gulvhøjttalere til ca. 10K/par {{forumTopicSubject}}
Kære HG
For små 2 uger siden nød jeg gavn af jeres gode viden vedr. valg af standerhøjtalere til 2-2500 kr stykket – tak for det. Jeg har i mellemtiden ombestemt mig og kigger nu efter et par gulvhøjttalere. Ca. 10K/par. Jeg vil helst købe nyt og bor for tiden i Grønland, så jeg har ringe mulighed for at få en demo inden køb.
Det jeg leder efter, er nogle gode, sjove og dynamiske højttalere som kan bruges allround. Jeg er mere interesseret i behagelig lyd end nøjagtig gengivelse af indspilning. Jeg vil også gerne kunne sætte min Ipod til uden at væmmes ved kvaliteten.
Her er hvad jeg kigger på:
PBS Image T6
(link fjernet)
Er der nogen der kender den? Fine anmeldelser.
Monitor Audio RX6 eller RX8
XTZ 99.38 MK II
En spændende højttaler, men det bekymrer mig lidt, at den helst vil have en separat forstærker til bassen. Jeg synes godt nok også, at den er lidt grim.
Focal Chorus 826v
B&W DM683
Jeg er lidt bekymret for at handle i Hifi-Klubben. Ligegyldigt hvilket produkt man spørger ind til, svarer de tilbage at det er et ”klassevalg”.
Jeg vil endnu en gang være taknemmelig for jeres input.
Thomas
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
og tror at mit valg ville falde ud til xtz, den passer mere til min smag
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 797
Men kommer an på hvilken forstærker du har om den kan trække de højtaler du beslutter dig for at vælge..
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 797
Måske han godt kan lide dem.
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 20
Hvad har du af forstærker, cd, dac og sætte til ? Jeg ville genoverveje at købe brugt. Evt for en i Dk til at checke dem og sende dem nord på. Dem her bliver du ikke skuffet over!! http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=214334 De kan spille dybt, højt, alle typer musik, ikke de store svagheder, men det hele skal jo hænge lidt sammen, så hvis du spænder en 2000 kr´s forstærker foran, så falder det hele lidt sammen, men så er du jo klar til næste gang du vil opgradere.
Mvh
Christian S
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 18 Svar: 120
gulvhøjttalere til ca. 10K/par