle og selv de bedste.

Men endnu engang tak for jeres brede og uddybende svar alle sammen.

De bedste hilsner herfra.

Kommentér på:
Al1002 VS NAD 218THX Brokoblet.

Annonce